16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

nieuwe Ami berline 6, Trekhaak monteren
pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 472

Gepost: 07 juni 2013 08:49 PM
  [ # 226 ]

Ik zal binnenkort de schijven met ontvetter schoonmaken en een beetje opschuren. Kijken wat er dan gebeurt. Misschien dat ze daarna net zo goed remt als mijn fiat 127 met 5 man erin! Goed om te weten dat het deinen een beetje erbij hoort. De enige Ami waar in ooit in gereden heb is de Ami 8 van Eugene, en die leek wel iets stevigerte veren maar dat was dan ook een raceuitvoering met wel 35 pk en een aantal jaren jonger. Mijn auto heeft schokbrekers en batteurs, geen frotteurs.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 15 juni 2013 09:40 PM
  [ # 227 ]

Vandaag samen met mijn vrouw aan de Ami de laatste dingetjes gedaan. De polyester achterspatborden vastgezet. Omdat je tegelijkertijd aan de binnenkant van de kofferbak moet zijn en via de wielzijde onder het scherm een bout moet aandraaien zijn daar je armen te kort voor. Een tweede handje is dan handig. De schijven zijn ontvet doordat zij aan het wiel draaide en ik een lap met remmenreiniger tegen de schijf hield. De blokken geloof ik wel. En daarna samen het eerste ritje gemaakt, de remmen doen het nu beter. Misschien in september naar Frankrijk. Verder heb ik de originele duplolampen met venstertjes voor het stadslicht weer in de wagen gezet voor de APK. Toen ik de verlichting controleerde bleek de dashboardverlichting het niet te doen terwijl die het 3 maanden geleden wel werkte. Er stond geen spanning op. Na wat getob herinnerde ik mij die regelaar voor de verlichtingssterkte weer die ook in mijn DS voor problemen zorgde. Na het kortsluiten ervan deed de dashboardverlichting het ook weer. Vrijdag op naar de APK. En nu maar duimen.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2013 06:11 PM
  [ # 228 ]

De keuring is uitgevoerd. Leuk waren de complimentjes dat alles zo roestvrij was, de kleur, de bekleding en dat hij zo lekker veerde. Minder leuk was dat de voorwiellagers gaar zijn en dat er 2 stofhoesjes op de stuurarmen moeten. Ik was al bang voor de voorwiellagers omdat er mee gereden was zonder aandrijfassen maar dat was bij draaien op de brug toen niet hoorbaar. Na 10 km gereden te hebben dus blijkbaar wel. Dus maar gelijk naar de eendengarage in Kruisland gereden. Onderweg mijn tweede mindere ervaring met de Ami gehad, de motor begon in te houden en sloeg af. Na enkele minuten liep hij weer en kon ik weer 500 meter rijden. Dan is een ritje van 10 km best wel lang. Martien was er niet dus de auto laten staan in een gat met nagenoeg geen openbaar vervoer. Gelukkig een lift gekregen van een vrachtwagen zodat ik nog maar 5 km hoefde te lopen naar huis. En nu snel eten maken want iedereen moet vanavond vroeg weg naar de scouting, muziek en andere zaken. Morgen verder….

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2971

Gepost: 21 juni 2013 06:17 PM
  [ # 229 ]

Wat een avontuur zeg: auto achterlaten en liftend naar huis!

Tja 2 wiellagers en 2 hoesjes is goed te overzien.

Het er mee ophouden is:
of de bobine, of de condensator, of de benzine toevoer.

Veel plezier bij de scouting en succes met klussen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 21 juni 2013 08:23 PM
  [ # 230 ]

We gaan het morgen merken, de bobine was niet warm, de condensator had ik gewisseld bij het vervangen van de puntjes maar naar de carburateur had ik eigenlijk niet gekeken. Dit voorjaar gewoon geprobeerd en de wagen liep direct. Ik gok op benzinegebrek. Een ander reden hiervoor is dat ik door het spelen met de choke de wagen soms iets beter kon laten lopen.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 22 juni 2013 03:36 PM
  [ # 231 ]

Het gestotter is (voorlopig) voorbij, het was een benzineprobleem. Vanmorgen het tankfilter eruit gehaald, doorgespoten en ingespoten met kruipolie. Daarna alle lamellen individueel schoongemaakt en opgeschuurd met schuurpapier. Toch prettig dat bij zo´n oude wagen bijna alles uit elkaar kan. En het rijden gaat weer goed, alleen gonzen de lagers wat. Die worden vervangen door nieuwe SKF exemplaren

Profiel  

engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 976

Gepost: 22 juni 2013 10:35 PM
  [ # 232 ]

Vet de nieuwe lagers goed in met dik kogellager vet voor montage, vanuit de fabriek wordt er (veel te) weinig vet in gedaan.

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 28 juni 2013 02:17 PM
  [ # 233 ]

De Ami is goedgekeurd. Het rijden kan beginnen als de papieren voor het opheffen van de schorsing zijn ontvangen. Dat is wel balen maar moet misschien maar. Nogmaals iedereen bedankt voor zijn hulp.

Profiel  

Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2971

Gepost: 28 juni 2013 07:20 PM
  [ # 234 ]

Van harte gefeliciteerd !!!!!

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  

Bert
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15

Gepost: 28 juni 2013 09:15 PM
  [ # 235 ]

Hoi Pieter, dat is een heel mooie prestatie, gefeliciteerd!
Groeten, Bert

Profiel  

makado
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

- Ami 8 berline business edition
Gepost: 29 juni 2013 06:42 PM
  [ # 236 ]

Die papieren heb je zo binnen en dat ben je zo vergeten als je aan het toeren bent.

Veel plezier ermee,

zie je,

Maurice

La vache qui rit.

Ex: Seat 850Special, Sunbeam, GSA, Opel Corsa, BX Leader, AX , ZX, Xantia 1.8 16v

Profiel  

Gepost: 30 juni 2013 02:22 AM
  [ # 237 ]

Volgende keer met de Ami komen he!  Wink

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 01 juli 2013 12:11 AM
  [ # 238 ]

De eerste 250 km zitten erop. Van huis via Steenbergen en Goeree naar mijn ouders in Hellevoetsluis, daarna naar Rotterdam en vervolgens weer naar Oudenbosch. De motor heeft ongeveer een halve liter olie gebruikt dus even in de gaten houden, misschien wordt het beter als ik wat meer rij. De klepdeksels lekken ook een beetje. Ik moet ook snel iets doen aan de geluidsisolatie want met een kale vloer, een open warmeluchtaanvoer en het ontbreken van de bitumen op het onderste gedeelte van het schutbord is het net een machinefabriek. Dit komt ook door het vreselijk gieren van de versnellingsbak in de 4e versnelling. De bak schakelt het beste als ik dubbel clutch anders hoor ik nog wel eens een kraakje. Het lijkt erop dat de versnellingsbak een kleine revisie nodig heeft, de olie is vorige week vervangen dus dat lost het probleem niet op. Twee keer is de gasstangbediening losgeschoten, een reparatie van 30 seconden maar dat wil je toch niet meemaken onder in de Beneluxtunnel. Eerst de ervaringen maar eens verwerken, het was in ieder geval leuk en de Ami had veel bekijks.

Profiel  

paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9613

Gepost: 01 juli 2013 12:26 AM
  [ # 239 ]

Vergeet je de taxatie niet?
Zou ik toch doen.

Alvast veel plezier.

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  

pieterc
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 03 juli 2013 11:36 PM
  [ # 240 ]

Taxeren zal ik zeker laten doen maar ik heb nog een andere vraag. Mijn versnellingsbak giert en schakelt moeilijk, Dus ik denk aan een revisie van de bak. Nu heb ik ook een visamotor met ca 80.000 km. En ik heb de originele lange Amibak van april 68. Zou ik bij de revisie van de huidige schijvenbak het inwendige van de amibak(trommel) kunnen combineren dat ik een lange bak heb icm de Visamotor?

Profiel  

16 van de 31
« Eerste  < Vorige 14 15 16 17 18 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook