Op papier kan hij er weer een jaartje tegen!
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 219
Geregistreerd: 11-06-2009
- XM 2.0 16v op LPG G3
Als je nu zo’n pomp kan laten reviseren voor zo’n 500 euro dan lijkt me dat toch niet verkeerd - dan kan je er weer voor een heel eind tegen. Ik heb zo een beetje rondgekeken voor een tweedehandspomp (geen garantie en zelf gaan demonteren) en die kosten toch ook zo’n 3 à 400 euro…
Roadrunner… never been caught.
Ben ik vandaag op de terugweg van Vlissingen, spat er een steenje op van een vrachtwagen. Op het eerste gezicht niets aan de hand, 5 minuten later springt er ineens een barst van 20cm in de voorruit… Shit.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
ben je er voor verzekerd?
Anders is het dubbel sh*t!
Nope, het goedkoopste van het goedkoopste
Ik voel me wel een knakenrijder op het moment, barst in de voorruit, lekkage, (wiel)lager stuk (=huilende XM) en enorm rammelen rond de 120. Maargoed, het geld is deze maand even op helaas…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Het zit je niet mee zeg!
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
das balen Lars.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Vandaag heeft de xm de 3maandelijkse balanceerbeurt weer gehad. 3 banden hadden een onbalans, ik kan nou weer 120 zonder dat de speakerroostertjes er af vallen of het instructieboekdekseltje losgaat. Heerlijk
Hij trilt nog steeds natuurlijk, maar het is weer even op een acceptabel niveau.
De pomp lekkage blijft stabiel trouwens, en de lekkende diesel loopt netjes weg via het bakje/slangetje. Als je de auto ergens parkeert ligt er zo af en toe een druppel onder. Neemt niet weg dat hij (zeker als hij warm is) heerlijk naar diesel stinkt onder de motorkap.
Verder niets te melden, 386.000 and counting.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Oja, even voor de grap mijn rekensheet bijgehouden;
Aantal dagen in bezit: 573 (waarvan hij ongeveer 240 dagen geschorst was of stil stond)
Aantal gereden kilometers: 53.400
Totaal bedrag (aanschaf + onderhoud): €3.311,50
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Da’s niet te veel… 6 cent/km voor aanschaf en onderhoud. Als ie nou met alles bij elkaar onder de 19 ct/km blijft heb je een goedkope rammelbak
Een snelle berekening leert dat ik met alles er op en er aan (diesel, verzekering en belasting) in de buurt van de 18ct/km zit. Valt mee dus…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6157
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
GoofBlikscha schreef:Vandaag heeft de xm de 3maandelijkse balanceerbeurt weer gehad. 3 banden hadden een onbalans, ik kan nou weer 120 zonder dat de speakerroostertjes er af vallen of het instructieboekdekseltje losgaat. Heerlijk
Hij trilt nog steeds natuurlijk, maar het is weer even op een acceptabel niveau.
De pomp lekkage blijft stabiel trouwens, en de lekkende diesel loopt netjes weg via het bakje/slangetje. Als je de auto ergens parkeert ligt er zo af en toe een druppel onder. Neemt niet weg dat hij (zeker als hij warm is) heerlijk naar diesel stinkt onder de motorkap.Verder niets te melden, 386.000 and counting.
Pardon? Om de 3 maanden balanceren? Ik heb net een balanceerdrama achter de rug vanwege een redelijk gehalte aan prutsers op dit gebied maar waarom is dat zo bij jou dat dat om de 3 maanden moet?
Het was ook wat sarcastisch bedoeld… Mijn XM heeft steeds last van de meest vreemde trillingen. Als ik in mijn garage geschiedenis kijk zijn al mijn banden nou 5x gebalanceerd, en altijd werkt het weer een beetje. Elke keer zit er onbalans in de wielen. Waar het aan ligt is mij een raadsel…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Zijn het stalen of lichtmetalen? Zijn het blinde velgen of zit er gewoon een rond gat in het midden?
Als ie gebalanceerd word gebeurt dat dan los per wiel, of met de wielen aan de wagen?