Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ik snap uw frustratie, ik heb nog nooit zoiets gedaan, ik heb dus foto’s maar mn pc pakt die sd kaart niet
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Kun je de camera zelf misschien aansluiten via usb, zodat die als kaartlezer fungeert? Is wss wat trager bij overdracht, maar als ‘t maar werkt.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
het is uiteindelijk gelukt!!
de plas olie onder de stroomverdeler
hier is het dus droog blijkt !
van onder gezien
mijn (toekomstige) sleutelruimte met de nieuwe kofferdeksel voor pekeltje! die er in de vakantie op komt
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Nou, je uitlaat is ook niet echt droog!
Dat zou wel eens aan de retourpijpjes kunnen liggen.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
het is inderdaad op zn grunnegs een dikke klaaierij onder de motorkap
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Het is op de foto’s niet echt goed te zien, maar ik verdenk toch allereerst de nokkenaskeerring achter de stroomverdeler.
Deze kan onbedaarlijk lekken!!!
De olie lekt dan op het subframe, daar kan een aardig plasje ontstaan.
Dat kan het oliespoor verklaren bij het verrijden van de auto.
Er is maar 1 manier dit te ontdekken.
Even met je vingers onder het verdelerhuis doorgaan.
Heb je olie aan je handen, dan heb je waarschijnlijk de schuldige gevonden. De boel schoonmaken, motor laten draaien, even geduld, en nogmaals voelen. Zijn je vingers weer nat dan is dit op zeker het euvel.
Blijven je vingers dan droog, dan is dit het euvel niet!!
Dan is de volgende stap: Alles goed schoonmaken, motor laten draaien en kijken!!! Een spiegeltje kan heel handig zijn. Ik gebruik hier een los glas van een buitenspiegel voor.
Betracht hierbij het nodige geduld. Het kan best even duren voordat je een oliespoor ziet.
Wel is het verstandig olie bij te vullen tot het maximum peil.
Veel succes met zoeken.
Oh, nog even dit…...
Op dit forum zitten een heleboel ervaren sleutelaars. Wil je je auto behouden, goed onderhoud plegen, problemen oplossen en de auto leren kennen, maak dan van die kennis en ervaring gebruik.
Zelf het wiel weer willen uitvinden is dus niet handig. Ik ben ook geen autotechnicus, heb een heleboel dingen moeten leren door het te doen, maar heb wel altijd gebruik gemaakt van de kennis van anderen. Doe je dat niet dan maak je onherroepelijk een keer een fout die onherstelbaar zal blijken te zijn. En dat is zonde.
Nogmaals succes.
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
ja u heeft gelijk, ik heb heel veel aan de hulp van jullie hier!
onder het verdelerhuis zat idd olie, ik zal het goed schoonmaken! maar met wat? iemand zei wd40, iemand zei remreiniger. maar wd40 is toch juist vet?
gr jasper
en bedankt voor de tips en hulp !
het wordt nog wel eens wat!
alleen als je van altijd aan een brommertje sleutelen op een auto gaat wordt het een stuk moeilijker en weet ik ook lang niet alle onderdelen, dit leer ik nog wel
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
remmenreiniger, en een doek. Geen wd 40! Dat gaat stinken en roken als de motor warm word
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Idd ik heb remreiniger gebruikt! , ik denk nou maar eens starten, maar toen had ie geen zin na meer dan 2 week stilstaan
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Na wat frobelen is het ook gelukt ze liep weer , nu begon het plotseling te plenzen dus toch maar naar binnen gegaan, morgen verderkijken
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Je hebt ook altijd pech!!!
tja, je kan ook een plu pakken of scheit hebben aan de regen en stug doorgaan, dat zou ik doen iig.
Ik heb afgelopen winter in de ijzige kou de hd pomp van m,n bx op straat zitten vervangen. en toen ging het ook regenen nog voor ik de oude eraf had. Ijsregen welteverstaan. Niet eerder naar binnen gegaan voor t af was. Als ik je nog een tip mag geven wat betreft het verstand krijgen van auto,s en techniek ed ....Ga eens stage lopen in je vrije tijd in een buurtgarage, je word er zeker niet dommer van en wieweet hou je er wel een bijbaan aan over voor op zaterdag ofzo. Het zou je al heel wat vragen schelen die je dan niet meer op t forum hoeft te stellen zoals hoe een lek eruitziet of hoe je olieresten op je blok schoonmaakt. Om maar 1 voorbeeld te noemen.
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
Ja klopt, ik ga dat ook doen, eerst voor school, maar ook in de vrije tijd, welke garage s in jullie ogen aardiger/ leuker? Veldma of dijkstra in groningen?
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 954
Geregistreerd: 07-05-2012
- GS/GSA Break special Service Tolèe
- BX 14E
- GS/GSA GS 1220 Club
dirkvdmei schreef:Je hebt ook altijd pech!!!
Pech niet zo zeer, sleutelen heb ik nog niet veel gedaan, zodoende dat ik het ok nietvgoed kan
Huidig wagenpark:
c5 break service 2.0 HDIF 136 (DAILY)
GS SPECIAL 1129 BREAK 1975
GS “X” 1978
AX 1.0 1996
2CV6 1985
RENAULT RODEO 4
Totaal aantal Berichten: 25574
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Art schreef:tja, je kan ook een plu pakken of scheit hebben aan de regen en stug doorgaan, dat zou ik doen iig.
Ik heb afgelopen winter in de ijzige kou de hd pomp van m,n bx op straat zitten vervangen. en toen ging het ook regenen nog voor ik de oude eraf had. Ijsregen welteverstaan. Niet eerder naar binnen gegaan voor t af was. Als ik je nog een tip mag geven wat betreft het verstand krijgen van auto,s en techniek ed ....Ga eens stage lopen in je vrije tijd in een buurtgarage, je word er zeker niet dommer van en wieweet hou je er wel een bijbaan aan over voor op zaterdag ofzo. Het zou je al heel wat vragen schelen die je dan niet meer op t forum hoeft te stellen zoals hoe een lek eruitziet of hoe je olieresten op je blok schoonmaakt. Om maar 1 voorbeeld te noemen.
Precies! Lekzakken DS achter in de sneeuw. Hoofdbol DS bij min7 ( liggend op de stoep) gas kabel van de SM liggend op de stoep in de sneeuw…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>