Informatie en ervaringen gezocht over de Citroën C8
Gepost: 15 juni 2013 01:37 PM

Hallo,

Vanwege de recente gezinsuitbreiding overweeg ik de aanschaf van een zogenaamde MPV.
Op dit moment staan er nog meerdere opties open, te weten een C4 Grand Picasso (1.8i 16v met handbak, want de automaat van die auto heb ik niet zulke positieve ervaringen mee) en een C8 (nog geen gereden, dus motorisering en bak nog geen ervaring mee).

Nu kwam ik een C8 V6 tegen met automaat. Een flinke auto met een flink gewicht, dus een flinke motor is dan ook wel lekker. Op zich wordt het een auto die niet dagelijks van zijn plek gaat komen, en op jaarbasis ca. 7000km zal gaan rijden (incl. de vakanties naar Frankrijk).

Omdat de C8 niet zo gek veel voorkomt in de randstad, ben ik op zoek naar ervaringen en informatie.
Zo ben ik geïnteresseerd in verbruikscijfers (bij voorkeur stadsverkeer, aangezien dat er nou eenmaal het meeste mee gereden zal worden), betrouwbaarheid van onder andere de electronica. Eigenlijk alle ervaringen zijn welkom, zowel positief als negatief.

Hopelijk is er hier iemand die me van wat informatie kan voorzien.

Alvast bedankt!

Gr. Marco

Citroën AX: 8x, Citroën ZX: 2x, Citroën Xsara: 4x, Citroën Saxo: 2x,
Citroën 2cv: 2x, Citroën C8: 1x, Citroën C1: 1x

Profiel  

RASA
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 12

- 2CV 2CV-6
Gepost: 18 juni 2013 12:47 AM
  [ # 1 ]

Hallo Marco,

Ik heb een C8 op LPG (G3) uit 2002. Mijn gezin vindt het een geweldige wagen. Ik ook. Vooral die elektrische schuifdeuren. De auto is groot en tot nu toe (augustus vorig jaar) heb ik er geen enkel probleem mee gehad. Toch vraag ik me af of jij een goede keus gaat doen. Een V6 zal in stadsverkeer nauwelijks bedrijfstemperatuur bereiken. Daarnaast is het een dure auto voor een apparaat dat voornamelijk voor de deur staat. En als je dan op vakantie gaat verbrand je de vakantieuitkering aan prijzige benzine…
Ik gebruik onze C8 in de vakantie en in de winter. Daar tussendeur gebruiken wij een CX familale. Dat is goedkoop in alle opzichten. Eigenlijk mijn favo-auto maar ja… Gezin wil liever modern…
Succes met de zoektocht!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook