3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Proefrit BX 1.9 automaat tips
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2013 12:05 PM
  [ # 31 ]

Staat in de startpost, over de prijs is verder nog niets gezegd.

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 23 juni 2013 12:49 PM
  [ # 32 ]
H@ns schreef:

Tsja, een break is natuurlijk de leukste BX cheese
Maar die roest bij het scharnier van het voorportier is toch wel iets waar je op moet letten!
Als de naad rondom de bevestiging van het scharnier nog verder roestig is dan wat op de foto te zien is, dan kan het zijn dat de roest ook binnenin de A-stijl zit.
En dan heb je misschien binnenkort een losse deur in je handen… hmz

Nou ja, dat hangt er natuurlijk ook vanaf of je er een troetelkindje van wil maken, want dan is het wel erg veel werk… Maar voor een gewone lekkere gebruiksauto kan ie misschien nog een paar jaartjes mee…

Nou deze dame zou wel een jaar of vier vijf mee moeten gaan in plaats van een paar jaartjes.
Het is trouwens niet het scharnier en de plaats waar die op de a-stijl is gelast. Het is de naad erboven. Precies op de plek waar de a-stijl vanuit het dak zo ongeveer loodrecht naar de dorpel loopt. Kijk maar eens bij je eigen dame. Lijkt mij een nog minder frisseplek dan een scharnier gulp

Misschien moet ik er maar vanaf zien want het beoordelen van de a-stijl aan de binnenkant lijkt mij onbegonnen werk. Of kun je daar met zo’n endoscoop-dinges ergens in?

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 23 juni 2013 01:07 PM
  [ # 33 ]
PieterSanders schreef:

Nou, ik baseer het bedrag dat ik uitgeef aan een wagen eerder op de feitelijke staat van de wagen.

Ari74, ik vind de roest bij de naad nog wel meevallen. Ik heb erger gezien en begrepen dat dat nog goed te repareren is (wel prijzig want lastige plek ivm scharnier). De lak op neus en dak, tja…wat moet je daarvan zeggen? Mijn oude TZD had dat ook en je doet er weinig aan, behalve herspuiten of een vervangende klep van dezelfde leeftijd in dezelfde kleur vinden. Of het gewoon laten zitten zodat de wagen heerlijk dans son jus is.
Hoeveel kilometers stonden er ook alweer op de teller? Wat vraagt de verkoper er eigenlijk voor?

Nou, heb ik inderdaad niets over gezegd. Aanbieder wil ruim 2000 euries. Dit op grond van feit dat deze dame:
- rijdt
- werkende elektrische ramen heeft
- werkende elektrische rechterbuitenspiegel heeft
- werkende kachel en airco heeft
- werkende hydroliek heeft (tot ik begon met gymnastieken, dus of die hydroliek helemaal 100% is betwijfel ik)
- extra set banden heeft (oud maar met voldoende profiel en incl. velg)
- een net interieur heeft
- een goed schakelende automaat heeft
- de roest nog te overzien is
- is voorzien van ABS
- altijd goed onderhouden is geweest en de afgelopen vijf tot zes jaar droog heeft gestaan (dus in die tijd nooit gereden!)
- en de verkoper er kennelijk goede herinneringen aan heeft omdat het een erfstuk betreft (tja, daar ga’k natuurlijk niet voor betalen)

Ik weet het niet hoor. Ik dacht ik doe een final offer van € 2.000 incl. APK en dat is het. Ik ben er namelijk niet van overtuigd dat aan die wagen niets meer moet gebeuren. O ja, km-stand is 185.000 Al met al lijkt alles boven de € 2.000 over the top, maar misschien kunnen jullie mij overtuigen van het tegendeel.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 23 juni 2013 01:19 PM
  [ # 34 ]

Die roest had ik bij mijn vorige bx ook, komt omdat in dat randje water blijft staan.  Niet van binnenuit. Dus binnenin zal de stijl wss nog wel goed kunnen zijn. Kraakt het als je op de roest drukt? Zoniet zou ik hem gerust kopen. Ff de roest opschuren en insmeren met owatrol en een dag later wat verf erover. Evt zou e de stijl binnen in nog wat tectyl kunnen spuiten met een slangetje. Verder in de gaten houden en het randje vet houden.

Edit, 2000 euro Laughing
Is dat ding van goud ofzo? Als t nou een type 1 was…........

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2013 01:23 PM
  [ # 35 ]

1900 automaat, werkende airco en ABS is wel een zeldzame combinatie in een break!
Op het eerste gezicht ook nog in onverprutste staat.

Mag best wat kosten, alleen die afgebladderde blanke lak zou voor mij de prijs wel wat drukken…

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 23 juni 2013 01:28 PM
  [ # 36 ]

Vind de prijs ook nogal stevig, 5/6 jaar stilstand doet een auto ook geen goed, platte banden, slangen/rubbers die uitdrogen etc. En een distriebutieriem moet ook ongeacht de kilometers om een bepaalde tijd worden vervangen en zou ik bij deze auto nu ook (laten) vervangen,en gelijk een grote beurt en alle vloeistoffen verversen!

Succes met het nemen van een besluit.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juni 2013 01:32 PM
  [ # 37 ]

Er wordt veel gesproken over een beetje roest, welke op de foto, mee lijkt te vallen. Ik ben het met Art eens, als het niet kraakt zijn tips volgen en niet te druk maken. Wat ik niet kan terugvinden is de staat van de onderkant. Hoe is het met de HD leidingen van voor naar achter? Als deze rot zijn ben je verder van huis. Wordt het lek dat nu is onstaan ook gemaakt? En dan goed? Dus als de octopus kapot is een nieuwe erop. Hoe is het met de ADALS? Komt er geen blauwe rook uit de uitlaat? (komt ook vaker voor en is niet echt leuk) Tikt de HD pomp niet teveel? Als er nu al een leiding is gesproken wat is de staat van de overige leidingen?

Werkende elektische ramen is niet zo spannend bij een BX. Als het kapot is ben je met een avondje klussen wel weer klaar.

Ik wil je niet bang praten hoor. In tegendeel zelfs. Als de technische staat goed is zou ik zelfpersoonlijk me niet te druk maken over een beetje roest. Het is een auto op leeftijd en ja die hebben wel eens wat roest.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2013 02:24 PM
  [ # 38 ]
Peteryed schreef:

Hoe is het met de HD leidingen van voor naar achter? Als deze rot zijn ben je verder van huis.

Bij een 93er horen die leidingen niet meer te roesten, deze zijn voorzien van een beschermlaag.
Daarom is het eigenlijk wel vreemd dat er een leiding wel geknapt is.

Of is het gewoon een retourslang die lek is gegaan?

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juni 2013 02:44 PM
  [ # 39 ]

Bij het van hoogste stand naar de laagste knapt er meestal een retour. Met een beetje pech is dat de octopus. Maar volgens mij hebben de leidingen met een laagje niet het eeuwige leven. En zeker niet als de auto een tijdje heeft stilgestaan. De vraag is ook waar heeft de auto stilgestaan.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2013 02:50 PM
  [ # 40 ]

Voor een leiding lijkt me stilstaan geen probleem, zolang het niet roest knapt het toch niet?
Mocht er om wat voor rede een keer schade zijn gedaan aan de coating en het gaat hierdoor wel roesten dan geloof ik wel dat de leiding een keer knapt. Maar goed als een HD leiding knapt lig je binnen zeer korte tijd op de grond…

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juni 2013 02:57 PM
  [ # 41 ]

Arjan, eens hoor, maar even kijken kan nooit kwaad en dan weet je het zeker. Wink

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 juni 2013 03:15 PM
  [ # 42 ]

Daar ben ik het ook mee eens Wink

Goed met verse APK weet je ook wel wat meer, het is immers onderdeel van je remsysteem dus daar wordt wel naar gekeken dan.

Profiel  
 
Ari74
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 163
Geregistreerd: 31-10-2009

Gepost: 23 juni 2013 06:20 PM
  [ # 43 ]
Peteryed schreef:

Er wordt veel gesproken over een beetje roest, welke op de foto, mee lijkt te vallen. Ik ben het met Art eens, als het niet kraakt zijn tips volgen en niet te druk maken. Wat ik niet kan terugvinden is de staat van de onderkant. Hoe is het met de HD leidingen van voor naar achter? Als deze rot zijn ben je verder van huis. Wordt het lek dat nu is onstaan ook gemaakt? En dan goed? Dus als de octopus kapot is een nieuwe erop. Hoe is het met de ADALS? Komt er geen blauwe rook uit de uitlaat? (komt ook vaker voor en is niet echt leuk) Tikt de HD pomp niet teveel? Als er nu al een leiding is gesproken wat is de staat van de overige leidingen?

Werkende elektische ramen is niet zo spannend bij een BX. Als het kapot is ben je met een avondje klussen wel weer klaar.

Ik wil je niet bang praten hoor. In tegendeel zelfs. Als de technische staat goed is zou ik zelfpersoonlijk me niet te druk maken over een beetje roest. Het is een auto op leeftijd en ja die hebben wel eens wat roest.

Roest kraakt niet. Ik mocht er ook rustig beetje in krassen en drukken. Leek inderdaad oppervlakkig. Doorgeroest in elke geval niet (ik kon echt niet in de a-stijl doordrukken).
Voor wat betreft de onderkant kan ik zeggen dat die er heel redelijk uit zag. Gelukkig (of juist niet, het is maar hoe je het bekijkt) niet getectyleerd. Op de leidingen kon ik niets aanmerken. Dat zijn die nieuwere gecoate leidingen. Zag er goed uit.
Ook de bandjes waren niet slecht (die van mijn BX nix zijn minder). Pomp bewust goed naar geluisterd en die tikt niet als een razende. Ook geen blauwe rook of gek geurtje (even met de raampjes open en met wat gas in de achteruit gezet ... de R dus Smile).
Wat het rijden betreft kon ik er gewoon niet veel op aanmerken. Bolletjes misschien wat hard dus die moeten gevuld/vervangen worden.
Riemen zagen er goed uit maar zijn natuurlijk wat betreft ouderdom aan vervanging toe.
O ja en geen x benen aan de achterzijde (verder weet ik niet wat ik er aan had kunnen zien ...).
Tja en die leidingen ... het zag er allemaal goed uit (niet uitgedroogd of wat dan ook) maar dat zegt natuurlijk niets.
Ik ga er nog maar eens een paar nachten over slapen.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 23 juni 2013 06:39 PM
  [ # 44 ]
Ari74 schreef:


Ik ga er nog maar eens een paar nachten over slapen.

Menselijk karakter is, dat ze altijd opzoek gaan naar reden om iets niet te doen bij het nadenken over grote aanschaffen.  Wink

Toch zitten er nog wel wat onderhoudsklusjes bij die ik mee zou nemen met de onderhandeling. (waarde is iets wat je zelf er voor over hebt bij deze auto, er is geen tweede te koop) Denk daarbij aan distibutie die je moet doen en retourleidingen houden niet zo van stilstaan. Dus dat risico heb je ook en er moet wel wat aan gelast worden.

Verder…... BX Break, Automaat en airco in de staat zoals jij hem omschrijft. Hebbe, hebbe, hebbe,  love6

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5379
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 23 juni 2013 07:30 PM
  [ # 45 ]

Ik vind hem toch wel duur, met name door de lelijke lak!
Als je hem een beetje toonbaar wilt maken zal je toch naar de spuiter moeten…

En wat betreft het scharnier: ik heb eens een BX meegemaakt die een klein beetje roest vertoonde bij de bevestiging van het scharnier, een half jaar later scheurde het los…
Ik zou toch ook even de deur op en neer wiebelen en kijken of er iets beweegt wat niet hoort te bewegen…

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook