Rare koppelingsproblemen
JesperT
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 14-06-2013

Gepost: 14 juni 2013 08:04 PM

Hallo!

Ik heb een dringend probleem en de daarbijhorende vraag en hoop dat iemand mij antwoord kan geven.

Ik heb een citroen c4 1.6 HDI VTR en heb onlangs de drukgroep/druklager en koppelingsplaten vervangen.

Daarbij ook gelijk het hydraulische koppelings gedeelte ( Gever, slangen, cillinder) Nu heb ik alles ontlucht d.m.v. een een ontluchter en heb een week lang probleemloos gereden.

Maar nu! Ik wil wegrijden van mijn werk en krijg de bak plots niet meer in zijn eerste versnelling dus ik denk “HMMM mischien toch lucht” dus ik roep een collega en ik onlucht hem op de ouderwetse ontluchtmethode en TADA hij is weer OK! dus ik rijd naar huis zonder problemen en stop de motor. 5minuten later wil ik even snel langs de winkel en hij zit weer vast! (kan niet van zen vrij naar de 1ste of enig andere versnelling met een lopende motor kan wel de motor in een versnelling zetten terwijl de motor stilstaat maar koppeling doet niets) Nog een nieuwe drukcillinder erop gezet, alles ontlucht, starten, werkt perfect! ik stop 1 seconde de motor en start weer EN NIKS onmogelijk in een versnelling te krijgen terwijl als de motor stilstaat is er geen probleem. Mag ik toevoegen dat de cillinder op de vork gewoon uitgaat als men de koppeling intrapt.

Enig idee wat dit zou kunnen wezen? Want ik zit er ondertussen wel een beetje doorheen zo Sad

Bij voorbaat dank.

Profiel  
 
beremans
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1825
Geregistreerd: 09-02-2011

- Xsara Picasso 16-16v
Gepost: 15 juni 2013 12:22 PM
  [ # 1 ]

pas je op dat je de bak niet sloopt. wat je niet vermeld, verlies je ook remvloeistof, of blijft dat gewoon op pijl? om lekage uit te sluiten, wat nu nog kan zijn dat een wartel niet goed aansluit, en daar door lucht aantrekt, of er zit toch een fout in het ontluchten, vaak zit de ontluchtings nippel, telaag ten op zichte van reservoir. plaats dan een slang op de nippel die met uiteinde hoger licht dan het reservoir, en in een potje.en ontlucht dan met een, ontluchtings apparaat. en of oude methode, wel opletten dat reservoir, min 25% gevuld blijft, ook bij ontluchtings apparaat.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook