27 van de 33
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
   
DS-cabrio 4 deurs: Kop zit er op
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25568
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 juni 2013 02:55 PM
  [ # 391 ]
Egbert schreef:

Langzaam aan weer wat aan het klussen: 1 uur wat doen en dan 1/2 uur in de ligstoel. Per dag maximaal 4 van die cycli. Ben ook voorzichtig weer wat gaan werken, maar red het nog niet langer dan 3uur.

Maar in al die uurtjes wel een cruisecontrol van Conrad (128 Euro) ingebouwd:
Leuke puzzel hoe je de bowdenkabel monteert en waar je de snelheidsopnemer monteert. Het resultaat is wel geweldig.
Ook een demonteerbaar sleepoog voor gemaakt ( Moer in chassie gelast, waar een oog in geschroefd kan worden)
Dit allemaal als voorbereiding op de Amerika reis in oktober.

laat maar eens wat details zien!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 17 juni 2013 09:13 PM
  [ # 392 ]

Het sleepoog heb ik asymetrisch geplaatst. In het chassis is een mooi rond gat waar je netjes een M14 mooer in kan lassen.
Hier met het sleepoog in de moer gerdraaid.

Dan de CruiseControl.
Het gaat om de WAECO MS50: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/Waeco-Magic-Speed-cruise-control-MS-50

Het bedieningspaneel:

De vacuum unit:

De opnemer bevestigd aan de remklauw en een mangneetje aan de aandrijfas:

Bevestiging van de opnemer door een gaatje in de remklauw te boren en m6 te tappen:


De bevestiging van de bowdenkabel:

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
SalsaChris
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 910
Geregistreerd: 22-07-2011

- ID/DS Dsuper
Gepost: 17 juni 2013 09:52 PM
  [ # 393 ]

Knap werk, Egberd.

CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand

http://www.SalsaChris.mijnalbums.nl

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 18 juni 2013 11:58 AM
  [ # 394 ]

Hee Egbert,

Ik heb met dezelfde unit geexperimenteerd, maar ik kreeg niet genoeg vacuum.
Daardoor loopt hij bij mij maximaal 100 km/u op een vlakke weg, Daarboven moet hij harder aan het kabeltje trekken waardoor de carburateur verder open gaat, waardoor het vacuum daalt in het inlaatspruitstuk waardoor hij niet zo hard kan trekken, waardoor de carburateur weer verder dichtgaat, waardoor hij weer harder kan trekken etc etc.
Erg irritant.

Waar tap jij jou vacuum af voor jouw systeem?

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 juni 2013 05:34 PM
  [ # 395 ]

Voor het vacuum heb ik gewoon een m5 gaatje in het inlaatspruitsutk geboord en daar een m6 nippeltje met een lumen van 1mm ingedraaid. Deze had ik al voor mijn 123 ignition met vacuum signaal.

weet je zeker dat bij jou de frekw van het snelheids signaal niet te hoog was, want dan topt hij ook af. Ik had eerst 3 mangneetjes op de aandrijfas gemonteerd, maar toen was de max snelheid 60km/u. De handleiding gaf aan dat het snelheidssignaal 1250 impulsen per km moet geven. met wat simpel reken werk kom je er dan op uit dat je 3 magneten moet plaatsen, bleek dat er maar 1 nodig was.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 19 juni 2013 08:48 AM
  [ # 396 ]

Ik had 3 magneten geplaatst, misschien was dat toch het probleem? Alhoewel ik dat ook in al mijn andere auto’s zo had gedaan. Ik had een gaatje geboord in het spruitstuk direct onder de carburateur.
Ik heb het systeem (had ik al jaren en heeft mij al bijna een half miljoen km plezier gebracht in 3 verschillende auto’s) uit de break gehaald en ligt nu klaar voor de cabrio…

Waar precies op het spruitstuk heb jij het gaatje geboord?

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 19 juni 2013 02:46 PM
  [ # 397 ]
Egbert schreef:

Dan de CruiseControl.
Het gaat om de WAECO MS50: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/851329/Waeco-Magic-Speed-cruise-control-MS-50

Duidelijke foto’s Egbert!
De bevestiging wordt wel anders als je een injectie DS hebt, ik zit er ook aan te denken om te monteren…(ooit)

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 19 juni 2013 08:50 PM
  [ # 398 ]
Stef Sep schreef:

Waar precies op het spruitstuk heb jij het gaatje geboord?

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1344
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 20 juni 2013 09:23 AM
  [ # 399 ]

Ah!

Dank!

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 21 juni 2013 08:50 PM
  [ # 400 ]

Hi Egbert, enig idee waarom je deurschanier is afgebroken? Door torsie in het chassis of gewoon pech? Komt dit vaker voor?

Gr, Matthijs

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 21 juni 2013 11:24 PM
  [ # 401 ]

Ik denk gewoon pech. De basis van mij DS cabriolet was een erg oude auto met veel km.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 juni 2013 10:40 PM
  [ # 402 ]

Noch meer pech.
De speling op het axiaal lager van de krukas komt weer terug.
Toen ik de motor in elkaar gezet had was de axiale speling 0,45 mm. Nu is het ongeveer 0,8 mm.

In het NL WPH staat dat de speling: 0,45-0,16 mm mag zijn.
Toevallig vandaag het Engelse WPH gepakt, daar staat: 0,045-0,16.
Verder lezen en uit de tekst kan je beredeneren dat de Engelse waarden juist zijn en in het NL WPH een type fout staat!!!!
Dat verklaart een hoop: Ik heb op basis van het WPH 0,45 geaccepteerd ( net als de keer daarvoor dat ik het blok gemonteerd heb). Dit is dus veel te veel speling. Daardoor zal het een en ander wel mis gaan. Misschien zijn daarom de schalen er de vorige keer tussenuit geschoten.

Dus:
Het zooitje gaat er weer uit en kijken wat ik tegen kom. Misschien liggen de schalen weer los in het carter.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 juni 2013 10:42 PM
  [ # 403 ]

Mijn franse boek zeg dan weer 0,045 mm tot 0,16 mm.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 juni 2013 10:48 PM
  [ # 404 ]

Foutje van mij:
Engelse: 0,045-0,16
NL: 0,45-0,16


Dus inderdaad 0,045-0,16.
Tja ik heb met veeeeel te veel speling gemonteerd, met dank aan de type fout in het NL WPH

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Matthijs164
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011

- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Gepost: 26 juni 2013 10:50 PM
  [ # 405 ]

Factor 10 ernaast…wat zul jij balen!!!

Profiel  
 
 
27 van de 33
« Eerste  < Vorige 25 26 27 28 29 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook