EvelienBX schreef:@ Caroline
Ik heb gezien dat een stagaire dat ding vol smeerde met vloeibare pakking… kweet niet heb het niet zo op stagaires ops: ops:
Sohail/“ZX1.4” deed eens zo met t monopointhuis van een AX of ZX.
Alternatieve pakking.
Echter, ik betwijfel of allleen dat het probleem oplost. Het is natuurlijk te proberen, maar ik heb de indruk dat je carburatieproblemen verder gaan dan door wat valse lucht veroorzaakt kan worden.
EvelienBX schreef:@ Caroline
Ik heb gezien dat een stagaire dat ding vol smeerde met vloeibare pakking… kweet niet heb het niet zo op stagaires ops: ops:
vloeibare pakking werkt ook dus op zicht maakt het niet zoveel uit
Totaal aantal Berichten: 296
- ZX 1.8 Break aura
Melk…de witte motor..
sorry kon’t nie laten.
Rien
het gaat niet om de pakking, het gaat erom of je met die vloeibare pakking die carburateur nog wel van de voet af kan krijgen, ik weet niet of dat opdroogd, hard word of als lijm fungeerd, ik heb er echt geen idee van…
de grote vraag was dus: krijg je als er vloeibare pakking der op hebt die carb wel los
ops:
EvelienBX schreef:het gaat niet om de pakking, het gaat erom of je met die vloeibare pakking die carburateur nog wel van de voet af kan krijgen, ik weet niet of dat opdroogd, hard word of als lijm fungeerd, ik heb er echt geen idee van…
de grote vraag was dus: krijg je als er vloeibare pakking der op hebt die carb wel losops:
die krijg je gewoon weer los
gelukkig maar,
kijk zoveel verstand van carb heb ik dus… ops:
maar ben erg blij dat jullie me helpen!!! En ik denk ook wel dat het nu wel weer goed komt met mijn bixje!!
citroenc2 schreef:EvelienBX schreef:
de grote vraag was dus: krijg je als er vloeibare pakking der op hebt die carb wel los
ops:
Ja wel voorzichtig, goed schoonmaken want die meuk krijg je niet zomaar er af
En nogmaals filter is echt très simple Desnoods gewoon slang doorknippen, filter ertussen met slangeklemmetjes, aandraaien, klaar…
Caroline81 schreef:citroenc2 schreef:EvelienBX schreef:
ops:
En nogmaals filter is echt très simple Desnoods gewoon slang doorknippen, filter ertussen met slangeklemmetjes, aandraaien, klaar…
oke dat filter is dus het probleem niet, dat lukt wel.
neem ik aan
Caroline81 schreef:citroenc2 schreef:EvelienBX schreef:
ops:
klopt dit moet wel met beleid maar dat is ook met de pakking ik weet nog bij de bx sport van ons dat de pakking erg vast zat maar als je de tijd neemt lukt het wel
Waar staat die foto van je carb trouwens? Ben eigenlijk wel benieuwd of dat er ook hetzelfde uit ziet als die van de visa.
@ jimmy: bij mij ging het heel makkelijk eigenlijk. Bij het inlaatspruitstuk was wel ff andere koek. Dat zat echt muurvast.
Caroline81 schreef:Waar staat die foto van je carb trouwens? Ben eigenlijk wel benieuwd of dat er ook hetzelfde uit ziet als die van de visa.
@Caroline: o.a. op mijn computer in mijn dir met “via MSN ontvangen bestanden”. Evelien heeft een 2 traps carburateur. Ziet er wel wat anders uit dan bij de Visa. Vooral groter. Misschien kun je in het draadje over mijn BX 14 RE nog wel een motorfoto terugvinden van dezelfde motor (met carb). Alleen was de carb van Eef wel wat verziekt….
Edit: Ziehier een 150J motor (niet die van Evelien edoch).
Ow ja ik zie het.
@Evelien: Op die foto van marten is trouwens een benzine filter te zien tussen pomp en carb mocht je nog twijfelen over de locatie. Dat witte ding links (voor de kijkers) van de carburateur.
foto;s van de mijne (carburateur, geen filter te zien, d8 ik zo)
EvelienBX schreef:de volgende sleutel Meeting——> bij evelien voor de deur
Ja ja dat zou je wel willen hé ..Graag ff overleg vooraf
Maar goed, wat de carb. van de bx betreft, laat ik nou net morgen een vrije dag hebben, zal de carb. es ff onderhanden nemen morgen. Kijken of een goeie schoonmaakbeurt effect zal hebben. En een brandstoffilter zal ik er dan ook gelijk maar ff inzetten. Dus, als het een beetje mee zit loopt de bix morgen weer naar behoren.
Sasso
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
ik hoop het ook
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!