joske60 schreef:Was dat onder garantie of coulance?
Citroen is niet zo gul met coulance (welke autofabrikant wel?). Voorbeeld, de berucht COM2000 unit van PSA.
‘t Was een tweedehandse wagen die ik in juli 2012 gekocht heb met één jaar garantie.Echter,bij de vervanging,stond op de papieren dat het ‘een terugroepactie’ was.Heb niets moeten betalen,weet uiteraard niet of het ‘garantie’ was of de herstelling van een fabricagefout.Ik ben nu 30.000km verder en alles is tot nu toe in orde.
De vervanging van beide balgen duurde ca anderhalf uur!
Bij een terugroepactie betaald de fabrikant. Toch wel netjes maar het is natuurlijk ook een behoorlijk veiligheidsrisico dus ze moeten dan ook wel over de brug komen om geen reputatieschade op te lopen. Hoe dan ook, toch een behoorlijke kostenpost voor Citroen.
Ben benieuwd of ze ook iets doen voor de mensen die de balgen al voortijdig hebben vervangen. Voor de terugroepactie dus. Punt voor mij is dan ook om uit te zoeken of de balgen al vervangen zijn. Vermoedelijk wel bij 169k en een levensduur van ca. 100k.
Iedereen bedankt voor alle advies maar ik denk dat het hem niet gaat worden. De garage toont geen enkele interesse in mijn huidige auto. Ik krijg zelfs geen bod los. Het is ook wel een incourante auto (Dodge Caliber 2.0 SXT) waar een kleine dorpsgarage wel moeite mee zal hebben. Gek genoeg is, vlakbij in de grote stad, wel interesse in de Dodge. Maar die hebben dan weer geen Picasso (voor een leuke prijs).
Tja, niet alleen over Citroen bestaan vooroordelen…...
Liefhebbers van iets aparts zijn natuurlijk altijd een selecte groep en dat moet wel zo blijven!