Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Mijn update zit er nu 2 dagen op. ik heb de indruk dat hij niet meer sputtert als hij koud staat. Nog mensen die verschil merken ?
Hier zat ik ook niet op te wachten maar mijne gaat binnen op 1 Juli en zal alsook software update krijgen, eigenlijk geen goed nieuws voor mij want dan moet hij nog elders opnieuw geprogrammeerd worden met nieuwe software en dit duurt toch alweer enkele uren van wachten, in het slechtste geval zal na de update de motor vierkant draaien omdat de tegendruk van de uitlaatlijn niet overeenkomt met wat citroen voor ogen heeft.
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 04-11-2010
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
- DS 3 1.6 THP 156 pk sport chic
- DS 3 racing 207 pk
Mijn Racing heeft ook de software update gehad + nieuwe bobines, de Racing rijdt goed, ben alleen wel benieuwd naar het vermogen wat er nu in zit , misschien gaat die toch nog een keer op de testbank.
PS misschien is het leuk om met DS3R-THP rijders een testbank dag te organiseren, bijv zoals new mini club doet bij Beek autoracing.
DS3 Racing 230 PK
Friends 208GTI
De mijne is ook al gedaan, maar ik merk niets.
Om op de test bank te gaan ben ik wel voor.
Groetjes Eric…
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
@johein, dan skip je die update toch gewoon ? Het verhaal van de klant en de koning? Als je tuner een beetje serieus is zal hij wel opnieuw flashen he of zijn programma aanpassen op basis van de nieuwe citroen baseline.
Mijne gaat binnen 2 weken ook binnen voor forge intercooler upgrade + miltek sport cat. en remap… ben benieuwd Hij gaat dus sowieso voor en na op de testbank..
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
nu paar dagen met de nieuwe bob’s en update gereden, alleen maar voordelen.
smorgen met koude motor een heerlijk geplof (is gelukkig niet veranderd). de motor stokt niet meer bij snel optrekken en wisselen van versnelling, wat ik een paar keer heb gehad.Motor trekt veel beter door in zun toerentallen.
Totaal aantal Berichten: 369
Geregistreerd: 09-01-2011
- ZX 2.0i 16v
- DS 3 1.6 THP 207pk Racing
- AX 1.1 axion
- C3 1.6 16v Sensodrive Exclusive
- ZX 1.8 Furio
- AX GTI
Mijn auto had geen nieuwe bobines nodig.
software update zit er wel in. was 21 juni.
vandaag de snelweg op en daar ff doortrekken.
bij 150km/u “storing” motormanagment.
bij Tiel west op de snelweg, Tiel er maar weer af, door naar de dealer.
resultaat, bobine cilinder 3 stuk.
aangezien ik aankomend weekend op beekse bergen sta bij het automaxx summer edition dus ik moest rijden en kon niet wachten.
heb nu de bobines van de DS3 cabrio uit de showroom erin zitten.
rijd weer als een zonnetje.
Bobine upgrade en software zijn een feit, was serieus geschrokken hoe traag de wagen word na deze ingreep.
Bij tuner is de afspraak geplaatst om opnieuw te her programmeren met de nieuwe software en dit is kosteloos en zal door de tuner gedragen worden . Het is niet zozeer de extra Pk’s maar mis wel het extreem toegenomen koppel.
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Upgrade uitgevoerd. DS3R is op de testbank geweest met de laatste citroen update geinstalleerd. resultaat voor het vermogen was min of meer lineair verloop van 70pk tot 200pk over toerenbereik van 2000 tot 6200 rpm. Koppelcurve lichte ronding met als piek 329nm op 3500 rpm van daar terug lineair naar beneden tot 220 nm op 6200 rpm.. Met de stock intercooler inlaat luchttemperatuur tot 110 graden (!) Na montage van forge intercooler maximaal 40 graden gemeten. Denk dus wel dat de software update van citroen zelf dat koppel iets hoger legt dan aangegeven in de specifikaties.. Na upgrade en remap op de vermogenbank lopen de resulterende curves van koppel en vermogen lichtjes verhoogd doch vrij gelijk tot 3000 rpm. daarna krijgen zowel pk als koppel een grote boost. 235PK vanaf 4000 rpm tot 6200 rpm en koppel piekt op 350nm op 4000rpm en neemt lineair af tot 270nm op 6200 rpm.
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
mooie info tbonesixtynine.
ik wil de mijne ook wel laten chippen maar ben als de dood dat ik problemen krijg met garantie.
ik heb nog tot mei 2015.
hoe is je verbruik nu? en je 0 tot 100 spec?
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 30-05-2012
- DS 3 ds3 racing
- (Grand) C4 Picasso C4 Grand Picasso
Ben de dag dat ik van de tuner kwam op verlof vertrokken, en ben daar nog steeds. Ik kan wel zeggen dat hij er harder vandoor gaat en als je GAS geeft dat hij meer verbruikt dan vroeger Meer details als ik terug ben…
Het verbruik van een verbrandingsmotor is recht evenredig als de stand van het gaspedaal
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
Er is een bepaalde ideale verhouding tussen benzine en lucht, de inspuitcomputer zal, zeker met ‘geoptimaliseerde’ software, die verhouding zo optimaal mogelijk willen houden om de meeste power uit de motor te halen.
Wat je met een intercooler upgrade bereikt is dat er gewoon simpelweg meer lucht je motor in kan, waardoor er ook automatisch meer benzine in gaat…
Tsja.. de power moet ergens vandaan komen, en bij een verbrandingsmotor komt die niet uit het stopcontact.
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
meer lucht?? ik dacht koelere lucht dus meer zuurstof per liter
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
De dichtheid neemt toe naarmate een stof kouder wordt, al is water daar dan weer een uitzondering op.
Is het niet zo dat de dichtheid toeneemt, daardoor de druk afneemt en je dus onder dezelfde druk meer lucht de cylinder in krijgt?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015