1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Grand Picasso met hoge km-stand aanschaffen
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 17 juni 2013 08:02 PM

Ik heb, in de buurt, een mooie C4 Grand Picasso HDI 138 Exclusive gezien. Bouwjaar 01/2010. De prijs is erg vriendelijk omdat de km-stand best fors is: 169000km. Waar moet ik opletten en welke kosten staan eraan te komen? Is de sensodrive ook gevoelig? Ik weet dat er nogal negatief gedaan wordt over het schakelen van deze automaat maar dat is een kwestie van wennen. Heb al meer van die half-automaten gehad.
Ik ben een beetje voorzichtig geworden omdat ik, een aantal jaar geleden, een C5 2.2HDi gehad heb waaraan ik enorme hoeveelheden geld kwijt kon ondanks de lage km-stand en de leeftijd (76000km en 5 jaar).

Ondanks dat trekt de Picasso me toch wel omdat het een erg stijlvolle auto is t.o.v. andere MPV’s.

Profiel  
 
wittereus
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011

- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gepost: 18 juni 2013 12:29 PM
  [ # 1 ]

Kijk naar de staat van de remschijven. Achter zijn ze ongeveer €90,- per stuk, maar omdat de lagers erin zetten is het wat meer werk dan normaal.
Vraag wanneer de laatste beurt is geweest (en waar) en wanneer de getande riem is vervangen.

Mijne heeft ondertussen 190.000 gelopen (1.8 op LPG) en nu zijn de remschijven aan vervanging toe.
Verder prima auto waar je niet aan merkt dattie die km’s heeft gelopen….....

De automaat hoor je verschillende dingen; niet doen en je moet er leren mee te rijden.
Als ik weer mocht kiezen zou ik er eentje nemen (al moet ik eerst nog eens een proefrit maken…..)

Dus kijk gewoon of het je bevalt en controleer de onderhoudshistorie.

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 18 juni 2013 01:44 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de tips!

Ik ben vanmorgen even langs geweest en heb wat informatie gekregen over de geschiedenis van de auto. De Picasso heeft op naam gestaan van een bedrijf en is daarom netjes onderhouden, alle stempeltjes staan in het boekje. De laatste beurt was bij 156000km. Volgens de garagehouder moest de distributieriem er pas af bij 240000km. Dat was ook de termijn die ik me kon herinneren voor de C5 met 2.2HDi. Ik wist alleen niet dat die interval nu ook voor de 2 liters is ingevoerd. Als het tenminste waar is…..

De remschijven heb ik helaas nog niet bekeken. Als we zaken kunnen doen (ik heb een incourante auto als inruiler - Dodge Caliber) dan kan ik daar wat verder op ingaan. Omdat we zover nog niet zijn heb ik er ook nog niet in gereden.

De automaat zal ongetwijfeld minder soepel zijn dan de CVT van de Dodge maar ik heb wel ervaring met dat soort automaten. Het went wel en als je eenmaal automaat gewend ben wil je niet meer anders.

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 18 juni 2013 01:58 PM
  [ # 3 ]

Jij vindt die tellerstand hoog?

Die blokjes draaien makkelijk vier ton. Dat is pas hoog Laughing

Neem er een zonder luchtvering!  Die luchtbalgen achter gaan (te) vaak stuk!

 

Profiel  
 
Gepost: 18 juni 2013 02:13 PM
  [ # 4 ]

Mijn 100kw C5HDI heeft zondag de kaap van de 330000 km gerond en gaat nog steeds als de brandweer.

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 18 juni 2013 02:29 PM
  [ # 5 ]

Blok ben ik niet zo bang voor, bij PSA kunnen ze best wel diesels maken. Ik ben een beetje bang voor wat er rond omheen zit.
Hoe kan ik gemakkelijk zien welke vering erop zit. Dacht normale vering maar weet het niet zeker.
De vering van mijn C5 was een van grootste onkosten posten, telkens lekkage.

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 18 juni 2013 10:56 PM
  [ # 6 ]

Die motoren gaan bij normaal gebruik heel veel kilometers mee. C5 gehad met vergelijkbaar blok met 348000 km ingeruild zonder problemen. Eigenlijk is deze auto net ingereden.Als de prijs goed is heb je daar een prima auto aan.

Profiel  
 
tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 juni 2013 01:05 PM
  [ # 7 ]
joske60 schreef:

Hoe kan ik gemakkelijk zien welke vering erop zit. Dacht normale vering maar weet het niet zeker.

Alleen de Exclusive uitvoeringen hebben luchtvering op de achteras. Alle overige modellen hebben rondom normale veersytemen.
Gezien het model waar jij naar gekeken hebt een Exclusive is, heb je dus te maken met die luchtvering.
Zeker in de eerste modeljaren schijnt dat toch een enigszins kwetsbaar punt. Zie ook overige topics in het Picasso-deel die hieraan gewijd zijn.

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 19 juni 2013 05:42 PM
  [ # 8 ]

Inderdaad: Exclusive dus luchtvering. Ik zal eens kijken wat ik daarvan kan vinden op het forum. Gelukkig is het niet een van de eerste bouwjaren en het is ook niet dezelfde vering waar ik zo’n problemen mee had bij de C5.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43330
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 juni 2013 05:44 PM
  [ # 9 ]

Nou, die C5 vering is wel zo’n 300x beter dan die luchtveringrommel van een picasso.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 19 juni 2013 05:52 PM
  [ # 10 ]

Dat is niet geruststellend. Ik heb vrij teleurstellende ervaringen met de C5: lekkages die nogal duur waren.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 19 juni 2013 06:25 PM
  [ # 11 ]

wat je ook ff moet nakijken..
is de roetfilter recent vervangen want dit is een HdiF
en is de eloysevloeistof al bijgevuld..

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 19 juni 2013 07:17 PM
  [ # 12 ]

Bedankt voor de tip: roetfilter is ook duur (maar kan een keer schoongestookt worden?). Eolyse vloeistof is iets van honderd euro als ik met goed herinner van de C5.

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 19 juni 2013 11:37 PM
  [ # 13 ]

Oef, net het topic over de balgen doorgelezen. Als je leaser bent gaat het allemaal nog wel maar als je alles uit eigen zak moet betalen is het toch een stuk minder. Moet er nog eens goed over nadenken.

Profiel  
 
Diver
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 20-11-2012

Gepost: 20 juni 2013 10:30 AM
  [ # 14 ]

Had enkele maanden geleden ook een defecte balg.Bij de dealer hebben ze beide vervangen in een terugroepactie.Nu door een nieuwe soort van een andere fabrikant.Van de vorige serie hadden ze inderdaad veel klachten.Met de huidige zou alles volledig in orde moeten zijn!

Profiel  
 
joske60
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 11
Geregistreerd: 17-06-2013

Gepost: 20 juni 2013 01:52 PM
  [ # 15 ]

Was dat onder garantie of coulance?
Citroen is niet zo gul met coulance (welke autofabrikant wel?). Voorbeeld, de berucht COM2000 unit van PSA.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook