Harm schreef:ach zo’n blokje heeft toch helemaal geen motorsteun nodig? gewoon ophangen aan de uitlaat, aandrijfassen en wat kabeltjes!
Pytrik/stoterstangen is nog wel eens naar huis gekomen met een sjorband als steun nadat een motorsteun tijdens de slalom was gebroken.
EvelienBX schreef:goed, dus geen filter?
Maar, ik heb dus verstopping in de carburateur, gewoon slecht onderhoud, lijkt mij dan.
En als het dus echt schoongemaakt kan worden, zou die weer goed moeten lopen.?
Filtertje kan je gewoon zelf er tussen knutselen. Je haalt er eentje bij een automaterialen zaak en mooiste is als je dan ook gelijk nieuwe slang neemt (en slangenklemmetjes). Hij moet dan tussen de pomp en de carburateur. Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.
Verder is het allemaal vrij simpel om uit elkaar te halen eigenlijk. Ik heb de eerste keer wel overal stickertjes aan gedaan om zeker te weten dat het op dezelfde plek weer terug ging
Als je de carb er af haalt heb je wel een nieuwe voetpakking nodig trouwens.
Caroline81 schreef:Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.
BX 14 heeft het reservewiel niet in de motorruimte: hangt onder de kofferbakbodem.
ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??
mpostma schreef:Caroline81 schreef:Ik weet niet of jij ook je reservewiel onder je motorkap hebt liggen maar ik moest een beetje passen en meten om te zorgen dat ie niet klem kwam eronder.
BX 14 heeft het reservewiel niet in de motorruimte: hangt onder de kofferbakbodem.
klopt
EvelienBX schreef:ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??
gaat vanzelf los hoor
van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:EvelienBX schreef:ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??gaat vanzelf los hoor
van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen
das was een diesel c15 ops: ops:
paso schreef:EvelienBX schreef:ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??gaat vanzelf los hoor
van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen
Het gaat hier om een BX. En als je ff de moeite neemt om (een paar van) de voorgaande berichten door te lezen, dan weet je ook dat er een 150 J motor inligt
EvelienBX schreef:ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??
Normaliter moet het toch wel een losse voetpakking zijn lijkt me. Dus gewoon voorzichtig er af halen, goed schoonmaken zodat het oppervlak weer netjes glad is (voorzichtig zodat je geen krassen krijgt) en de originele pakkingen halen.
mpostma schreef:paso schreef:EvelienBX schreef:ik begin nu te trijfelen of het allemaal wel kan….
er zit geen losse voetpakking tussen, maar dat is met vloeibare pakking gedaan, kun je dat ding dan nog wel ooit los halen??gaat vanzelf los hoor
van welk jaar was je C15 weer? voor 89 ligt daar ook een 150 blok in meen ik begrepen te hebben, dan zou je de carb daarvan kunnen nemen
Het gaat hier om een BX. En als je ff de moeite neemt om (een paar van) de voorgaande berichten door te lezen, dan weet je ook dat er een 150 J motor inligt
best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
paso schreef:best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb
Precies Dan wist je toch ook dat t een diesel was
paso schreef:best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb
Ik zal eerst kijken of de carb die ik nu heb schoon te krijgen is. Dan zien we verder of die hele carb vervangen moet worden.
EvelienBX schreef:paso schreef:best alle berichten lezen dan weet je waar ik het over heb
Ik zal eerst kijken of de carb die ik nu heb schoon te krijgen is. Dan zien we verder of die hele carb vervangen moet worden.
En dat filter regelen, anders zit je zo weer met de gebakken peren in je carb.
BX19TD van 319000 - 406400 kms—> Verkocht aan Emiel (bx19trs)
"De pasvorm is zo belabberd dat ‘t best origineel zou kunnen zijn" - Harm
@ Caroline
Ik heb gezien dat een stagaire dat ding vol smeerde met vloeibare pakking… kweet niet heb het niet zo op stagaires ops: ops:
Robin schreef:
En dat filter regelen, anders zit je zo weer met de gebakken peren in je carb.
zal ik doen