Visa 1.4 TRS schreef:Ben je inmiddels ook eigenaar van een rooie visa met een beige linkervoorscherm?
Heb die van de week al een paar keer voor mijn kantoor langs zien rijden, op exact dezelde tijdstippen dat jij er vaak langs komt.
Je bent me voor, had nog geen tijd om hier te posten, maar jep, dat klopt!
Anonimiteit bestaat dus niet meer; er wordt nu overal op mij gelet!
Sinds afgelopen weekend heeft een kennelijk versleten linkervoorwiellager de Draak in 1 dag onrijdbaar gemaakt, ik had snel rijdend vervoer nodig aangezien mijn BX nu in gebruik is bij mijn ouders.
(had wel een paar dagen een Peug 205 op g3 te leen, maar die moest ook weer naar zijn eigenaar)
De Draak wordt uiteraard wel weer hersteld en rijdbaar gemaakt!
Dat Visaatje heb ik uit Meppel weggehaald voor 350 euri apk tot 07-2013, 2 cilinder 652cc, rijdt uitstekend trouwens, lekker onthaastend ook.
Krijgt vandaag ff een beurtje, simultaan naast een Merc 260E, welke nu de eerste auto is van de 205 g3-eigenaar.
(moest wel lachen om onderdelenprijzen: luchtfilter+oliefilter+bougies voor Merc=150 euro en voor de Visa 20 euro)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
heeft u draak nog ?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Een dikke week geleden de GSA uit de stalling gehaald i.v.m. kortstondig geen andere auto meer.
(de Doffe Rooie is verkocht aan Peter Lollinga in Roodeschool en de gasgestookte 205 tuft nu ergens in Hillegom)
GSA was starten en lopen, as usual. De vering± ook alles oké, as usual. Ook geen enkele lekkage na de stilstand.
Dus verse benzine erin gemieterd en rijden maar weer.
Mooie AX gevonden in Alterveer, opgehaald en onderweg van Alteveer naar Scheemda bemerkte mijn vader kort een plastic brandluchtje inside de GSA, maar de geur ging snel weer weg, vader dacht logischerwijs dat dit van buiten kwam en gaf er verder geen rugbaarheid aan.
Next day wou ik de GSA eventjes verzetten, maar starten, ho maar, niks, nog geen klikkie….
Kap open, bedrading checken, en jawel: een gesmolten dikke rooie korte kabel op de startmotor.
Damn it, solenoid van de startmotor doorgebrand.
Op zoek op het interweb, maar ik vind enkel startmotoren passend tot bouwjaar 06-1980.
Iemand nog een goeie tweedehandse startmotor voor een 1130cc GSA van 1981 ?
Probeer het een bij een bedrijf dat startmotoren en dynamo’s reviseerd.
Ook technische groothandels zoals Biesheuvel kunnen je mogelijk helpen.
Succes
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Volgens mij zijn de startmotoren van alle bouwjaren hetzelfde en dus uitwisselbaar.
De Femsa startmotoren zijn het “slankst” met een beetje geluk hoef je dan je inlaatspruitstuk niet los te halen.
Dank u voor deze reacties, binnenkort zal ik hierop actie ondernemen.
De startmotor is inmiddels vervangen door een gereviseerde die op MP aangeboden stond.
Nu start de GSA weer als vantevoren.
Heel gemakkelijk klusje, wel inlaat moeten uitbouwen anders wilde de oude er niet uit.
Afgelopen weekend ging ik de Draak weer wekelijks uitlaten (= nu weekendzwever), maar bij instappen klapte de rugleuning naar achteren en blijft dit nu doen.
Op zich best handig: stap in, gaat liggen en slaap lekker!
De rugleuning was reeds eerder (na het ophalen van mijn dagelijkse AX, eind mei, begin juni) aan 1 kant lam, waardoor alleen mensen met een scoliose of kromme rug er nog prima op konden zitten (ha, gelukkig heb ik een kromme rug !!! ).
Ik heb een sterk vermoeden dat het tandwiel (of tandwielen) wat de stoel borgt, nu nog een randwiel is…
Als (tijdelijke) oplossing staat er nu een kartonnen doos tussen de rugleunig van de stoel en de rugleuning van de sofa, hiermee is leuning goed gefixeerd maar echt apk-waardig lijkt het me niet.
Iemand toevallig nog een redelijke bestuurderstoel over? Hoeft absoluut niet netjes te zijn.
Nog ff een actiefotootje van afgelopen weekend.
Excuseer, excuseer, normaal rijd ik tussen 90 en 110 km/h, maar kennelijk vindt De Draak het heel lekker om in heet weer rond te rijden want ik had het simpelweg niet in de gaten !
(vond het alleen wat vreemd dat ik nu degene was die aan het inhalen was…)
Het was niet te merken aan de auto, totaal niet, dus ik zeg: knap gedaan, Draakje !
(overigens was dit met een zacht briesje in de rug, maar geen “pedal to the metal”, had nog wat gas over)