Mijn vriendin zocht een degelijk, maar kleine auto. Met een vriend als Citroëngek kan het haast niet anders zijn dat dit een Saxo is geworden. Ik zat nog even te denken aan een AX, maar had voor haar toch liever wat jongers. Plus het feit dat ze een Saxo een stuk beter vind smoelen dan een in haar ogen ouwe lullen AX.
Het is een 1.4i VSX geworden met wat opties zoals;
-elektrische ramen voor
-elektrische spiegels
-centrale vergrendeling
-luxe bekleding met stevige stoelen
-fijne vlotte 1400 motor met 75 paardekrachten.
De auto heeft er bijna 2 ton opzitten wat natuurlijk vrij fors is, maar niet onmogelijk voor een 1.4TU.
Voor zover de vorige eigenaar weet is de koppakking origineel. Deze vertoont geen lekkage sporen en ook de vuldop is mooi schoon van binnen evenals het koelsysteem. De distributie kan nog tot half 2015 of 260.000 km.
De auto spoort goed, remt goed, trekt goed en schakelt goed. Echter de koppeling zit enorm hoog, hopen dat deze het nog een paar duizend kilometer vol houd. Hij vertoont nu gelukkig nog geen tekenen van slipperij. Wellicht kan deze zelfs nog bijgesteld worden?
Bij de auto zit verder geen onderhoudshistorie. De olie is mooi schoon en helder en de vorige eigenaar gaf ook aan dat de auto onlangs nog een kleine beurt heeft gehad. Toch wil ik even kijken hoe het zit met bougie’s en het luchtfilter.
Natuurlijk zitten er aan een auto van 16 jaar oud waar ik wat aan wil doen.
-de linkerspiegel doet het niet
-de rechterdeur zit wel vast, maar dat hendeltje die zorgt dat de deur blijft staan zit los
-het gaspedaal zit erg los
-poetsen en bumpers mooi zwart maken
-eigenlijk zijn de banden op (voor nog 2,5mm en achter 2 verschillende merken/profiel)
-andere radio/speakers
-er zitten wat kleine deukjes rondom
Ik hoop dat mijn vriendin er een betrouwbare, leuke auto aan gaat krijgen!
Totaal aantal Berichten: 446
Geregistreerd: 08-08-2006
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTi Selection
leuk ding , met elek spiegels idd , orginele armsteun , mistlampen en code startonderbreking . toch dingen die niet op elke 1.4 sx zitten
wordt vast een leuk autotje als je ermee klaar bent . Als de strips mooi zwart zijn ziet ie er alweer fris uit denk ik .
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Das een mooie Saxo voor je vriendin Bart!
Leuke kleur ook, redelijk zeldzaam?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Mooi autootje, inderdaad een hele leuke kleur!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Een erg aparte en mooie kleur, net als het interrieur
Wees er zuinig op.
Bedankt!
Bij nader onderzoek ben ik ook nog geen tweede tegengekomen in deze kleur en interieur! Leuk!
Waar zit bij die spiegels meestal het probleem? In de verbinding van de deuren?
Nu heb ik geen idee hoe de schaalverdeling van de temperatuur meter is, maar precies op het moment waar de wijzer staat op de foto slaat de fan aan. Dit lijkt mij aan de vrij late kant?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee hoor, is wel normaal.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Goh, dat is best laat dan zo vlak bij het rode gebied. Of hebben ze dat rode gebied er soms eerder opgezet i.v.m. de zwakke koppakingen?
Ik heb de Saxo inmiddels gepoetst en het resultaat mag er best wezen, al zeg ik het zelf
De eerste echte tegenvaller is er ook. De auto rookt een beetje zodra je hem koud start. Als je dan wat gas geeft komen er ook blauwe pluimen uit. Na een paar honderd meter is dit weer verdwenen. Nader onderzoekt leert dat dit de klepseals zijn.
Verder komen er binnenkort 4 andere banden onder. Mijn geliefde moet immers wel een beetje veilig de weg over:)
De Saxo rook wat muf van binnen. Ik dacht aha, zo’n modern blik heeft vast een interieurfilter ergens zitten. En ja hoor, een zwart vies sponsje vond ik in de parafaanbak. Even uitspoelen tot hij weer groen was en even ingespoten met het geurtje welke mijn vriendin het lekkerst vind ruiken. Het ruikt nu weer heerlijk fris in de Saxo!
Heb ook even achter de saxo gereden terwijl er wat pittiger werd gereden. Alleen bij het overschakelen bij 6000 toeren een pufje rook wat waarschijnlijk ook aan de klepseals ligt. Verder helemaal niks! Gewoon schoon, mooi dus.
Waar precies is deze parafaanbak te vinden? Misschien dat ik de mijne ook maar eens schoon moet maken
Parafaanbak is de bak onder de ruitenwissers.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
En het filter (een soort dun sponsje) zit onder een plastic kap in de parafaanbak:)
Het gaat goed met de Saxo! Mijn vriendin heeft er erg veel plezier mee en ik moet zeggen; als ik vanuit de Panda of Visa in de Saxo stap is dat wel een hele volwassen auto
Echter; als je hem net hebt gestart en de motor koud is, is de Saxo een beetje nukkig. Als je en heel klein beetje gas geeft zakt hij eerst terug naar 500 toeren en daarna schiet hij omhoog. Geef je in een keer een dot gas gaat dat wel direct, maar met een stinkende pluim (lijkt wel verzuipen). Ook rijd de Saxo een beetje bokkerig en licht inhouden met koude motor.
Zodra de motor warm is is er niks aan de hand. Waar kan ik dit het beste in zoeken?
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Vooraan beginnen: bougies/filters, en gasklephuis schoonmaken. Dan verder kijken hoe het nu is, anders disbobine.
Stappenmotor uitkuisen met bvb remreiniger.
Haal hem los en spuit hem uit, niet aan het inwendige deel beginnen draaien.
Nieuw kost hij iets over de 100€
Waar zit de stappenmotor? vlak na je luchtfilter op je eigen foto het meest achterste deeltje richting schutbord (centraal bovenaan de foto, zo groot als een borrelglaasje), stekker loshalen en 2 torx schroefjes.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017