Hallo iedereen,
dit is een poging tot oplossing : mijn auto rijdt weer en alles is mooi, maar ik moet via de achterdeuren de voorkant openmaken ... iedere keer ...
Als er mensen zijn die nog Ronis sleuteltjes hebben die ze niet meer nodig hebben, dan mogen ze die opsturen in een brief naar mij. Op die manier moet ik toch aan een passend exemplaar kunnen komen ! De slotenmaker hier zegt dat hij een sleutel kan maken vanaf het moment dat hij de cilinders in handen heeft.
Ik stuur alles weer terug wat niet past ! Ik lijk Assepoester wel !
Laat maar weten ,
bedankt ;.. Jef
Hi Jef,
Ik heb een gekeken heb dit nog liggen van een gs van 1975:
Ik weet niet of dit een Ronis sleutel is en of deze op de deur past.
Mijn gsa heeft namelijk 3 sleutels: 1 contact, 1 deuren en 1 benzine dop.
Ik wist ook niet dat je een GS slot niet kon open maken van binnenuit.
Mvg
Bart aka Godspeed
Hij kan wel open van binnenuit, maar daarmee heb je de cilinder in het slot nog niet omgedraaid. Er zijn al sleutels onderweg, ik vind het best spannend ! Het kleine sleuteltje op de eerste foto lijkt mij een kanshebber… hoewel het ook de sleutel van het contactslot kan zijn ..
jef scholliers schreef:Hij kan wel open van binnenuit, maar daarmee heb je de cilinder in het slot nog niet omgedraaid. Er zijn al sleutels onderweg, ik vind het best spannend ! Het kleine sleuteltje op de eerste foto lijkt mij een kanshebber… hoewel het ook de sleutel van het contactslot kan zijn ..
Is idd contactsleutel.
Hallo,
de eerste sleuteltjes zijn aangekomen, maar helaas ... Op mijn sloten lees ik nu duidelijk Neiman. Daar horen dus volgens mij Neiman sleuteltjes bij, en geen Ronis, of vergis ik me ?
Ik wil niets nodeloos stuk maken vandaar de omzichtigheid .
Hallo,
wéér een lading sleutels ontvangen , allemaal Ronis, en geen passende.
Is er echt niemand met een Neiman sleuteltje ?
Jef
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
alle sleutels zijn mijns inziens van ronis geweest.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik weet het niet zeker. Op de sloten staat (ook achterklep) heel duidelijk Neiman. Het zou mij verbazen als daar dan een ander merk van sleutel bijhoort. Een heel vreemde situatie. Ik kan toch niet van alle miljoenen GS’en de enige zijn met deze sloten ?
Het probleem is dat die Ronis sleuteltjes te dik zijn en bij voorbaat al niet in de cilinder willen. Ik zal nog eens een keer gaan proberen met wat olie, je weet nooit.
Ziezo, heb ik inmiddels nog eens geprobeerd en nu weet ik het volgende: de ronis sleuteltjes zijn vrij dik en symmetrisch opgebouwd, terwijl de Neiman sleuteltjes dunner zijn en niet symmetrisch. Een Ronis kan je er ondersteboven insteken, een Neiman dus niet.
Nu heb ik ook nog de sleutel van m’n DS geprobeerd en die past !! Maar hij draait niet rond. Dus het is het type sleutel dat ook op de DS portiersloten past.
Ik denk dan dat de slotjes in de GS van de topic starter inderdaad vervangen zijn door een setje Neiman sloten. Deze Neiman sloten zaten ten tijde dat de GS door Citroën geleverd werd onder andere in LN/LNA en Visa’s die in het Citroën /PSA tijdperk in samenwerking met Peugeot ontwikkeld zijn.
Deze Neiman sleutels hebben inderdaad slechts aan 1 zijde een “sleutelbaard” .
De Neiman sloten zijn van konstruktie gelijk aan normale GS sloten.
Mogelijk op een sloperij / autoafbraak kijken of daar nog sleutels van een peugeot 104 , 504 , 205 of 309 ,106 of Citroën LN/LNA, Visa of van een Talbot Samba , 1510 te vinden zijn.
Mochten er helemaal geen sleutels die passen te vinden zijn kunnen de slotjes van de deuren na verwijdering van de deurpanelen ook in gesloten toestand “uitgehaakt” worden. Zodra ze uitgehaakt zijn kan de deur van binnenuit handmatig van slot gedaan worden door aan de metalen draadstang die bovenaan in het portier zit te trekken, waarna vervangende slotjes gemonteerd kunnen worden.
Succes ,
Rene ter Veer
Zo zit het Rene. Bedankt voor de toelichting ! Wel gek (of niet) dat de DS ook Neiman sloten heeft. Of is dat dan weer heel normaal ?
En Maserati niet te vergeten natuurlijk!
De Merak heeft zoiezo 100% geheel de zelfde deurhandles(en veel meer van citroen) en de modellen
mexico en bijv. sebring serie 1 en nog wat anderen hebben ook dat soort cilindertjes maar alles wel
tegen maseratiprijzen uiteraard.
Gr. Wim.
Merak is fantastisch. Tevens is het het turkse woord voor nieuwsgierig.
Maar verder zal ik met deze informatie niet komen ! Toch bedankt !
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
nog ff off topic dan:
SM interieur in de merak ss
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Maar dat is niet standaard ... toch ? Ok, dan mogen jullie nu aan al jullie vrienden met oude Maserati’s vragen of ik hun sleutels mag hebben !