Laatst de achterveerbollen van mijn CX break vervangen, ging allemaal vrij soepel, tot de hd leiding links achter af brak. G#$%^@ ok, nou dus een nieuwe leiding regelen dacht ik. ik knip de andere kant van de leiding door om daar een dopje op te kunnen zetten om hem makkelijk los te draaien. en op het moment dat ik knip denk ik K$T dat is niet de hd leiding, dat is de remleiding wel G%^&%$# de G&%$^&^
eerder, erachter gekomen dat de voetpakking van mijn visa 2 cil blok eruit ligt, dus maar besloten om te vervangen, maar goed uiteindelijk weer rijden, een behoorlijke rammel uit t blok…. werd snel erger en vermogensverlies, dus gestopt langs de snelweg, kijken, niks te zien, maar t was echt niet goed…. dus pa gebeld, die met aanhanger gekomen en hij heeft later die week toch ff gekeken naar de oorzaak, bleek de tuimelaaras niet vast te zitten aan 1 zijde…. de zijde die ik had gedaan (te gehaast gewerkt)
verder vast nog vele dingen vergeten, maar dat komt nog wel een keer.
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
afgelopen winter tijdens het vervangen van de fuseepen van m,n eend.
Wil ik de oude pen iets afslijpen om de nieuwe ermee in te tikken…....
Kom ik na ff lekker afslijpen aanlopen….ligt @##%&^! die oude fuseepen me naast de eend aan te grijnzen. Heb ik dus m,n gloedjenieuwe fuseepen staan af te slijpen.
Koste me dus een fuseepensetje
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Vorige week zaterdag ‘s avonds de remcilinders van de achterremmen van de CX vrij gemaakt. Ging zonder perslucht maar met goede voetpomp-met-taps-mondstuk nog vrij leuk ook, levert genoeg druk.
De CX stond niet mooi midden in de garage maar een tikje naar rechts. Dat kun je corrigeren, of je gaat gewoon door in een wat kromme houding en met iets minder zicht. Na afloop rijden: prima, vlak voor huis nog even paar keer flink geremd om de boel echt los te hebben.
Volgende dag met dochter even weg, 10-20km van huis. Maar nu hoor ik toch iets bij het remmen ? Ja, rechtsachter, onder de 30km/u bij het afremmen een grommend, schurend geluid: ah, dat zullen de blokken en schijven zijn die eindelijk weer wat te doen krijgen! Staal op staal door verkeerd gemonteerd blok kon het niet zijn dacht ik, dat zou toch een schril metalig geluid geven…
Het schuurgeluid bleef zo - en de volgende ochtend toen vrouwlief er mee weg moest nog steeds, werd ook niet minder. Ik zat weer een week voor werk weg van huis, dus ook dinsdag en vrijdag moest zij de CX mee. Kleine stukjes, maar toch. Ik had al op internet gevonden dat staal-op-staal dus wél een schurend geluid oplevert!
En ja hoor, vanochtend tijd om het wiel te verwijderen: binnenste blok verkeerd om! Terug gemonteerd in goede richting, maar wel op gegroefde schijf - die mag tzt dus vervangen
Zie verder voor geïnteresseerden de link
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Geweldig topic dit, inderdaad een goede opvrolijker haha
Niet met de Citroën, maar toch:
Rechter buitenspiegel van mijn recentelijk aangekochte MX5 was moe, gaat omlaag kijken bij een ritje over de snelweg. Is een handbediende spiegel met een kogelscharnier. Van de lokale specialist gehoord dat een bout/moerverbinding doorheen zit die de boel in het gareel houdt.
Thuis kijken, spiegel zelf gaat er niet zomaar uit, zal dus wel net als bij de Troen van binnenuit te demonteren zijn. Deurpaneel eraf, wegens gebrek aan ervaring nog een paar van die plastic pennen afgebroken, eindelijk het paneel eraf, kijken, hm van binnenuit valt er niet bij te komen. Paneel er voor niets af dus.
Dan maar de spiegel eruit halen, met een mesje de kit door lopen snijden en 10 minuten later de spiegel eruit. En daar vind je de bout van het stel, waar niet aan te stellen valt. Zit te diep, of in pasvorm verzonken. Weet ik niet meer.
Kwam er uiteindelijk op neer dat de spiegel een kraagje heeft wat je omhoog kunt tillen en daar zitten 2 boutjes achter, die eruit draaien en je hebt de hele spiegel in je handen, moer aandraaien klaar.
Pfff… anderhalf uur voor niets bezig geweest en die spiegel met rand er weer opnieuw in moeten kitten… :s
Groetjes Erik!
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Paar weken geleden na afloop van een van de eerste ritjes met m’n ZX gekeken of de sigarettenaansteker het wel deed. Ingedrukt, en na een tijdje dacht ik te merken dat ie niet warm werd, dus zonder na te denken m’n vinger tegen het gloeispiraaltje gehouden… AUW!
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
hahaha, dat ken ik!
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)