Eerst op kenteken gezet in Augustus 1975 heeft dus een tijd op voorrad gestaan bij Citroen, maar een “originele” nederlandse auto.
Opvallend: Dit is een Injectie, waar later carburateurs op zijn gebouwd.
De kleur klopt niet: Brun Roquebrune hoort veel donkerder te zijn: Is dus naderhand gespoten.
To err is human, not to err is divine.
Volgens mij werd deze SM eerder (vorig jaar?) ook te koop aangeboden.
Verder geen info.
Citroensmgz schreef:De kleur klopt niet: Brun Roquebrune hoort veel donkerder te zijn: Is dus naderhand gespoten.
Dat is een stellige conclusie Kijk hier even voor de kleur: http://www.citroensmclub.de/farben.html Ik denk dat je Brun Scarabée voor ogen hebt voor de donkerdere kleur.
Gewoon op onderzoek gaan en de auto door een specialist laten beoordelen ! Dat lijkt me wel zo zorgvuldig voor zowel de potentiële koper als de verkoper. En zelfs een specialist kan niet in de motor kijken. Er zijn bovendien een paar ervaringen dat zelfs facturen niet het hele verhaal vertellen… Dat de auto is omgezet naar carburateur, lijkt mij niet zo spannend. Dat is een kwestie van voorkeur en terug te bouwen als je liever een injectie hebt.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 17394
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Er zijn wel grote kleurverschillen tussen de diverse plaatdelen, vooral tussen de rechterdeur en het spatbord rechtsvoor…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Juist ja, voor 12,5 k een perfecte SM kopen, dat is meer regel dan uitzondering.
Als de ondergrond goed is, wordt je niet arm van de auto onder de ruiten over laten spuiten. Er zit een mooi origineel interieur in. Dat vind ik echt een plus.
Als de auto ook echt hard is, voldoet die wat mij betreft aan de voorwaarden voor een mooi begin. Overspuiten met een goede ondergrond op een harde carrosserie, kan al goed worden gedaan voor ongeveer 5 k. Als er wat dingen mee zitten onder de motorkap, kun je daar voor iets onder de 10 k ook al een een aardig motorruim hebben. Dus voor iets van 25 k ben je het mannetje met een tamelijk uitzonderlijke kleur. Dat is best okay wat mij betreft. Maar toch, een beoordeling door een specialist geeft meer inzicht.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
En deze heeft blijkbaar een schuifdak,zwart leder, maar als ik dan de stof zie op de dorpel, vermoed ik dat dit een grijze van originele kleur kan geweest zijn.
Toeval of niet, er is bij ons inde zaak ten tijde van de CX 25 GTI TURBO een SM INJECTIE, Grijs metaalkleur, leder zwart en schuifdak ingeruild.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Waar ik mij ook aan erger aan die te koop geboden SM’s dat op de foto een handbak is en in de tekst een automaat.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Het is inderdaad een gers ding. warmte wisselaar er op zo de te zien. Denk dat ik hem maar neem :lol: Kan wel een nieuw project gebruiken. En ik heb nog een injectie setje liggen. Kan die van mij op marktplaats.
Totaal aantal Berichten: 85
Geregistreerd: 02-06-2009
- XM 2.0 LPG
- ID/DS DSuper
Hij is van de week door de APK gegaan: twee afkeurpuntjes
1- geen stempel op de kentekenplaat en
2- chassisnummer niet goed leesbaar….???? beetje vreemd, of niet
Nou, wat een dingen zijn er toch allemaal te vinden op internet. De auto staat in het clubarchief met deze kleur voor wat het waard is. Onderzoeken lijkt me het devies. Voor zo’n bedrag mag er werk aan zijn. Nogmaals, net origineel interieur en als de auto ook hard is, dan ziu het best een leuk begin kunnen zijn. Voor dit soort bedragen mag je geen echt goede SM verwachten.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 10256
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Robin Visser schreef:Juist ja, voor 12,5 k een perfecte SM kopen, dat is meer regel dan uitzondering.
Ik denk dat je dit precies andersom bedoelt!
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Haha, inderdaad! Dat zou leuk zijn
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
rouge grenade….zie je niet vaak
http://www.automobiles-collection.com/en/classic-car-models/citroen-sm-maserati-1971/
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 60
Geregistreerd: 13-02-2011
- Ami 6 Break Commerciale (1965)
- C6 (2005-2012) 3.0 V6 Exclusive
- Traction Avant 11 BN (1954)
Heb ik een serie back to the future gemist?