3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
carburateur verstopt! Help!
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 03:06 PM
  [ # 31 ]
Harm schreef:

ach zo’n blokje heeft toch helemaal geen motorsteun nodig? gewoon ophangen aan de uitlaat, aandrijfassen en wat kabeltjes!

Pytrik/stoterstangen is nog wel eens naar huis gekomen met een sjorband als steun nadat een motorsteun tijdens de slalom was gebroken.

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:40 PM
  [ # 32 ]
EvelienBX schreef:

goed, dus geen filter?

Maar, ik heb dus verstopping in de carburateur, gewoon slecht onderhoud, lijkt mij dan.
En als het dus echt schoongemaakt kan worden, zou die weer goed moeten lopen.?

Filtertje kan je gewoon zelf er tussen knutselen. Je haalt er eentje bij een automaterialen zaak en mooiste is als je dan ook gelijk nieuwe slang neemt (en slangenklemmetjes). Hij moet dan tussen de pomp en de carburateur. Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.

Verder is het allemaal vrij simpel om uit elkaar te halen eigenlijk. Ik heb de eerste keer wel overal stickertjes aan gedaan om zeker te weten dat het op dezelfde plek weer terug ging Wink
Als je de carb er af haalt heb je wel een nieuwe voetpakking nodig trouwens.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 03:45 PM
  [ # 33 ]
Caroline81 schreef:

Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.

BX 14 heeft het reservewiel niet in de motorruimte: hangt onder de kofferbakbodem.

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:49 PM
  [ # 34 ]

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:50 PM
  [ # 35 ]
mpostma schreef:
Caroline81 schreef:

Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.

BX 14 heeft het reservewiel niet in de motorruimte: hangt onder de kofferbakbodem.

klopt Smile

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:55 PM
  [ # 36 ]
EvelienBX schreef:

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

gaat vanzelf los hoor

van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:56 PM
  [ # 37 ]
paso schreef:
EvelienBX schreef:

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

gaat vanzelf los hoor

van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen

das was een diesel c15 Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 03:57 PM
  [ # 38 ]
paso schreef:
EvelienBX schreef:

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

gaat vanzelf los hoor

van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen

Het gaat hier om een BX. En als je ff de moeite neemt om (een paar van) de voorgaande berichten door te lezen, dan weet je ook dat er een 150 J motor inligt Wink

Profiel  
 
Caroline81
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 942
Geregistreerd: 24-06-2005

Gepost: 17 januari 2006 03:58 PM
  [ # 39 ]
EvelienBX schreef:

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

Normaliter moet het toch wel een losse voetpakking zijn lijkt me. Dus gewoon voorzichtig er af halen, goed schoonmaken zodat het oppervlak weer netjes glad is (voorzichtig zodat je geen krassen krijgt) en de originele pakkingen halen.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 17 januari 2006 04:00 PM
  [ # 40 ]
mpostma schreef:
paso schreef:
EvelienBX schreef:

ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??  Shocked

gaat vanzelf los hoor

van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen

Het gaat hier om een BX. En als je ff de moeite neemt om (een paar van) de voorgaande berichten door te lezen, dan weet je ook dat er een 150 J motor inligt Wink

Rolling Eyes best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 17 januari 2006 04:03 PM
  [ # 41 ]
paso schreef:

Rolling Eyes best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb

Precies Very Happy Dan wist je toch ook dat t een diesel was Wink

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 04:03 PM
  [ # 42 ]
paso schreef:

Rolling Eyes best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb


Ik zal eerst kijken of de carb die ik nu heb schoon te krijgen is. Dan zien we verder of die hele carb vervangen moet worden.

Profiel  
 
Robin
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 03-02-2005

- Xantia 1.9 TD Break
Gepost: 17 januari 2006 04:08 PM
  [ # 43 ]
EvelienBX schreef:
paso schreef:

Rolling Eyes best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb


Ik zal eerst kijken of de carb die ik nu heb schoon te krijgen is. Dan zien we verder of die hele carb vervangen moet worden.

En dat filter regelen, anders zit je zo weer met de gebakken peren in je carb.

BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)


"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 04:08 PM
  [ # 44 ]

@ Caroline

Ik heb gezien dat een stagaire dat ding vol smeerde met vloeibare pakking… kweet niet heb het niet zo op stagaires Surprisedops:  Surprisedops:

Profiel  
 
EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 759
Geregistreerd: 23-11-2005

Gepost: 17 januari 2006 04:13 PM
  [ # 45 ]
Robin schreef:

En dat filter regelen, anders zit je zo weer met de gebakken peren in je carb.

zal ik doen

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook