Vandaag besteld; Intensive, VTI 120 (toch te weinig km voor diesel), Kleur WIT. Panoramadak, Uiteraard met het introduktiepakket, JBL car hifi (iemand ervaring??) en een afkoppelbare trekhaak.
En nu maar wachten….. (september, oktober?)
C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_5073.jpg)
Totaal aantal Berichten: 17406
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Gefeliciteerd! 2d en ik hebben twee uitvoeringen mogen testen (klik!); een met en een zonder JBL-hifi-installatie. Het verschil is heel duidelijk waarneembaar. Ik vond het geluid in de nieuwe C4 Picasso zelfs beter dan dat van de JBL-installatie in de C6. Die optie is muziekliefhebbers dus zeker aan te bevelen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Franky schreef:Vandaag besteld; Intensive, VTI 120 (toch te weinig km voor diesel), Kleur WIT. Panoramadak, Uiteraard met het introduktiepakket, JBL car hifi (iemand ervaring??) en een afkoppelbare trekhaak.
En nu maar wachten….. (september, oktober?)
Het kriebelt bij mij ook erg en nu is mijn vraag, vandaag de dag zijn de diesel-motoren zodanig zuinig + prijs diesel, loont het nog om benzine te rijden als particulier zijnde. Waar ligt vandaag de dag het omslagpunt bij deze auto?
Op Autozine kun je het mooi berekenen maar is dit reel?
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Lijkt me niet reeel. Beetje vreemde berekening zit erachter.
Als je kiest voor een benzine uitvoering en wat variabelen komt ie uit op een omslagpunt van 4907 km.
Maar als je daarna vervolgens alleen de benzine uitvoering verandert in een dieseluitvoering is het omslagpunt ineens ruim 27000 km…...
sommetje is niet zo moeilijk… bij 15000 km p.jr. is diesel per saldo ongeveer 10 euro per maand goedkoper (rekening houdend met enerzijds voordeel verbruik en prijs per ltr. en anderzijds hogere wegenbelasting; + 60 euro)
Dat tientje voordeel moet afwegen tegen de hogere aanschafprijs (+3 mille) die je volgens mijn dealer geheel moet afgeschrijven omdat een 2e hnds diesel zeker niet meer zal opbrengen dan een benzineversie.
Ik heb het dan nog niet over hogere accijns per 1-1-2014 en hogere onderhoudskosten voor de diesel. Voor mij was het sommetje dus net zo moeilijk…
C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive
Ben op zoek naar een goede “berekenaar” en heb de volgende twee gevonden:
http://omslagpuntdiesel.com/omslagpunt-berekenen/
http://www.omslagpuntberekening.nl/
Iemand hier ervaring mee en in hoeverre komen ze overeen met de werkelijkheid, of is het beter alles met de hand te doen??
Mijn bedoeling is namelijk dé auto in het buitenland te kopen waardoor ik niet te maken zal hebben met BPM, maar wel met wegenbelasting,verzekeringen en tanken….dus wil zeker van mijn zaak zijn om de komende jaren diesel of benzine te tanken…..
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Afgelopen vrijdagavond bij de dealer even naar de nieuwe C4P gekeken. Wat mij opviel was de enorm zware achterklep. Je zou er bijna de optie gemotoriseerde achterklep voor bijbestellen. Kost maar 550 euro
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_24660.jpg)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ik heb meerdere malen de nieuwe grand c4p zien rijden in frankrijk, leuk modelletje, maar niet zo “citroen” als de vorige
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Goed om te weten van die achterklep. Ik heb er een proefrit mee gemaakt en rijdt prima. Sturen gaat erg licht in vergelijking met het oude model. Kwestie van wennen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
De apart te openen achterruit was bij de vorige C4 Picasso erg handig. Helaas is die optie ook komen te vervallen.
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 31-12-2011
- (Grand) C4 Picasso 2.0 16v exclusive AL4 (LPG-G3)
Gaat hij ook met G3 gasinstallatie komen?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_14538.jpg)
Totaal aantal Berichten: 508
Geregistreerd: 30-08-2009
- Traction Avant 11BN 1954
- C4 (2004-heden) C4 puretech 130 S&S EAT8 Shine
- ID/DS ID19 Confort 1963
- Traction Avant 11BL 1955
Zo te zien nog niet vanuit de fabriek.
Ik kwam erachter dat je bij de Ligne Business alleen stoelverwarming kunt kiezen bij de standaard grijs/zwarte bekleding. Als je dezelfde bekledingsoort in zwart/beige selecteert dan vervalt deze optie.
Heel bijzonder omdat ik niet snap wat de bekledingkleur te maken heeft met de stoelverwarming. De dealer snapte het ook niet dus maar even een mail naar Citroen Nederland gestuurd en hieronder hun antwoord.
Bedankt voor uw e-mail. Het is op zowel de 5-zits als 7-zits helaas niet mogelijk om met deze bekleding ook voor stoelverwarming te kiezen. Op zowel de configurator als in de prijslijst staat deze optie niet in combinatie met deze bekleding.
Wat daar precies de reden van is weten wij niet, de fabriek heeft echter specifiek aangegeven dat deze combinatie niet geproduceerd zal worden.
Rare jongens die Fransen….
Sinds gisteren zijn wij in het bezit van onze nieuwe C4 picasso.
type intensive. Zeer leuke en knappe wagen om te rijden.
Waar ik helaas niet wijs uit geraak is het navigatiesysteem.
Ik kan op geen enkele manier “de nog af te leggen afstand of tijd” te zien krijgen tijdens het rijden.
Doe ik hier iets verkeerd ? Iemand ervaring mee ?
links boven op je dashboard scherm
C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive
Wat een heerlijke wagen trouwens he. Ik rijd er inmiddels ruim 1,5 maand mee.
Er zijn 2 puntjes die mij storen;
1. Jammer geen DAB+ in mijn hifi pakket. Je denkt een high-end systeem te hebben aageschaft maar dan blijkt er nog geen dab+ ingebouwd te zijn. (heeft toch bijna iedere nieuwe autoradio!) Ga toch proberen dit nog achteraf (gratis)ingebouwd te krijgen. Staat wel in instruktieboekje als aanwezig beschreven. Ik voel me beetje misleid.
2. De thule fabrieks afkoppelbare trekhaak is een drama te monteren/plaatsen. Ik krijg de haak er nog met geen mogelijkheid soepel onder. Bovendien is het aanwezige slotje een dermate ingewikkelde en gekunselde construktie (een pinnetje die met een sleuteltje ingeschoven moet worden) wat allemaal in geen enkele verhouding staat net de voorheen geleverde afkoppelbare trekhaak (met soepele montage en handzaam slot) en zeker niet tot de prijs die je er nu voor moet betalen.
Voor de rest; lekker zuinig en geniet van alle electronische toeters en bellen!
C4Picasso Lumiere
C4Picasso 120 VTI Intensive