160 van de 194
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
   
De SM van Waterman: is verkocht.
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2013 11:15 AM
  [ # 2386 ]

toppie!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2013 09:29 AM
  [ # 2387 ]

Gisteren merkte ik dat de SM niet helemaal fijn stationair liep. Beetje onregelmatig, en net niet helemaal fijn oppakken bij het wegrijden.. Ik had een ritje ringweg in ‘‘t verschiet en bij thuiskomst was de motor lekker warm en heb ik de synchronisatie van de carbu’s maar eens even gecontroleerd. Probleem gevonden, de voorste en achterste carbu bleven achter bij de middelste. Na een half uurtje prutsen liep de motor weer als nieuw. Geweldig die Webers!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 19 juni 2013 06:59 PM
  [ # 2388 ]

Gebruik je 2 klokken of heb je er meer?

Ik gebruikte vroeger voor elke carbu een klok en had een test opstelling gemaakt. Werkte erg handig.

Boven het blok hangen, slangetjes precies even lang. Kon je perfect zien welke niet mee kwam.

Groetjes Harry

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2013 08:18 PM
  [ # 2389 ]

Dat waren dan meters met een slang die je op een vacuumaansluiting onder de carbu’s kon aansluiten? De meters die ik heb, 2 inderdaad, zet je gewoon in de venturi. 1 meter laat je zitten als referentie, de andere gebruik je om per venturi de afstelling te wijzigen. Dat werkt echt prima.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2013 10:13 AM
  [ # 2390 ]

Hier kun je zien hoe dat synchroniseren ongeveer gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Ppykf2cTOCA

De gebruikte flowmeters zijn anders, maar werken volgens het zelfde principe als de meters die ik zelf gebruik.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2013 06:51 PM
  [ # 2391 ]

Dat maakt het allemaal idd direct duidelijk.
Dan begrijp je ook direct waarom het allemaal zo gevoelig is, het kan allemaal makkelijk verlopen.

Als ik het goed begrijp loopt de boel dan zonder luchtfilters?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2013 06:59 PM
  [ # 2392 ]

Dat klopt. Het synchroniseren van de carburateurs doe je zonder luchtfilter.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2013 07:04 PM
  [ # 2393 ]

Is het risico dat je vuil de motor in zuigt te verwaarlozen of toch even iets om echt rekening mee te houden.
Buiten met flinke wind met zand in de lucht lijkt me niet handig of valt dat mee?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 21 juni 2013 07:07 PM
  [ # 2394 ]

Niets aan de hand hoor. Dit is gewoon de enige manier waarop het kan. Dus niet in de sahara doen maar gewoon ff in de garage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27930
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 21 juni 2013 07:18 PM
  [ # 2395 ]

Het ziet er in elk geval prachtig uit, jammer dat daar normaal zie zwarte kap overheen zit Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 juli 2013 09:51 AM
  [ # 2396 ]

Goed. Na het vullen van de bollen veerde het kreng nog steeds niet zoals het zou moeten. Ik heb maar gewoon 2 vers gereviseerde voorbollen gekocht en er op gezet. Helemaal prima veren weer! Cool Nu even de voorwielen opnieuw balanceren want boven de 200 gaat ie trillen en da’s echt irritant.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 18 juli 2013 10:51 AM
  [ # 2397 ]

Dat is irritant zeg! Snel balanceren!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 augustus 2013 02:24 PM
  [ # 2398 ]

Goed. Dus. Vorig jaar tot 2x toe het achterscherm laten spuiten. In 2011 was dat scherm al eens gespoten maar er kwam gewoon weer rot doorheen, dus retour plaatwerker/spuiter. Die heeft dat dus over gedaan, en ja hoor, na 2 weken weer rot er doorheen. Dus, opnieuw. Nu een stuk van een halve meter er nieuw in laten lassen. Prima werk, geen rot meer. Alleen bleek de spuiter spontaan kleurenblind te zijn geworden, resultaat: een verkeerde kleur op het scherm. Natuurlijk ben ik weer gaan piepen, maar meneer vond dat ie zijn best wel gedaan had…. Met sommige mensen is het compleet zinloos om in discussie te gaan, dus na 2 sommaties besloten om dan in godsnaam maar een deel van de rekening gewoon een niet te betalen. En af te wachten. Noooooooit meer iets gehoord. Vreemd volk die autospuiters.. maar goed, daarmee was het probleem van de verkeerde kleur niet opgelost natuurlijk.

Dus, een andere spuiterij gezocht. Gezien wat voor werk die leveren, gaan kennismaken, auto laten zien, prijs afgesproken en een afspraak gemaakt. Vandaag de sm ingeleverd voor het laten overspuiten van niet alleen het rechter achterscherm maar ook voor het laten uitdeuken van de rechter voordeur en het op laten lossen van een lullig roestpuistje op het rechter voorscherm. Kortom: de hele rechter zijkant laat ik nu roestvrij maken, strakmaken en spuiten. In de juiste kleur.

o ja, die foto’s hé.. nou, vooruit maar weer..

en het kleurverschil is hier wat beter zichtbaar:

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25607
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 augustus 2013 02:53 PM
  [ # 2399 ]

Mooie waguh sjonnie!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7314
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 augustus 2013 03:04 PM
  [ # 2400 ]

Jeetje: wat een kleur verschil Shocked zeker nog nooit van uitspuiten gehoord…....

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
160 van de 194
« Eerste  < Vorige 158 159 160 161 162 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook