Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Lijkt me wel raar, dat die vlotter voor een BX geschikt is. Aan- en afvoer van brandstof gaat via een apart gat in de tank, hier zitten vlotter en aan- en afvoer in één.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Heb ik ook net nog zitten bekijken. ‘k Heb voor mijn progress uiteraard geen aan- en afvoer nodig. Alleen een stekker! Eerder had ik een 1.4, daar hangt de pomp wel onder de achterbank in de tank en lopen je slangen dus ook door de auto…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Ik moet zeggen dat ik het gewoon maar blindelings gekopieerd heb.
Ik heb nog nooit een vlotter uit een BX getrokken.
Ziet zo’n ding er ongeveer hetzelfde uit?
Misschien is de info van de verkoper niet helemaal betrouwbaar…
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
H@ns schreef:Misschien is de info van de verkoper niet helemaal betrouwbaar…
Dat is wel vaker zo op MP… De vlotter ziet er - los van de aan- en afvoer - inderdaad anders uit. Waarom heeft een vlotter een aan- en afvoer nodig? Lijkt me meer een gevalletje pomp.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ergens moet de brandstof ook de tank uit en in (richting motorruim). . Dat zit hier in 1 ‘module’. Bij de BX zijn vlotter en die aansluitingen verdeeld.
Nou ja, misschien past ie toch, als de hoogte van het geheel hetzelfde is als bij de originele vlotter en als de diameter ook nog precies in dat gat past.
Dan kan je de buisjes afdoppen.
Maar ja, ik zou denk ik zelf liever voor origineel gaan…
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Is niet altijd hetzelfde, toch? In de 1.4 zaten er ook twee van die doppen onder de achterbank, een vlotter en een pomp, meen ik me te herinneren. De pomp had uiteraard slangen… Bij mij 1.6 zit de pomp ergens bij het achterwiel en zit er onder de achtrebank maar één dop, voor de vlotter.
Maar het zou allemaal best eens uitwisselbaar kunnen zijn. De gaten zijn volgens mij allenaal even groot!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Wat kost een originele vlotter eigenlijk?
Of zijn ze niet meer te krijgen?
Nah van wat ik gezien heb ergens rond de 80 euro. Ze zitten ook in de peugeotjes 205 en 305 geloof ik, maar dan misschien met een iets andere buislengte.
Als die vlotter echt zo is als op die photo op marktplaats dan past ie niet. Hij moet er sowieso zo uitzien:
Citroen onderdeelnummer van “weerstand”: 92 552 015 a €119,90
En dan past als het goed is ook…
AIRTEX E10500S
PIERBURG 7.22466.83.0 €57,61
VALEO 347352
Huidig: Ford Focus Wagon MK1 tddi
Ex: 2x BX 19 TZD Automatic, BX 19 TRS Automatic
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Zo ziet idd de tankvlotter van een bx eruit, in ieder geval die van een 1400. Geen idee of ze allemaal gelijk zijn.
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Nope, die van mijn 1.6 is anders. Het lange deel dat in de tank steekt is smaller en heeft een soort scharnierpunt enkele centimeters onder het deksel. Er loopt een spiraalvormig draad naar de ring onderaan en de staak in het midden is omwikkeld met draad (volgt u het nog…?). Als ik dat ding weer een keer boven haa, maak ik een foto. Op het hele net heb ik geen foto of tekening kunnen vinden.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Mmm, die slangreparatie bij de voorste hoogteregelaar moest dus nog eens, want de ingekorte slang was toch te gaar. Nu is een groot deel vervangen in afwachting van de rest van de inktvis. Eerst even de keuring afwachten…
Ondertussen dacht ik de dagteller ‘even’ te vervangen. Het ging allemaal zeer voorspoedig, totdat bleek dat de donorteller (die ik nog had liggen) naar zijn moer was. Blijkbaar had iemand met de wijzer zitten spelen toen de meter eruit was. Na onderzoek bleek dat er een klein koperen lint (dat om het asje van de snelheidsmeter loopt) in de kreukels lag. Je ziet het pas als je de bovenste teller eruit wipt. Fijn.
Nu van twee tellers een werkende gemaakt en teruggeplaatst. Doch twee zaken geven mij grijze haren! Ten eerste doet de dashboardverlichting het niet meer. Echt helemaal nada. Alle meters en controlelampjes doen het wel. Zekeringen zijn heel, stekkers zitten op hun plek. Hoeveel bolletjes kunnen er tegelijk stuk gaan? (En, hoeveel lampjes zorgen eigenlijk voor de sfeerverlichting rond de meters?).
Het tweede item is de plastic plaat onder het stuur. Wat een gedonder is het toch om die schroeven weer op hun plek te krijgen! (Zo dat lucht op).
Verder binnenlands nieuws: de stappenmotor doet het nog steeds niet, maar alles functioneert vooralsnog prima zonder dat ding. Eens kijken wat de keurmeester er van zegt. En er ligt een nieuwe vlotter te wachten, met dank aan Vermond. Ik zou ‘m juist in de tank zetten, toen mijn vrouw liet weten dat ze ‘m even lekker had volgetankt. De vlotter maar even laten zitten dus.
Van die dingen!
Groet
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dimmer van de dashboardverlichting die het niet goed meer doet?
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
@ dashboardverlichting: het lijkt me dat je de stekker van de dimmer vergeten bent, of dat de dimmer zelf stuk is. De dimmer is dat rolletje in de plaat onder het stuur.
[edit] Dat zeg ik
Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
De dimmer zit vast, maar kan natuurlijk dood zijn… Straks even checken, het is toch donker hahaha. Dank in ieder geval voor het meedenken!
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’