Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Even nieuwe nette verchroomde Pallas kofferbak scharnieren halen is iets minder makkelijk dan het klinkt, die worden nogal schaars.
Nu heb ik dus een nette set, alleen daar zitten geen pinnen in, die zoek ik dus
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ze zijn er nog gewoon hoor.
Ga maar even naar Tone langelaar.
Zowel nieuwe als mooie gebruikte.
Maar kun je de pennen uit je oude niet over zetten?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
is volgens mij zo’n (borg)pen:
en omdat je er maar van een kant bij kan is ie alleen te verwijderen door aan de andere een gat te boren en de pen door te duwen.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vermoed dat de oude eruit geboord is, anders zou ik het ook niet weten.
Waar is zoiets te koop?
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Dit is een STALEN pen , die zie ik zo vlug nog niet uitgeboord worden ,
plus die dingen gaan roesten .
Ik denk eerder dat er een vol RVS asje in gezeten heeft
( maar dat zijn jeugdherinneringen )
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Plaatje hierboven is van een “spanbus (zwaar) naar DIN 1481 / ISO 8752”.
Net als Walter meen ik te weten dat er een volle (dus massieve) pen in hoort te zitten, bijvoorbeeld een “insteek kerfpen naar DIN 1474 / ISO 8741” of zelfs een “conische pen naar DIN 1 B / ISO 2339”. Ook die zijn bij de speciaalzaak (Jeveka) nog te koop, maar het wordt wel even zoeken. Om te verwijderen kun je er een gaatje in boren, draad tappen en trekken.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks dat is interessante info!
Dan alleen nog even de diameter en de lengte erbij zoeken. Wellicht gaat dat met de schuifmaat lukken
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Klemt de spanbus dan alleen in het midden gedeelte of alleen in het buitenste gedeelte?.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
nltecoko schreef:Plaatje hierboven is van een “spanbus (zwaar) naar DIN 1481 / ISO 8752”.
Net als Walter meen ik te weten dat er een volle (dus massieve) pen in hoort te zitten, bijvoorbeeld een “insteek kerfpen naar DIN 1474 / ISO 8741” of zelfs een “conische pen naar DIN 1 B / ISO 2339”. Ook die zijn bij de speciaalzaak (Jeveka) nog te koop, maar het wordt wel even zoeken. Om te verwijderen kun je er een gaatje in boren, draad tappen en trekken.
Maar dan moet je hem er ook uit kunnen krijgen met een penuitdrijver.
Ook als deze massief is
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 756
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
De spanbus (ISO 8752) is van verenstaal, en nagenoeg zuiver cilindrisch, klemt dus daar waar het gat kleiner is.
M.b.t. het verwijderen van de pen in het scharnier: ja, je zou hem er uit kunnen tikken met een pendrijver, maar dan moet je eerst een gat aan de zichtzijde door het scharnierhuis boren. Ik bedoelde een klein gaatje te boren in de pen zelf, en daar dan draad in tappen (M3 of zo), dan een trekkertje maken van een boutje M3x25 met daaraan een moertje, ring en bijv. een buisje / stukje pijp 15x4, zodat het scharnier onbeschadigd blijft.
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Totaal aantal Berichten: 9350
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hij is dus aan 1 kant blind?( het schanier dan)
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ja aan de buitenkant van het scharnier is het blind, de pen kan er alleen in vanaf de kant bij het achterraam. Dus ook alleen als het scharnier van de auto af is. Eigenlijk zit het erg mooi weggewerkt
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Vanmorgen het klokkenspel er maar eens uit gehaald en de toerenteller vervangen.
Ook het voorste zwarte deel vervangen zodat ik nu 2 lange wijzers heb ipv 1 lange en 1 korte
Later vandaag nog even een tijdje rond gereden en de toerenteller bleef tot nu toe werken, geeft in elk geval wat hoop. Nog even wat langer testen.
Is het normaal dat hier een losse slang hangt?
Foto is van de voorkant van de auto genomen aan de bestuurderzijde.
Er blijft elke keer een drupje LHM ergens vandaan komen, ik kom er alleen nog niet uit waar vandaan.
Alles wat boven de bak is droog, stuurhuis, pomp droog.
De hele kinnebak is vet van de troep…
Ook nog even gekeken waarom de watertemp meter het nog steeds niet doet.
Ik had al eerder een draad getrokken van het dash naar de sensor voorop het blok, maar dat werkt niet. Terwijl als ik die draad tegen de massa houd de meter uitslaat.
Nu blijk dus dat deze sensor voorop het blok:
Deze sensor is blijkbaar een contact dat inslaat als het blok te heet wordt, STOP lamp en water waarschuwingslamp gaan dan branden.
Ik moet mijn draad dus aan een andere sensor hangen, nu nog uitvinden waar en of deze wel op mijn blok aanwezig is…
Ook nog even de nog missende Pallas stripjes op de voorschermen geplaatst. Ik denk dat de buitenkant nu voorzien is van alle Pallas details zoals ze erop horen te zitten.
Ik had eerder ook al betere achterlichtkapjes geplaatst.
Ohja, nog even de wieldoppen gepolijst, Bling
Onderweg nog even wat foto’s geschoten
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Losse slangetje hoort zo; dat is de lekafvoer van je lager van je uitgaande versnellingsbak assen. Dit slangetje voorkomt dat de lekkende versnellingsbakolie op je remschijf komt. Het slangetje zit waarschijnlijk verstopt (is altijd) en het is een goede gewoonte deze even schoon te maken zodat een eventueel zwetende oliekeerring je schijven niet nat maakt. Aan de andere kant hoort ook een slangetje te zitten
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanks, dan weet ik in elk geval dat dat geen los retourslangetje is
Eens even kijken of die slangetjes een keer door te prikken zijn als ik erbij kan.
Goed, dan is de bron van de lekkage nog niet gevonden…