Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-04-2011
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Sinds een paar honderd kilometer klinkt mijn Xsara als een hovercraft. Bij het toenemen van de snelheid wordt het geluid iets hoger en iets harder, ongeacht het toerenaantal. Bij een bocht naar links klinkt het iets zachter, maar voel ik het een beetje in het stuur trillen (vrij licht, maar wel anders als anders). Bij een bocht naar rechts niks anders als het harde geluid.
Het zit zeker in de vooraandrijving, want de motor loopt als een zonnetje (hoor daaraan niks geks).
Mijn eigen idee is dat het een wiellager is, maar omdat ik dit nog nooit eerder heb gehad, weet ik het niet zeker.
Ga morgen even naar de merkdealer en hoop dat het niet iets ernstigers is…
Wanneer het een wiellager is, iemand een idee van de kosten?
En, (het betreft een exemplaar 1.6i ligne prestige uit 1998 met grofweg 145000km) is dit normale slijtage, of komt dit door bijzonder rijgedrag?
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Lijkt inderdaad sterk op een wiellager! Kosten schat ik op een 150 euro ex btw.
Succes!
Dit is “normale” slijtage.
Bij mij is degene linksvoor bij 125000 vervangen. De rechter draait nog mee zonder problemen.
Bij mij betreft het ook een 1.6 uit 1998.
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-04-2011
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Dank voor de reacties. Zojuist bij de Citroengarage geweest. Die hebben bevestigd dat het een wiellager (rechtsvoor) is. Na 15 jaar en 145000 kilometer was dat normale slijtage inderdaad.
de kosten zouden komen op 320,- inclusief montage. Dat lijkt me erg fors voor een wiellager en de montage. Goed, er zit een diagnose bij, maar dan nog.
Ik ga normaal naar een andere Citroengarage, maar degene waar ik vanmorgen ben geweest is dichterbij, leek me wel wat handiger. Ik ga nu mijn ‘vaste’ garage even bellen om te vragen wat zoiets bij hen kost.
Jammer dat ik dit soort dingen niet zelf kan, want ik zag dat de onderdelen niet zo prijzig zijn.
wordt vervolgd….
Dit moet goedkoper kunnen.
Het is wel veel werk(uren). Je hele voortrein aan die zijde moet namelijk los.
En je hebt een pers nodig.
Probeer eens een universele garage.
Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 23-04-2011
- Xsara 1.6i Ligne Prestige
Auto gisteren weer op gehaald bij de garage.
er is een b-lijn (wel van Citroen) lagerset gebruikt. Zou iets minder lang meegaan dan de a-lijn, maar wel ook 1 jaar garantie op montage en onderdelen. Aangezien deze auto geen 10 jaar meer rijdt, of iig, ik rijd er geen 10 jaar meer in, was dat volgens de garage de beste optie.
Het was al met al een kostbare reparatie (260 ex btw), maar nu rijdt ze weer als een zonnetje. Ik ben wel blij dat ik naar een citroengarage ben gegaan. Universele garage doe ik liever niet met deze auto. En zaken als Kwikfit oid al helemaal niet nadat ik daar met mijn vorige auto (Suzuki Swift uit 1993) afgeraffelde montages heb meegemaakt.
Dank voor de reacties.
—-draadje gesloten—-