hallo,
Ik wil de linker achterscherm van mijn BX vervangen door een nieuwe exemplaar. In princie kan ik aan het onderdeel komen, mijn vraag is… is dit iets om zelf to doen of te laten doen?
Indien dit zelf te doen is, dan zou ik graag enkele instructies en/of tips willen ontvangen, of een link naar een post op deze site.
Vr. groet,
Mike.
Welke achterschermen bedoel je dan?
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Sorry voor de onduidelijkheid…
Ik bedoel de kuststof raampjes tussen de achterdeuren en de achterklep
Volgens Haynes (engelse versie) de polycarbonaat “quarter panel centre section” pagina 253.
Dank voor je reactie!
Mike.
Naar mijn idee gaan ze bij demontage 9 van de 10 keer kapot. Maar monteren lijkt me niet meer dan kitten. Waar wil je die ruitjes vandaan halen, want ik heb er ook wel oren naar.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Bij mij waaiden ze er vanzelf vanaf op de snelweg. Over het demonteren kan ik dus ook niks zinnigs zeggen. Het monteren heb ik bij een glasboer gedaan en was niks meer dan voorbehandelen, kitten en aanbrengen.
Vermond schreef:Bij mij waaiden ze er vanzelf vanaf op de snelweg
Franse Qualiteit…
Het demonteren kan denk ik alleen door zo’n snaar door de kit heen te jassen.
Eventuele lakbeschadigingen goed bijwerken en het nieuwe paneeltje weer met speciale ruitenkit monteren (geen siliconenkit van de bouwmarkt of zo).
Is de oude niet te polijsten? Of zit er een coating op? Ik heb ze nog nooit zo bestudeerd eigenlijk…
Over het kapot gaan bij het demonteren heb ik gehoord.
Die van mij (links) is sterk verweerd en de coating is deels eraf. Schijnt door de zon te zijn gekomen
Als kit zou ik glazenzetters kit gebruiken van Brezan die ik ook heb gebruikt om de glazen ruit van een koplamp terug te kitten.
Ik kan waarschijnlijk een nieuwe bestellen bij een bedrijf in Eindhoven. Ik wacht daar nog even mee met het adres of het gaat lukken, als het goed is hebben zij mijn kleur (brons) nog in voorraad.
Liever niet de lak beschadigen met een snaar, gewoon eruit en een nieuwe terugzetten.
Die ruitjes zijn bij alle Bxen geloof ik bronskleurig.
welk bedrijf is dat, want ik heb ook wel oren naar die ruitjes.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Totaal aantal Berichten: 5465
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
ik ook!
Het uit snijden valt erg tegen, de ruit in een sponning en de rand van het ruitje zit een hoekje aan..
Het is een rot karwei om het los te krijgen, ik meende met een mesje en veel geduld hebben we hem los gekregen..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 124
- BX 16 TRS
- C5 Exclusive plus 2.0 HDI 160
- BX SPORT
- Visa GT TONIC
Ik heb pas zo’n setje uit een BX TRD gehaald, een rotkarwei, zelfs met een ervaren autoruitenplaatser als hulp. Die dingen onbeschadigd uitbouwen is bijna onmogelijk. Als je raampjes alleen dof uitgeslagen zijn dan kan je ze eventueel opschuren met waterschuurpapier en terug laten vernissen met autolak. Dit heb ik al een paar keer gezien en het eindresultaat was zeer goed. Als er natuurlijk barstjes inzitten dan moet je gaan vervangen. Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een set nieuwe ruitjes mar m’n zoektocht heeft tot nu toe nog niets opgeleverd. Ik ben dus ook sterk benieuwd naar de naam en het adres van die firma in Eindhoven. Dit is namelijk het enige onderdeel dat ik maar niet schijn te vinden voor m’n BX 16TRS die ik al meer dan 20 jaar bezit.
BX? Omdat ie lekker fout is….