Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Wat onwijs mooi deze trip! Ik wil heel graag mee, maar komende tijd eerst eens bekijken of het financieel mogelijk is. Heb mijzelf al wel op de lijst gezet
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
waterman schreef:Ja, waarom duurt dat zo achterlijk lang? is een klus van max 24 uur…
Ik ga hier natuurlijk niet met modder smijten, maar ik had het me wel anders voorgesteld. Als hij niet helemaal klaar is voor mijn vakantie (volgend weekend) zou ik wel zéér teleurgesteld zijn. En zonder vervoer…
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Modder is ook niet goed nie voor de bak
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Voorlopig sta ik even op de lijst, ik ga het allemaal even volgen
JWH schreef:Om een beeld te krijgen: dit is de route van de Raid Arqtique 1974 (en 2014).
De route zuidwaarts ligt uiteraard vast.
Even in Google maps gezet, dan krijg je ongeveer deze route.
https://maps.google.nl/maps?saddr=Gällivare,+Sweden&daddr=Porjus,+Sweden+to:Sorsele,+Sweden+to:Storuman,+Sweden+to:Vilhelmina,+Sweden+to:Strömsund,+Sweden+to:Rättvik,+Sweden+to:Borlänge,+Sweden+to:Karlstad,+Sweden+to:Säffle,+Sweden+to:Vänersborg,+Sweden+to:Trollhättan,+Sweden+to:Gothenburg,+Sweden+to:Kiel,+Germany+to:Hamburg,+Germany+to:Bremen,+Germany+to:Osnabrück,+Germany+to:Köln,+Germany+to:Aachen,+Germany+to:Brussels,+Belgium+to:Lille,+France+to:Paris,+France&hl=en&ie=UTF8&sll=65.494741,18.116455&sspn=3.675236,9.876709&geocode=FWxxAAQdojw7ASmdwyCyoR_XRTEb9pbaswyB2Q;Fbi0_QMddoIuASkh3aW4NArXRTGAb-1UCUUDCg;FdLy5wMdbqILASnb7uSVFwp3RjEQhYzeBkUDBA;FcRH4QMd1RwFASntAzCRQhd3RjEAhYzeBkUDBA;FVcX2gMdiST-ACk7hYK00KBwRjGkKASbjV4S1g;FV5UzgMdBWHtACkdtUOSmBRwRjGRWin2YbtAmw;FcEXoQMdrcPmACkxlIaAo71nRjGVer8YVS5frw;FdDqmgMd8YDrACmJGlixK3xnRjGZTBY-4WA-_g;FcANigMdhAHOACn15uvo2LNcRjHdqsRLM1mBCw;FfVKhgMdO0zFACnD9aYutEJDRjGhzG3VxhfgAA;FdDNegMdww-8ACmbK7c9k9hERjFfGNwCHMxy3A;FWlgeQMd8ay7ACnDI-bPhxVFRjGIf_yjDMEipQ;FUaRcAMdoLe2ACk_B2yWZ45PRjFAfA4peJABBA;FV3oPAMdDXaaACmtl-6PDVayRzEgA1jGY4kkBA;Fe0fMQMd0n2YACm5Exh-g2GxRzGgOtZ78j0mBA;FQDtKQMdnk2GACk14-4MECixRzFR3zf5XIjowg;FWe6HQMdS8p6AClNXXtpmOW5RzFgXABjd88mBA;Fbs-CQMdlzRqACnlL6tpkSW_RzHwdypK_GAnBA;FTLFBgMdL9VcACkdGYqwfJnARzFPRA4Lrg6jYw;FSTqBwMd3mZCAClnaMdz7aTDRzGnAnN4ZjqLwQ;FYKKBAMdaKYuACkRbiWzedXCRzFgY2SBPvEKBA;FSZ-6QIdXuQjACkPt-IGH27mRzFglIxow4ILBA&oq=pari&mra=ls&t=m&z=5]
Link even kopieëren anders werkt het niet goed
Totaal bijna 3400 km, alleen het verschil met jouw kaartje is dat daar een ferry werd genomen van Sweden direct naar Duitsland.
.
‘67 DS21 Pallas Hydraulique - http://www.sandermullink.nl/ds
‘10 C6 3.0 HDiF
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Als je de route uitzet met de boot over Göteborg-Kiel kom je op zo’n 2900 km over de weg.
JW
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Oké ik heb de ferry gevonden, dan kom ik op deze route:
https://maps.google.nl/maps?saddr=Gällivare,+Sweden&daddr=Porjus,+Sweden+to:Sorsele,+Sweden+to:Storuman,+Sweden+to:Vilhelmina,+Sweden+to:Strömsund,+Sweden+to:Rättvik,+Sweden+to:Borlänge,+Sweden+to:Karlstad,+Sweden+to:Säffle,+Sweden+to:Vänersborg,+Sweden+to:Trollhättan,+Sweden+to:Gothenburg,+Sweden+to:Göteborg,+SE+-+Kiel,+DE/Kiel,+DE+-+Göteborg,+SE+to:Kiel,+Germany+to:Hamburg,+Germany+to:Bremen,+Germany+to:Osnabrück,+Germany+to:Köln,+Germany+to:Aachen,+Germany+to:Brussels,+Belgium+to:Lille,+France+to:Paris,+France&hl=en&ie=UTF8&ll=60.239811,14.72168&spn=17.720107,39.506836&sll=57.992707,11.51004&sspn=18.904705,39.506836&geocode=FWxxAAQdojw7ASmdwyCyoR_XRTEb9pbaswyB2Q;Fbi0_QMddoIuASkh3aW4NArXRTGAb-1UCUUDCg;FdLy5wMdbqILASnb7uSVFwp3RjEQhYzeBkUDBA;FcRH4QMd1RwFASntAzCRQhd3RjEAhYzeBkUDBA;FVcX2gMdiST-ACk7hYK00KBwRjGkKASbjV4S1g;FV5UzgMdBWHtACkdtUOSmBRwRjGRWin2YbtAmw;FcEXoQMdrcPmACkxlIaAo71nRjGVer8YVS5frw;FdDqmgMd8YDrACmJGlixK3xnRjGZTBY-4WA-_g;FcANigMdhAHOACn15uvo2LNcRjHdqsRLM1mBCw;FfVKhgMdO0zFACnD9aYutEJDRjGhzG3VxhfgAA;FdDNegMdww-8ACmbK7c9k9hERjFfGNwCHMxy3A;FWlgeQMd8ay7ACnDI-bPhxVFRjGIf_yjDMEipQ;FUaRcAMdoLe2ACk_B2yWZ45PRjFAfA4peJABBA;FSAzbQMdrOasAA;FV3oPAMdDXaaACmtl-6PDVayRzEgA1jGY4kkBA;Fe0fMQMd0n2YACm5Exh-g2GxRzGgOtZ78j0mBA;FQDtKQMdnk2GACk14-4MECixRzFR3zf5XIjowg;FWe6HQMdS8p6AClNXXtpmOW5RzFgXABjd88mBA;Fbs-CQMdlzRqACnlL6tpkSW_RzHwdypK_GAnBA;FTLFBgMdL9VcACkdGYqwfJnARzFPRA4Lrg6jYw;FSTqBwMd3mZCAClnaMdz7aTDRzGnAnN4ZjqLwQ;FYKKBAMdaKYuACkRbiWzedXCRzFgY2SBPvEKBA;FSZ-6QIdXuQjACkPt-IGH27mRzFglIxow4ILBA&mra=pr&t=m&z=5
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
jaco schreef:Een bijpassend schildje wil ik ook wel maken).
Een schiltje met daarop de route en tekst “Raid Arctique: Lapland - Parijs” met de jaartallen 1974 - 2014 zou TOP zijn.
Mijn vader gaat morgen met vakantie, maar ik denk dat hij wel mee wil….....
Ik ben al met de motor naar Noorwegen geweest , dus tot Kiel kan ik hem gewoon gebruiken, Kan tevens de andere bezienswaardigheden gewoon erin laten.
Misschien een idee? Wij hebben trouwens met de motorclub een deal gemaakt met “Troll Travel” die ook oldtimer routes verzorgd?
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Wat een trip, wat een avontuur.
Ik heb er zeker oren naar. Alleen de invulling en de tijd voor de trip, daar zal nog wat creativiteit voor nodig zijn…
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Hallo Rens en andere TDL en TDFF rijders.
Interessante trip, ik heb de poll maar ingevuld echter met de onzeker kwalificatie. Het is wel een enorme reis. Misschien dat er onderweg ook ergens ingestapt kan worden (ik denk b.v. aan Kiel na de overtocht). Ik ga eens kijken of ik het varkentje kan mesten, zeker is dat nog niet.
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
La CX en Route nummer 123 is hier ook aangekomen. Wat een mooi blad, zeg! Er lijkt nog meer zorg dan anders aan de opmaak te zijn besteed. Naast veel andere interessante artikelen vind je Raid Arctique 2014 op blz. 58 en 59. Zelfs de achterkant van het omslag is eraan gewijd, middels deze foto uit het persarchief van Citroën:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Overigens levert deze foto het bewijs dat sans-pareils rijstijl historisch verantwoord is .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Een vraagje die mij ineens tebinnenschoot:
Stel nou, alhoewel natuurlijk heel onwaarschijnlijk, een cx gaat onderweg stuk en is niet ter plekke te repareren.
Brengt de anwb de auto dan weer thuis?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Als je lid bent van de ANWB dan lijkt mij dat wel. Hulp wordt zover ik nu kan zien uitgesloten als je “deelneemt aan wedstrijden of georganiseeerde (prestatie) tochten met een snelheidselement of moeilijkheidsgraad”. Dat is hier niet aan de orde.
We willen trouwens wel de deelnemende CX’en van te voren keuren. Daarover later meer.
JW