Hoi.
Bedankt voor jullie reacties op mijn vragen over de automaat en de TD.
Volgens mij heeft zowel een TZD Automaat als een TZD Turbo stuurbekrachtiging.
Ik hoor daar ook wat problemen over.
Waar kan ik op letten of ie goed is?
Groeten
Laurensz
Als DeGaulle zijn leven aan een Citroën dankt, wie durft er dan nog te beweren dat een Citroën niet goed zou zijn?
Ex-auto’s: 12 BX-en, 3 x CX, 1 x Visa, 1 x ZX
Nu: XM 2.1 D 12 Berline 1991, GS 1220 1978, Ami 8 Break 1978
Een stuurbekrachtiging die goed werkt merk je snel genoeg.
Een slecht werkende stuurbekrachtiging kan echter ook op vervuilde LHM duiden.
WYD schreef:Een stuurbekrachtiging die goed werkt merk je snel genoeg.
Een slecht werkende stuurbekrachtiging kan echter ook op vervuilde LHM duiden.
Het moet echt flink lichter sturen als een onbekrachtigde (mits bandenspanning en ook de bandbreedte ok zijn, geen appels met peren vergelijken natuurlijk) en mag nooit uitvallen.
Vanwege de enorme slangenbende en het grotere aantal slijtagegevoelige componenten is de kans op lekkages best wel groter als je SB hebt. Vandaar mijn keuze voor een niet-bekrachtigde auto voor dagelijks gebruik.
Ich bin ein Breaker
Totaal aantal Berichten: 251
Geregistreerd: 17-10-2005
- Xantia 2.0 16v Exclusive Break
Bij mij lekt de sb, daar waar de stuuras het stuurhuis binnenkomt (keerring). Het is een minimale lekkage, heeft verder geen invloed.
Wel uitkijken met onwetende apk-keurmeesters die denken dat dit afkeur is. Is dus niet zo, is nagevraagd bij de RDW, omdat als de sb het begeeft je altijd nog kan blijven remmen.
Groeten Pasqual.
Heb gereden: bx progress 1.6 tzi uit ‘91, een xantia 1.8 uit ‘93.
Rijd nu: Xantia Break 2.0
Pasqual schreef:Bij mij lekt de sb, daar waar de stuuras het stuurhuis binnenkomt (keerring). Het is een minimale lekkage, heeft verder geen invloed.
Wel uitkijken met onwetende apk-keurmeesters die denken dat dit afkeur is. Is dus niet zo, is nagevraagd bij de RDW, omdat als de sb het begeeft je altijd nog kan blijven remmen.
Groeten Pasqual.
Er zijn revisie setjes voor stuurbekrachting. altijd handig…
‘k heb nu een scenic en daarvoor een peugeot 405, maar ik mis m’n BX nog steeds…
Mijn trd lekt vrolijk op de stuurbekrachtigingscilinder. Is vrij jammer omdat de hele wagen verder droog is, het kan dus wel. Kan iemand me vertellen of de stuurbekrachtingscilinder te reviseren is?
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Revisiezooi kan je niet zo bij Citroën krijgen.
Andere SB cilinder erop lijkt me het makkelijkst…
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
ik heb een 2e liggen, maar die is ook lek Ben bang dat dat voor de meesten geldt…
ik ga maar eens kijken of ik m open krijg, kan niet veel meer dan een 0ring zijn lijkt me.
Evt steken we een groef op de draaibank voor een extra 0ring als dat past.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Als je een 3e zoekt lama weten;)
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.