1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

Jaco’s DS3 Cabrio; Bye bye Sweet Ass 3 (p4)
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6121

Gepost: 11 juni 2013 05:28 PM

Belofte maakt schuld. In dit topic, over de Facebook-campagne van Citroën waarbij een DS3 Cabrio te winnen viel, had ik al aangekondigd dat wanneer de prijs mij ten deel zou vallen ik er een topic aan zou weiden. Eind maart hoorde ik dat ik de winnaar was in de categorie ‘creatieve professionals’ en vandaag mocht ik na veel geduld eindelijk mijn auto in ontvangst nemen. En nu dus een topic over mijn ervaringen, een half jaar lang.

Ik heb nagedacht hoe ik het topic zou gaan invullen. Ik zal voornamelijk gewoon gaan rijden en genieten en een zogenaamde duurtest is niet mijn ding. Daarom bedacht ik regelmatig mijn ervaringen te delen. Ervaringen met de auto, ervaringen met de reacties die de auto oproept en wat ik verder zoal meemaak. En omdat ik de auto heb gewonnen met een grafisch ontwerp, wil ik dit topic ook proberen heel grafisch te maken, met van tijd tot tijd verschillende uitingen. En natuurlijk met de nodige foto’s.

Bovenstaand nogmaals mijn winnende inzending voor de ‘Escape The Ordinary’ campagne, hieronder een korte uitleg:

Escape the Ordinary, dat staat voor mij gelijk aan: Escape the Mainstream.

De mens heeft nogal de neiging om elkaar te volgen in plaats van een individuele koers te bepalen. Net als een school vissen voelen wij ons veilig en op ons gemak door allemaal dezelfde weg te gaan. Voor mij persoonlijk gaat dit niet op, ik vind het juist plezierig om mijn eigen weg te gaan. Dat is vaak niet de makkelijkste weg. Er zijn grote hoogteverschillen, maar daarom dus ook hoge toppen!

Als ontwerper van merkidentiteiten is mijn stijl sterk grafisch en deze kenmerkt zich door een grote hang naar minimalisme. Zo ook bij deze opdracht, waar ik mijn visie op ‘Escape the Ordinary’ pictografisch heb uitgewerkt. Het idee is gebaseerd op een gedachte waar ik regelmatig mee speel: Wat zou er gebeuren als de mannetjes in bewegwijzerings-pictogrammen tot leven komen? Volgen ze dan braaf de aangegeven route of gaan ze hun eigen weg?

Profiel  

jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 juni 2013 05:42 PM
  [ # 1 ]

Het eerste wat iedereen natuurlijk wil weten, is: wat is het er voor één. Die info volgt zo snel mogelijk (even alle gegevens erbij zoeken).

Voor nu wil ik graag eerst even vaststellen of het nu een echte damesauto is, of dat mannen zich er ook niet voor hoeven te schamen. Het toeval wilde dat ik als rechtgeaarde man net toe was aan een nieuwe grasmaaier, dus nadat ik de Cabrio in ontvangst had genomen, ben ik natuurlijk meteen zo hard als toegestaan…

... naar de Praxis gereden.

En ja, daar had ik het ultieme bewijs al snel te pakken:

In tegenstelling tot de gewone DS3, heeft de DS3 Cabrio een kleinere kofferklep waarbij er veel minder ruimte is om spullen in het ‘kofferruim’ te plaatsen. Een eenvoudige, maar o zo mannelijke elektrische grasmaaier met bescheiden afmetingen past er gewoonweg niet in.

Conclusie: Wanneer je geen grasmaaier kan vervoeren is het natuurlijk een echte damesauto, maar dankzij het open dak gooi je je spullen gemakkelijk in één vloeiende beweging op de achterbank. Prima mannenauto dus en mijn mannelijkheid is voorlopig gered.

Profiel  

CitroMarty
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 855

- BX 19 GTI
Gepost: 11 juni 2013 06:12 PM
  [ # 2 ]

Leuk! Geniet ervan zou ik zeggen.
En ik ben benieuwd naar de ervaringen Smile

Mijn Fotosessie’s

Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91

Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 11 juni 2013 06:36 PM
  [ # 3 ]

very good

Profiel  

JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2999

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 11 juni 2013 07:23 PM
  [ # 4 ]

En ze hadden bij de Lidl zo’n mooie grasmaaiert…....

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5472

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 11 juni 2013 07:53 PM
  [ # 5 ]

MMmmmmmmmmmmmmm dus de krattenbier ook maar met een worp op de achterbank werpen?

Ben erg benieuwd hoe de DS3 cabrio je gaat bevallen Jaco! (Cx nu als reserveauto?)

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 11 juni 2013 07:57 PM
  [ # 6 ]

Is er een filmpje van die grasmaaierworp? Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 11 juni 2013 08:02 PM
  [ # 7 ]

Niet dat ik weet, maar mocht het zo zijn dan hoop ik ook niet dat die op internet verschijnt, ook al was het een hele krachtige, masculiene, en doeltreffende worp natuurlijk. Very Happy

Profiel  

RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 17403

- CX 2400 Super
Gepost: 11 juni 2013 08:08 PM
  [ # 8 ]

Dan ben ik weer gerustgesteld Very Happy.

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 12 juni 2013 09:53 PM
  [ # 9 ]

Goed, jullie hebben de configuratie van deze auto nog tegoed. De wagen is werkelijk loaded, gewoon de meest complete uitvoering die verkrijgbaar is:

Citroën DS3 Cabrio SoChic VTi 120

Handgeschakeld (5 versnellingen)

-Kleur carroserie: Gris Aluminium
-Kleur dak: Bleu Infini
-Bekleding: Maille Akinen Mistral/Bleu Infini

-Wielen: 16” Ashera gepolijst zwart
-Spiegelkap: in dakkleur
-Zijstrips: Chrome
-Pack Look (standaard aanwezig)
-Achterlichten: 3D LED
-Interieuraccenten: Bleu Infini

-Pack Coofort Emyway HiFi

Eigenlijk doen alleen de wielen afbreuk aan de compleetheid van deze uitvoering. Hoewel, je zou nog kunnen kiezen voor de 16” Ashera Bleu Infini (in de kleur van het dak en de overige accenten dus), maar je kan dat ook wegschrijven op smaak. Het is niet dat er nu een mindere velg onder zit. Alleen de kleur is anders.

Bepaald geen Pack Pauper op deze bolide dus.

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7790

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 12 juni 2013 10:57 PM
  [ # 10 ]

Lekker Smile

Moet wel eerlijk zijn dat ik die wielen net een beetje afbreuk vind doen aan het geheel. Heb dat met de Chario ook, die van mij staat op 17 inch gevallen en daarmee lijken alle kleinere wielen gewoon wat ielig ofzo.

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 12 juni 2013 11:02 PM
  [ # 11 ]

Ja, dat begrijp ik helemaal. Maar vergeleken bij het 14” onder mijn CX vind ik dit al onmetelijk vet. Very Happy

Profiel  

Gepost: 12 juni 2013 11:22 PM
  [ # 12 ]

Kunnen we al rondritten boeken?

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 12 juni 2013 11:43 PM
  [ # 13 ]

Daarvoor moet ik eerst nog een weloverwogen prijsbeleid uitrekenen. Dat duurt even, want ik ben niet zo’n held met Excel…

Hopelijk lukt dat binnen het halve jaar.

Profiel  

Gepost: 12 juni 2013 11:43 PM
  [ # 14 ]

Dat red je nooit binnen een maand Very Happy

Profiel  

jaco
> 6000 berichten

Gepost: 12 juni 2013 11:44 PM
  [ # 15 ]

Zie edit; waarschijnlijk niet eens binnen het halve jaar…

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook