Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Bij de GS gaat de verlichting steeds feller/minder fel branden.
Vrij vervelend dus, ook voor de mede weggebruikers.
Reeds andere alternator en spanningsregelaar gemonteerd, maar geen verschil.
Is er soms een alternator met ingebouwde regelaar die op de GS past?
Had een GSA dit misschien al, of is dit nog later gekomen?
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
dat is later gekomen. raar dat het met een andere dynamo blijft.. Ik zou de koolborstels verdenken en/of de regelaar. Regelaars zijn er elektronisch. heb je geen probleem meer.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Je schrijft dat je een andere dynamo en spannings regelaar gemonteerd hebt, dat is dus geen nieuwe?
Zijn die gebruikte dan wel goed? Hoeveel spanning meet je met draaiende motor met licht aan? Moet ongeveer tussen de 12,5 en 14,5 volt zijn.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gaat het wisselen wel mee met het toerental (hogere toeren = feller licht)? Als dat niet het geval is dan kan er ook nog sprake zijn van een slecht contact.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
alternator en regelaar zijn inderdaad gebruikte exemplaren.
Spanning gemeten met de volt meter is goed. Als er mogelijk een spanningsverandering zou zijn, is deze waarschijnlijk te traag varierend om te kunnen meten met deze volt meter.
Knipperen van de lichten heeft niets met toerental te maken. Gewoon stationair, of met constante snelheid is het probleem er ook.
Ook als je motor uit staat? Dat kan alles rondom de dynamo uitsluiten.
Je zou kunnen kijken naar de contacten van de accu, da’s het makkelijkste. Verder kan het in de bedrading tussen de lampen en de schakelaar zitten, de schakelaar zelf, of wellicht de zekering
Rij er in ieder geval niet te lang mee door zo, slecht contact = vonken = brandgevaarlijk..
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Slechte massa ergens??
Hoi,
Ik heb hetzelfde probleem.
De dynamo doet het perfect.
Ik denk dat mijn spanningsregelaar defect is.
Waar kan ik deze ergens vinden in de auto?
En eventueel uitmeten?
Groetend
Axel
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 14-06-2010
- SM 2,7 Carb.
- C6 (2005-2012) 2.2 hdif exclusive
- ID/DS 23 injection electronique Pallas
- Saxo vts 1.4
- GS/GSA 1220 Pallas
- Xantia 1.9 TD Break
Enkele weken geleden heb ik een alternator met ingebouwde regelaar van een gsa gemonteerd.
Sindsdien zijn de problemen opgelost.
Bij mij was de regelaar tegen de accu gemonteerd.
C-Wawa schreef:Enkele weken geleden heb ik een alternator met ingebouwde regelaar van een gsa gemonteerd.
Sindsdien zijn de problemen opgelost.Bij mij was de regelaar tegen de accu gemonteerd.
Hoi,
Hoe zag deze regelaar er dan uit?
Groetend
Axel
Die ingebouwde regelaar zie je denk ik niet zo goed, zit achter een plastic kapje.
Of bedoel je juist de losse regelaar?
H@ns schreef:Die ingebouwde regelaar zie je denk ik niet zo goed, zit achter een plastic kapje.
Of bedoel je juist de losse regelaar?
Hoi, ik bedoel de losse regelaar.
Ik heb een 2de alternator en daar zit die volgens mij ingebouwd.
Groetend
Axel
Bij de oude regelaars is dat knipperen niet ongewoon, maar bij elektronische komt het bijna niet meer voor, of alleen in lichte mate.
BX-en hebben zeker elektronische regelaars (in de dynamo?) en de GS-en denk ik zo vanaf ‘79 of ‘80,
de GSA’s hadden de regelaar dacht ik al in de dynamo.
Maar ik zou me er niet al te druk over maken als de spanning binnen de norm blijft.
H@ns schreef:
Hoi,
Zo iets heb ik niet zo direct gevonden.
Dus ik geloof van niet.
Groetend
Axel
H@ns schreef:Bij de oude regelaars is dat knipperen niet ongewoon, maar bij elektronische komt het bijna niet meer voor, of alleen in lichte mate.
BX-en hebben zeker elektronische regelaars (in de dynamo?) en de GS-en denk ik zo vanaf ‘79 of ‘80,
de GSA’s hadden de regelaar dacht ik al in de dynamo.
Maar ik zou me er niet al te druk over maken als de spanning binnen de norm blijft.
Zoals ik wel al zij in men topic, is men alternator nu defect. en zou ik die willen vervangen.
Weet u soms hoe ik dit gemakkelijk kan doen?
In de andere alternator die ik heb zit een regelaar in (volgens mij)
Het lijkt alvast zo.
Groetend
Axel