Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Beste BX liefhebbers,
Na het behalen van mijn felbegeerde rijbewijs ergens in ‘95 geloof ik heb ik 3 BX-en gehad. Een werkelijk prachtige GT uit ‘86, welke noodgedwongen na een eenzijdig ongeval (er stak een boom over) vervangen werd door een GTi en vervolgens een paar jaar later een 16 TGi als 2e auto. Nu ik hier enigzins een beetje actief ben op het forum begint de BX koorts weer te kriebelen.
Dus overweeg ik weer een BX te gaan zoeken voor me zelf. Aangezien ik nu bezig ben een hobbyschuur te realiseren is het handig als ik een soort van manusje van alles auto zou hebben. Dus waar ik iets in kan laden etc etc. Het wordt dus geen troetelkindje (daar heb ik mijn NSU’s voor) maar meer een werkpaard.
Wat zou ik dan graag willen: Een beetje nette BX benzine uit ‘86 of ‘87 (welke dus nog in de overgangsregels valt) en bij voorkeur een type 2 een break zou qua ruimte een pre zijn, maar een berline vind ik eigenlijk veel mooier. Maar dat is slechts mijn persoonlijke smaak.
Een paar defecten/aandachtspuntjes zijn ook geen probleem, mits het een beetje binnen de perken blijft en de prijs er ook naar is.
Wie heeft er nog iets interessants in de aanbieding voor mij?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
En het mag ook niets kosten zeker? *mompelt iets met speld en hooiberg*
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Oh jawel hoor, mits in goede staat. Wanneer er van alles aan moet gebeuren moet dat natuurlijk ook de moeite waard zijn qua aanschaf.
De reden dat ik er graag een in de overgangsregeling heb, is dat ik al 2 auto’s heb waar ik het volle pond voor betaal. Deze gebruik ik dan ook dagelijks. De BX is puur als werkpaard bedoelt, en dus wil ik de gebruikskosten zo laag mogelijk houden. Dus om te voorkomen dat ik iemand kwets, biedt me geen troetelkindjes aan gezien het doel wat ik voor ogen heb met de auto.
Eerlijk is eerlijk
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Op de markt staat een type 1 te koop, wellicht iets minder geschikt voor jou:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie/5187
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Helemaal vergeten op de markt te kijken hier op Citroën-forum.nl Maar dit is inderdaad wel iets.
Ik kwam op Gaspedaal de volgende tegen: http://www.autoscout24.nl/Details.aspx?id=233741115&cd=635064962290000000&asrc=st
Wellicht ook een interessante auto. Bedankt zo ver. Maar ik blijf open staan voor verdere opties / aanbiedingen.
Ik heb een 19 TRS automaat voor je. Uit januari 1987. Zelfde motor als je eerste sport gt, alleen dan met een wat getemperde carburateur. Helemaal in orde gemaakt afgelopen jaar, behoeft alleen nu nog wat regulier onderhoud. Dacht nu rond 120000 km maar hij staat nu niet voor deur dus kan het niet controleren. Was net aan het poetsen geslagen en met een zojuist nieuwe vooruit, voor verdere informatie zie mijn topic.
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Bedankt! Ik heb je een PB gestuurd.
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Er staat ook nog een mooie Leader s op de markt…
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007
- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Tot nu toe vind ik die automaat van FRVisser en die op Gaspedaal het meest interessant voor mij, maar in afwachting van hun reactie op mijn vragen sta ik natuurlijk altijd open voor nog meer tips.
Verder heeft een type 2 momenteel mijn voorkeur.