Hallo,
Heeft iemand ervaring mee met K&N sportluchtfilterset voor DS3 E hdi 90.
Merk je het verschil kom er echt 5 pk meer bij? of kan ik gewoon de normale filter laten zitten?
Deze luchtfilter bedoel ik dan link:
link aangepast,liep het veld uit.
verwaarloosbaar, zoek maar op google naar sport filters en diesel. Tunen levert je meer op, maar anders lekker standaard laten
Heb zelf dit filter in mijn C3 diesel zitten en daarvoor in de DS3.
Vermogensverschil van 5 PK merk je i.d.d.niet (alhoewel ik het idee heb dat accelereren iets vlotter gaat), wel merkte ik bij de DS3 dat het na plaatsing van het filter makkelijker werd om de 1 op 22 a 23 te halen, daar hoefde ik me dan minder voor in te houden. Nu met de C3 rij ik echt vlotter dan in mijn DS3 tijdperk en haal nog steeds ruim 1 op 22 (terwijl ik toch lange ritten maak naar het Zuiden of Noorden en dan 130/140 aan hou over langere afstanden).
En: met dealer afspraak dat luchtfilter niet vervangen hoeft te worden (want sportfilter gaat veel langer mee/is schoon te maken), dus kosten haal je er wel uit
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Is het filter wisselen een beetje makkelijk te doen ? De pk winst gaat het me niet zo om, maar zuiniger op de snelweg is wel intressant.
Binnen 5 minuten gepiept, je moet alleen wel een aparte schroevendraaier hebben of bitjesset, de schroeven hebben namelijk zo’n meerkantige kop.
Luchtfilter zit boven op, dus enkel plastic cover boven op verwijderen, dan de schroefjes losdraaien en je bent er.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Zitten er nog nadelen aan het plaatsen van een K&N filter? Vermogens winst vind ik niet zo intressant maar zuiniger rijden bij 120 en 130 wel, aangezien ik veel snelweg kilometers maak en de DS3 dan niet zo zuinig is.
Je mag mijn filter voor een zacht prijsje over nemen
Is overbodig geworden nu deze op de oprit komt te staan
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 346
Geregistreerd: 01-03-2012
- DS 3 Flipje: e-HDI 90 2011
De hybride vierwielaangedreven variant?
People buy horsepower, but drive torque
Diesel for life!
Flipje: DS3 1.6 e-HDi 2011 124.000km 11-4-2015 / nu
Ioor: C3 1.6 16v Exclusive 140.000km 21-7-2015 / nu
Ex: Pino. C5 2.0HDi 110pk 2003, 352.000km 14-12-2013 / 11-4-2015
Ex: Calimero DS3 1.6 e-HDi 2012, 124.500km 10-2-2012 / 31-1-2014
Ex: Elmo. Opel Corsa 1.7D 1997, 303.000km 19-7-2013 / 25-7-2015
Yep, Business Executive. Hybride was een eis van mijn vrouw en wie ben ik om haar tegen te spreken
Als zelfstandig ondernemer ben je ook simpelweg dief van eigen portemonnee wanneer je voor de 115 PK 1.6 e-hdi gaat: scheelt ongeveer 5.000 in aanschaf maar:
0,28 * 5.000 minder investeringsaftrek (eenmalig)
0,13 * 44.000 minder milieu investeringsaftrek (eenmalig, geldt niet bij 20% bijtelling auto)
(grofweg) 6.160 bijtelling i.p.v. 7.600 bijtelling, jaarlijks.
Als je dat op een periode van 4 jaar pakt dan levert dat een fiscaal voordeel op van 0,52*12.880 wat dus meer is dan het verschil in nieuwwaarde. Hybride Citroënrijden wordt dus beloond
Lang leve het fiscale stelsel in NL
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.