Ik zit met een uitdaging : ik wil m’n zx20 16v verkopen dit gaat erg lang duren omdat ik hem niet zoals menig ander deze voor een grijpstuiver weg wil doen vanwegen een legio inversteringen.
Nu kan ik de auto buiten stallen met een speciale doek over de auto ter bescherming en kan er gemakkelijk bij om hem regelmatig ff te starten.
of ik stal hem in een grote loods maar daar kan ik dus niet zomaar bij .
Aangezien er diverse lijsters zijn die ook auto’s geschorst hebben staan zou ik jullie mening willen vragen wat het beste voor de auto is qau kosten maakt het niets uit.
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
als je de keuze hebt zou ik hem binnen zetten
als hij buiten moet staan kan hij best op een verharde ondergrond staan
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
maar als ie binnen staat kan ik hem niet ff starten om de motor te laten lopen :
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Hij blijft er toch ook geen jaren staan?? Een half jaartje niet gelopen is niet zo erg hoor! Haal dan wel beide accupolen los…
het is zelfs beter om hem niet te starten, hij krijgt er enkel maar een hoop condens van in het blok en de uitlaat
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Start hem idd dan niet, dat doet hem echt niet veel goeds…
En buiten stallen, tja alles kan natuurlijk, alleen met zo’n kleed erover moet je eigenlijk wel opletten dat die de wagen niet raakt, want daarvan word de lak zowieso niet beter… En met koud weer heb je kans op condens onder het kleed dus ja.. Binnen is eigenlijk de beste optie. En buiten, ja dan zou je een oude bungalowtent moeten vinden oid waar je hem in kan zetten. Dat staat het mooiste..
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Er bestaan ook autokleden met ventilatie. Hierdoor blijft het vocht buiten en waait er altijd een fris windje rond de wagen.
Maar een ZX is toch niet zo roestgevoelig dat je veel extra voorzorgsmaatregelen moet treffen?
Trouwens, je kan beter regelmatig even een stukje rijden ipv alleen even starten.
De motor slijt het snelst als je hem stilstaand, koud laat lopen. Rijd hem liever warm en zet hem dan weer neer. Zo rijd hij mooi droog elke keer en laadt de accu mooi bij, want er wordt weinig geladen bij stationair toerental.
hij word geschorst dus er mee rijden word toch erg lastig als ik dan oom agent tegen kom
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
accu kun je er maar beter uithalen, en in een andere auto gebruiken.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
patje74 schreef:Er bestaan ook autokleden met ventilatie. Hierdoor blijft het vocht buiten en waait er altijd een fris windje rond de wagen.
Maar een ZX is toch niet zo roestgevoelig dat je veel extra voorzorgsmaatregelen moet treffen?Trouwens, je kan beter regelmatig even een stukje rijden ipv alleen even starten.
De motor slijt het snelst als je hem stilstaand, koud laat lopen. Rijd hem liever warm en zet hem dan weer neer. Zo rijd hij mooi droog elke keer en laadt de accu mooi bij, want er wordt weinig geladen bij stationair toerental.
Of start em gewoon niet als je hem niet gelijk goed warm laat draaien.
ik heb een overdekte stalling gevonden morgen gaat ie naar z’n winterslaap
deze mag van mij op slot
bedankt voor jullie reacties
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Verzoekslotje.
Schijt aan originaliteit.