Nu ik hier toch aangemeld ben, gelijk maar nog een vraagje.
Mijn stuurbekrachtiging:
Hij stuurt soepel, doet het over het algemeen, maar soms stuurt hij zwaarder. Niet te zwaar hoor, gewoon als een auto zonder stuurbekrachtiging, (en laat mij dat nu gewend zijn, dus merkte het eerst niet, tot ineens de stuurbekrachtiging werkte.)
Hij werkt dus wel/ niet/ wel.
Moet nu meteen heel de tuurbekrachtiging vervangen worden? Of kan er ook iets anders aan de hand zijn?
Garage heeft er nog niet nagekeken, aangezien ik er geen last van heb, en straks met de keuring (oktober) word er wel nagekeken om te maken natuurlijk, maar vroeg het me af, dus dacht misschien weet iemand hier het probleem?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Heb je dat vooral in scherpe bochten? Bij een bepaalde snelheid? of bepaald toerental?
Is de stuurbekrachtigings olie op peil?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Eh, goede vraag,
De ene keer is het meteen stuurbekrachtiging met starten, de andere keer dus niet.
Als het niet zo is, dan kan ie in de bocht ineens wel in de stuurbekrachtiging schieten, dus dat ie het weer doet. Dt is overigens niet altijd,
Het andere heb ik eerlijk gezegd nog niet nagekeken, nouja, wel erin, en die zat wel aardig vol?!
Eerlijk moet ik zeggen, dat dit m’n eerste auto met stuurbekrachtiging (en elektrische ramen voor en vergrendeling) is hihi.
Dus allemaal nieuw.
Hiervoor reed ik een Polo en 2x een Renault 5 (Polo rotwagen, Renault 5 heb ik zelf aardig aan leren sleutelen toen) maar echt zelf sleutelen ben ik nu niet meer t type voor, aangezien de kleine meid in september mag komen, hihi. Maar leer wel graag weer iets.
P.s. Sorry voor t vervuilen van het forum met andere merken :-p
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Tsja… Kan door vervuiling komen. moet er een keertje nieuwe olie in. Of de snaar van de pomp slipt!
Gefeli met je dochter in wording!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
bogaard77 schreef:Of de snaar van de pomp slipt!
Saxo’s hebben een elektrische pomp, en die gaan vaker stuk. Ook kan het komen door een gaar contactslot.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Of een andere verbindingsstekker die niet zo goed meer is?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Oei, haha, nu krijg ik even teveel info.
Gaar contactslot, hoe kom ik daarachter? (Of kan dat niet?)
Bedankt voor de felicitatie