Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Geweldig mooie GTi, die spatlappen
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
GoofBlikscha schreef:Nou, echt mooi is het laswerk allesbehalve. Het zit dicht, het is stevig, en met wat autokit en tectyl lijkt het heel wat
Nou Lars,kennelijk wordt die BX toch weer gereanimeerd!
Ik moet zeggen: Prima laswerk! zeker voor het tempo waarin het gemaakt is.
Echt superstrak laswerk is ie misschien niet eens waard… H@ns Forum
Oplappen en maar weer een paar jaar karren!
Maar nou zijn we wel allemaal nieuwsgierig geworden wat voor lasapparaat je gebruikt…
En heb je het er gewoon tegenaan geplakt of heb je nog een verzettang gebruikt?
Veel succes met de klus! Zit er nog veel werk in?
Ik zal straks even kijken welk lastoestel we precies hebben. Voor zover ik weet een Lincoln Electric. De instellingen verander ik nogal eens, dat hangt af van de ondergrond waar je op last. Standaard BX blik kan je niet met te veel stroom lassen, anders ga je er dwars doorheen. Dik blik moet met wat meer stroom omdat het anders niet netjes vast vloeit. Een beetje trial and error, je hoort/voelt vanzelf wanneer iets niet lekker last.
De plaatjes: ik probeer waar mogelijk met een verzettang te werken (dan kan je lekker over elkaar heen lassen en kan je 1 kant superstrak afwerken. Nadeel ik wel dat je de verzette randen aan de andere kant kan zien.
Als het omringende plaatwerk echt goed hard is wil ik het plaatje er ook wel eens precies in lassen. Mooier resultaat, maar voor mij moeilijker omdat er minder plaatwerk is om fouten te corrigeren.
Verder puntlas ik een plaatje eerst op zijn plek om spanningen in het materiaal een beetje te vermijden.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Die roest is best heftig.
Mag je gerust BLIKSCHA(de) noemen
Maar je lost het heeeeeeel netjes op.
Ik kan best een beetje bakken, maar zo….ik zou willen dat ik dat zo kon.
Is dat een kwestie van ‘oefening baart kunst’?
Leuk ook dat zo’n auto behouden blijft.
Goed bezig!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Ja, Lars kan goed overweg met de Goofblikschaar!
Ik las met een Lincoln Electric Compact 280-1:
DSCN1170 (1024x768) by Goofblikscha, on Flickr
Vandaag een plaatje op maat gemaakt:
DSCN1169 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr
En er in gelast:
DSCN1171 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr
Ook heb ik de uitlaatbeugel opnieuw vast gelast, op zijn oorspronkelijke plek.
Als de zink spray droog is ga ik de naden afkitten en kan ik door naar de rechter kant.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011
- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Man, man wat kan jij bakken! morgen hoofd barbecue? Haha
huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)
EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Geweldig resultaat!!!
Hulde
En dat schutgas is CO2 toch?
Er zijn mensen die liever met Argon lassen, ik geloof dat het wat minder spettert maar het is wel duurder.
Kijk! Dat is het betere werk, knap gedaan, zo mag je ook wel aan de mijne lassen
Groet,
Chris
ex-en
Meerdere 2cv’s
Citroen BX Deauville
Citroën BX Palais, 1990 -> werd BX 1400 GTI ABS
XM V6 Exclusive 1991
Acadiane
Nu
2cv Scharrelston (bouwpakket 1 op 1 schaal)
Ik heb vast een gevelbord voor je gemaakt…
Hahaha
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 10-11-2012
- BX 16 TGI Toulouse
- BX 19 TZI
- BX 19 GTI Automatic
Jaloers op je laskunsten! Ziet er echt heel netjes uit! Ik zou met een vertrouwd gevoel mijn auto zo door je laten lassen!
Citroën BX, j’aime , j’aime, j’aime
Ik lig net onder de BX, de tank moest er even onder uit om het achterspatbord te kunnen lassen. Toen de tank er onderuit was bleek dat het achtersubframe door de koets heen gezakt is, het staal van de koets boven de rv subframesteun is helemaal weg waardoor de steun ongeveer 1-2 cm de koets in gedrukt is….
Ik heb de lange hydro leidingen in de kruipolie gezet, als deze zondag los willen gaat het subframe er onder weg, en ga ik verder lassen, als ze niet los willen (afbreken oid) gaat de auto naar het oud ijzer helaas, het houdt wel ergens op.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993