Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Ben bang van wel, ik heb het nog nooit anders meegemaakt.
Heb nog een paar bakken liggen en allemaal met 6 tapeinden.
Maar de oplossing die bedacht is lijkt me absoluut niet verkeerd. Als dat nog losloopt…..
Voor jouw ervaring en GS onderdelenvoorraad buig ik mijn hoofd, uiteraard.
Maar het is wel opvallend dat de eerste de beste google-foto ook 2 tapeinden laat zien.
En bij dezelfde motor aan de andere kant ook:
En bij dit showmodel lijkt het zelfs duidelijk dat er boutkoppen uitsteken:
Verder heeft de poster van dit bericht bij demontage 8 bouten en 4 tapeinden overgehouden, maar er is ook sprake van 12 tapeinden.
wie het echt weet mag het zeggen. Ik vermoed dat er in Rennes weer eens door elkaar gerotzooid is.
Adri
Heb vannacht nog een theorie bedacht.
Ze zijn in Rennes-le-Janais begonnen met 2x6 tapeinden en toen bleek dat bouten een paar cent goedkoper waren zijn ze de tapeinden gaan vervangen door bouten tot het minimum aantal van 2 tapeinden per flens, om de assemblage nog gemakkelijk te houden.
Zie ook een aardige discussie op het Peu-forum over dit onderwerp: http://www.peugeotforum.nl/phpBB/viewtopic.php?f=44&t=10555&start=225
Adri
in het kader van LB:
hier ook een GSA 1983, met 6 tapeinden. Geen reden om aan te nemen dat deze ooit zijn vervangen.
Gezien de Franse slag zal me niet verbazen als Jacques er altijd draadeindjes in draaide en Mathieu toch liever koos voor de twee draadeindjes met de rest bouten, en als de bouten bij hem op waren hij weer wat draadeindjes bij Jacques ging halen in ruil voor een doosje M9 bouten.
Ik heb ze overigens niet geloctite en ze zitten (nog) vast. Ik zal er eens op letten zodra er ongeveer +500 km op de klok staat.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mijn GS 1220 van 1973, gekocht met 58.000 km op de teller en volledige dealeronderhoudsgeschiedenis had 2 tapeinden en 4 boutjes. Was ook nog nooit los geweest getuige de gele verf er op.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
precies, die gele verf ja! dát zat er ook nog op bij mij. Nogmaals LB!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Miereneucken omdat het kan:
Breeze schreef:Voor jouw ervaring en GS onderdelenvoorraad buig ik mijn hoofd, uiteraard.
Maar het is wel opvallend dat de eerste de beste google-foto ook 2 tapeinden laat zien.
En bij dezelfde motor aan de andere kant ook:
En bij dit showmodel lijkt het zelfs duidelijk dat er boutkoppen uitsteken:Verder heeft de poster van dit bericht bij demontage 8 bouten en 4 tapeinden overgehouden, maar er is ook sprake van 12 tapeinden.
wie het echt weet mag het zeggen. Ik vermoed dat er in Rennes weer eens door elkaar gerotzooid is.
Adri
Toch niet hoor, dat is een andere motor en ook zeker een andere bak de eerdere foto is volgens mij een Axel bak en de laatste foto een GS bak.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Totaal aantal Berichten: 43270
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Sinds wanneer heeft een axel een hd-regelaar?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
jij kan het als de beste!
hebben we het nu over de bak of hebben we het nu over aanverwanten
anders kunnen we nog even doorgaan:
sinds wanneer heeft een GS een gasklephuis?
sinds wanneer heeft een GS geventileerde schijven?
overigens zit er op de die eerste foto met Axel bak niet eens een hd regelaar… maar ach ik snap wat je wil zeggen d’r is immers plek voor op het koppelingshuis!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
OK als het zo moet , dan ga ik wel even met de billen bloot. De eerste 2 foto’s zijn van de motor van één en dezelfde GS van 2 kanten genomen. De foto’s komen uit het overigens zeer interessante verhaal van een maffe Yank die een GS van Peter uit NL kocht en staat hier: http://www.eddinsmoto.com/id129.htm
Adri
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Breeze schreef:Voor jouw ervaring en GS onderdelenvoorraad buig ik mijn hoofd, uiteraard.
Maar het is wel opvallend dat de eerste de beste google-foto ook 2 tapeinden laat zien.
En bij dezelfde motor aan de andere kant ook:
En bij dit showmodel lijkt het zelfs duidelijk dat er boutkoppen uitsteken:Verder heeft de poster van dit bericht bij demontage 8 bouten en 4 tapeinden overgehouden, maar er is ook sprake van 12 tapeinden.
wie het echt weet mag het zeggen. Ik vermoed dat er in Rennes weer eens door elkaar gerotzooid is.
Adri
Breeze…..voor mij hoef je je hoofd niet te buigen. Nergens voor nodig.
Het kan natuurlijk best zijn dat tussentijds e.e.a. gewijzigd is.
We praten hier over een GS en ik heb de meeste ervaring opgedaan met GSA’s.
Ik heb maar een paar jaar GS gereden en moest het toen met veel minder sleutelervaring doen.
Het belangrijkste is de gevonden oplossing om loslopen tegen te gaan. Dat is naar mijn mening bijzonder goed gelukt.
Dank je Dirk, amen.
Adri
Breeze schreef:OK als het zo moet , dan ga ik wel even met de billen bloot. De eerste 2 foto’s zijn van de motor van één en dezelfde GS van 2 kanten genomen. De foto’s komen uit het overigens zeer interessante verhaal van een maffe Yank die een GS van Peter uit NL kocht en staat hier: http://www.eddinsmoto.com/id129.htm
Adri
Klopt helemaal! met op de ene foto een axel-bak achter dat blok en op de andere foto een GS bak!
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Dus als ik jou goed begrijp gaat meneer Eddins tijdens de demontage van zijn Nederlandse GS motor soepel over van een GSbak naar een Axelbak (of andersom).
Nooit te oud om te leren.
Adri
Die gozer doet alles soepel als je het mij zou vragen!
En yes hij is overgegaan naar een Axel-bak.
Je kunt het ook zien:
-de flensen zijn anders op de foto’s
-de schakelstang uit de bak is van een axel
-de versnellingsbaksteun is anders van een axelbak, daarom is hij er op de foto af, waarschijnlijk klaar om die van de GS erop te zetten
-het koppelingshuis is ook anders (dat heeft hij al overgezet)
-hij heeft er ook remschijven en klauwen van een Axel (trs) opgezet
Hij maakt gebruikt van een lange Axelbak, om zo tot een iets hogere topsnelheid te kunnen komen.
De laatste berichten waren dat hij nog wel een andere (lange) Axel-bak kon gebruiken, aangezien deze inmiddels een beetje op begon te raken. Dus mocht iemand die kant opgaan, doe hem een plezier
Beter één eend op straat dan tien in het water….