Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Nee, geen deadline. HY moet gewoon af zo snel als leuk is. Om te beginnen mooie schroefjes gekocht om de afdekplaat van de achterklep mee vast te zetten.
Dan beginnen met de ventilatie in de bus te monteren. Normaal gesproken ben je in een uurtje wel kaar. Maar ja. Dan zie je dit.
Is altijd uit het zicht. Maar ja. Zo monteer je het natuurlijk niet terug…
Schuren, ontvetten, afplakken.
Spuiten.
Dan moet het drogen. Dus eerst maar eens kijken naar het voorraamrubber. Veel oude verfresten.
Boenen met wasbenzine, scotch bright, en daarna invetten met WD40. Weer als nieuw.
Dan kan deze op zijn plek, om straks nooit meer gezien te worden.
Achterste ventilatiekleppen monteren. Eerst natuurlijk ook alle rubbers schoonmaken en in de WD40 gezet.
Ook maar RVS boutjes gemonteerd. Is toch niet in het zicht.
En dan moeten dezen gemonteerd worden.
Liefst zie ik ze in Blanc Paros, maar heb nu alleen een zwarte spuitbus. Ze kunnen altijd nog makkelijk los, dus nu maar even zwart.
Want blank is geen gezicht.
Hatsjikidee.
Ziet er wel mooi uit.
En hier past mooi een boutje met een verzonken kop.
Klaar om te monteren. Deze bouten zitten in het zicht. Hier er toch maar voor gekozen de originele bouten te monteren met de chevrons erin.
Daar zit ie dan.
Hier ook maar verzonken kopjes gebruikt. Staat mooier.
Ik heb trouwens nooit een dopje aan het eind van het hendeltje gehad. Daar moet ik ook nog eens naar op zoek.
Heeft bij elkaar zes uur gekost, met name omdat overal oude verf aan zit. Morgen verder met de bediening en de rest van de bus.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gisteren was het vervelend dat de platen niet op de vloer van de cabine lagen. Vandaag dus maar met die platen aan de slag gegaan. Onderop zat een koek van een paar millimeter van motorolie vermengd met zand en stof. Een aardig klusje om het allemaal er vanaf te krijgen. In ieder geval geen klusje om foto’s bij te nemen.
Maar na een paar uur zijn ze vetvrij. Toen waren mijn handen nog niet schoon genoeg voor foto’s. Pas na het schuren durfde ik het toestel weer vast te pakken.
Dan de onderkant in de primer.
Daarna de bovenkant.
Vandaag dus weer niet gedaan wat ik van plan was. Dinsdag verder.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Hallo Ree,
Als je geluk hebt zit “een dopje aan het eind van het hendeltje heb ik nooit gehad” het door jouw gezochte dopje op het achterbankframe van een 2CV op de schuifjes waarmee je hem links en rechts ontgrendeld.
Citroën kennende kon dit wel eens 100 % het juiste dopje zijn.
Succes, met de laatste loodjes.
Rene ter Veer
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Hmm net even gekeken op de eendenbank die hier nog in een hok ligt te vergaan, maar dat is vast een ouder type, met een vergrendeling in het midden. En zonder dopje dus.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik ga wel eens in andere bussen kijken wat erop hoort. In Amsterdamse bussen zijn dit soort details vaak anders dan in Franse.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Mocht het toch zo’n achterbankknopje zijn, ik heb nog een bron
Kachel knopjes van een 2cv zijn ook het zelfde volgens mij… Ze zijn er in zwart en grijs.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Vandaag weer twee uur besteed. Eerst de onderkant afgemaakt.
Het is natuurlijk helemaal voor niks. Ik ga geluidsisolatie onder deze delen plakken. Maar goed, de balkjes zal je blijven zien, en zou houdt de isolatie ook beter.
De bovenkant is natuurlijk ook mooi geworden.
Het enige stukje dat in zicht blijft is rondom de handrem. Verder is het alleen maar voor mijn gemoedsrust.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik heb echt geen idee wat erop moet, maar als het de juiste schroefdraad heeft lijkt ie me perfect.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik moet er even naar meten, maar het lijkt op het zicht M5 te zijn.
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Ik rij het draadeind wel een keer jouw kant op…
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 15707
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Dan zal ik het bolletje ergens vakkundig kwijtmaken
Totaal aantal Berichten: 5164
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
De boel gemonteerd. Tijdelijk inclusief de motorkap.
Voor de geluidsisolatie de dunne plaatdelen beplakt met bitumen matten. Van deze. Lekker zwaar spul en goed in vorm te föhnen.
Dasbordkastje:
En onderkant van de lade.
En ook de binnenkant van de motorkap. Die is nu loodzwaar geworden. Daar heb ik alleen geen foto’s van. Wel met tevens warmtewerdende isolatie eroverheen.
En dan de buitenhoes monteren. Lang getwijfeld hoe, toch maar gaan lijmen met BisonTix
En dat was het voor vandaag.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mooi werk.
Maar wordt dat bitumen niet te warm onder de motorkap en buiten bv 35 graden?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.