Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik wilde nog vragen of je even onder de achterbank gekeken had voordat je begon met lassen. Maar dat nam ik eigenlijk gewoon aan.
Voor mensen die dat niet volgen: als je een ernstig roestige BX overweegt te gaan redden, haal dan even de achterbank om en kijk onder de zitting links en rechts. Daar zit een kunststof strip, als je die verwijderd kom je een stuk tape tegen, en als je dat ook verwijderd zie je de montagepunten van de achterbrug. Van binnenuit dus. En als het daar rot is, moet je eerst goed achter je oren krabbelen en je bankrekening nakijken. Want dan is er meer rot (zoals Lars in dit topic ook beschrijft).
Er is niet veel te zien onder de achterbank, het plaatje is keurig omhoog gedrukt waardoor het nog niet verschrikkelijk slecht oogt… Je ziet het echt pas als de tank er onderuit is…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
In dat geval is het nog zuurder. Hopelijk is het nog te repareren.
Alles is te repareren
Je leert een bx wel goed kennen qua constructie…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nader onderzoek wijst uit dat het verstevigde profiel (welke normaal tussen koets, subframe en dorpel zit, afgescheurd is. (te veel krachten, aangetast door roest..) Ik denk dat het wel te fixen is met een nieuw profiel. Hopelijk gaan de leidingen los, ze zijn nog netjes roestvrij, alleen de wartels zijn wat aangeroest. ik ben benieuwd.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Nou, ik bewonder je moed hoor!
En als die roest onder controle is, heb je dan ook nog andere (hydraulische of mechanische) klussen?
Pfff, Sterkte!
Naast het laswerk:
- Lambda sensor en LMM vervangen
- Voorbumper bijwerken
- Voorbanden vervangen
- Benzine slangen vervangen (zijn levensgevaarlijk!!)
- Remschijven en blokken voor vervangen
Dat was het wel geloof ik. Verder nog wat klein interieur spul, dopje hier, klepje daar enz.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 627
Geregistreerd: 25-02-2007
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
Manmanman, wat ben je ook een monteur. Als ik de helft van jou autotechnische kennis (en handigheid) zou hebben zou ik al dolgelukkig zijn. Goed bezig!
Al die roem en toch zo gewoon gebleven.
Twee linkerhanden is nog altijd beter dan één rechter en er niks mee doen.
Nouja gewoon
Vandaag weer een gat dichtgebakken:
DSCN1175 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr
Gisteren het subframe er onderweg gehaald (1 leiding heeft ernstige roestschade en moet helaas wel vervangen worden)
DSCN1173 (800x600) by Goofblikscha, on Flickr
Hier hoort blik te zitten:
DSCN1174 (800x554) by Goofblikscha, on Flickr
Nou moet ik even wachten tot ik een nieuwe plaat blik heb, het gaat wel hard zo…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit zeg… Dat ingelaste stuk op je eerste plaatje, komt dat uit de 1400 van Punaxio? Ziet er anders wel heel netjes geboetseerd uit .
Totaal aantal Berichten: 132
Geregistreerd: 04-04-2012
- GS/GSA 1220 Club
- Xantia Break 1.8i 16v LPG
Ik wist niet dat BXen zo hard konden rotten, binnenkort die van mij ook maar eens heel goed inspecteren
huidig: GS Club ‘77, Renault 4 GTL ´85, Xantia Break 1.8 16v ´01
ex: CX 20 RE ‘88, BX TZD Turbo ´93, BX 19TZI ´90, Trabant 601S ´74, AX 1.1 First Impression ´94
Vermond schreef:Ziet er goed uit zeg… Dat ingelaste stuk op je eerste plaatje, komt dat uit de 1400 van Punaxio? Ziet er anders wel heel netjes geboetseerd uit .
Het is inderdaad een stukje deauville. Het linker achterspatbord komt uit mijn oude trouwe GT-GS-36 turbodiesel
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 1036
Geregistreerd: 24-08-2012
- BX 16 TZI Automaat
als je klaar bent met al dat laswerk heb je volgens mij wel de hardste bx van nederland
“The car is the closest thing we will ever create to something that is alive.” -Sir William Lyons, founder of Jaguar
Man, man.
Je kan nu niet meer terug, maar ik had hem allang gesloopt…
Die BX heeft wel geluk zeg! Maar het is vast je laatste project van die omvang denk ik…
Of heb je de smaak te pakken?
Ik had hem ook al lang gesloopt, maar ik vind het leuk werk, en het is een goede lasoefening! Wat ik straks met de BX ga doen weet ik nog niet. Al met al is het nog steeds niet echt een dure BX, alleen zitten er veel uren in. Maarja dat is de hobby he….
Ik zie vanzelf wel welke nieuwe projecten mijn kant op komen
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993