Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ja… en de ‘‘Elysee’’ zie je hier in Portugal ook al rondrijden.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
De grote zuster is er ook;
Met 4,59 net zo lang als de huidige, maar wel een 11 centimeter grotere wielbasis. Verder is de nieuweling 100 kilo afgevallen.
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Schitterende foto’s! Ik ga even knippen en plakken: binnen enkele minuten volgt hier ook de tekst van het persbericht…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Citroën onthult nieuwe Grand C4 Picasso
Citroën onthult vandaag de eerste beelden van de nieuwe Grand C4 Picasso: een auto met een unieke stijl die heel anders is dan de versie met 5 zitplaatsen en een nieuw evenwicht laat zien tussen ruimte en belijning. Met het efficiënte, nieuwe EMP2-platform biedt deze auto de beste combinatie tussen modulariteit, ruimte en toegankelijkheid. Opvallend is ook de extreem lage CO2-uitstoot met een versie van slechts 98 g/km. Verder wordt met deze auto de allernieuwste BlueHDi-technologie geïntroduceerd met een versie die een vermogen levert van 150 pk met een CO2-uitstoot van slechts 110 g/km.
De lengte van de nieuwe Grand C4 Picasso is gelijk aan die van de vorige generatie (4,59), maar de wielbasis kon worden verlengd tot maar liefst 2,84 (de grootste in zijn klasse) dankzij het nieuwe, modulaire EMP2-platform (Efficient Modular Platform 2). Dit leverde het volgende op:
- Modulariteit, met een derde rij wegklapbare stoelen om 7 personen te vervoeren;
- Ruimte, met de grootste ruimte van het segment op de 2de en 3de zitrij;
- Toegankelijkheid, met name op de derde zitrij, dankzij grotere openingen van de portieren;
- Laadruimte met een bagageruimte met 69 liter meer inhoud (645 liter VDA en meer dan 700 liter als de tweede zitrij maximaal naar voren is geschoven).
De nieuwe CITROËN Grand C4 Picasso wordt geleverd met een nieuwe BlueHDi motor conform de Euro 6 norm die een SCR-module bevat (Selective Catalytic Reduction), de enige technologie waarmee de NOx-uitstoot aanzienlijk beperkt kan worden (- 90%) en tegelijkertijd ook de CO2-uitstoot. Dit zorgt voor een voor deze klasse ongekende verhouding prestaties/verbruik: een vermogen van 150 pk en slechts 110 g CO2/km met een handgeschakelde versnellingsbak en 119 g/km met de allernieuwste automaat.
Met zijn uitgesproken design is het een volkomen andere auto geworden dan de 5-zits versie (de auto heeft een heel eigen front, specifieke dakbogen aan de zijkant, unieke achterlichten met LED en 3D-effect). Verder bevat deze auto alle succesfactoren van de nieuwe generatie C4 Picasso met:
- een op loungewoningen geïnspireerd, strak interieur met bijzonder veel comfort voor alle inzittenden met - naast het lounge-pakket – uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem op de derde zitrij.
- technieken die het rijden makkelijker maken met een 7” touchscreen die aan een 12 inch high definition scherm is gekoppeld;
- innovaties die het rijden nog simpeler maken met de lancering van een exclusiviteit in dit segment, een 360 graden camera: Vision 360;
- een geweldige verhouding tussen comfort en wegligging door de elektrische stuurbekrachtiging en het verbeterde onderstel.
Vloeiende carrosserielijnen voorspellen een grote binnenruimte
De nieuwe Citroën Grand C4 Picasso heeft een heel eigen design met verhoudingen die sterk afwijken van wat gewend zijn in dit segment. Met het modulaire platform EMP2 kon de wielbasis fors worden vergroot (2,84 m, ofwel 11 cm meer dan de vorige versie) waardoor meer binnenruimte en bagageruimte ontstond (69 liter meer dan de vorige versie) en waardoor ook de stylisten en ontwerpers meer vrijheid kregen. De vooroverhang is 11,6 cm verkort (kortste in zijn klasse), het motorblok en de vloer zijn lager geplaatst (tussen - 40 mm en - 50 mm voor de motor ; - 20 mm voor de vloer) en de spoorbreedtes verruimd (+ 82 mm voor ; + 31 mm achter).
Verder heeft de nieuwe Grand C4 Picasso ook een uitgesproken stijl waarmee hij duideijk verschilt van de 5-zits versie:
- De zijkant van de nieuwe Grand C4 Picasso is herkenbaar aan dakbogen die vanuit de voorruitstijl zijn doorgetrokken en waarvan het aluminium middengedeelte ook een dragende functie heeft. Dit ontwerp past uitstekend bij het ruime interieur dat bovendien heel licht is door het grote glasoppervlak.
- De voorkant heeft de nieuwe signatuur van Citroën met nadrukkelijke horizontale lijnen en chevrons die uitlopen naar de zijkanten en om de LED-dagrijverlichting heen draaien. Precies daaronder zitten de smalle koplampen. De mistlampen maken de originele voorzijde af.
- De LED-verlichting achter heeft een 3D effect door het sterke en nieuwe ontwerp dat heel subtiel futuristische en technologische codes volgt. Bovendien heeft de achterkant een dynamisch karakter door een achterklepklep die robuustheid en een grote bagageruimte suggereert. Met de klep open is de toegang tot de bagageruimte breed en daarmee gemakkelijk.
De Citroën Grand C4 Picasso is verkrijgbaar in acht fraaie kleuren variërend van gerafinneerd Gris Shark, Gris Aluminium, Brun Hickory en Noir Onyx tot het frisse Rouge Rubi, Bleu Teles en Bleu Kyanos. Verder zijn er ook drie maten lichtmetalen wielen leverbaar (16’’, 17’’ en 18’’).
wordt vervolgd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een interieur met lounge-gevoel
Het strakke en ruime interieur van de nieuwe Grand C4 Picasso is geïnspireerd op een loft. Die indruk wordt nog versterkt door de standaard panoramische voorruit en het grote glazen dak waardoor het interieur van de nieuwe Grand C4 Picasso baadt in het natuurlijke licht. De auto heeft een glasoppervlak van meer dan 5,70 m2. ‘s Nachts zorgt witte LED-verlichting voor een rustige sfeer in de auto (plafond-verlichting, verlichting in de opbergruimten, van de uitklaptafels op de rugleuning van de voorstoelen en de portiergrepen aan de binnenkant).
De loft-benadering van de nieuwe Citroën Grand C4 Picasso zie je ook terug in de kwaliteit van de materialen die zijn gebruikt en de zorg die is besteed aan ieder detail: de zichtbare kwaliteit van de nieuwe Grand C4 Picasso is één van de beste in zijn klasse.
Het asymetrisch ontworpen dashboard bevat meerdere tinten en materialen. Aan bestuurderszijde domineert ‘technisch’ zwart en aan passagierszijde wordt de kleur lichter (lichtgrijs of champagne afhankelijk van de gekozen kleurstelling) met een glittereffect. Op het grote 12 inch scherm in het midden van het dashboard kan een foto in HD worden weergegeven om de sfeer persoonlijk te maken.
Chroom met satijnglans en zwarte hoogglans details verfraaien het geheel. Ook de portierpanelen hebben de nodige aandacht gekregen: de inzet is bekleed met een lasergegraveerd, prachtig motief. De kleinste details zijn verzorgd en geraffineerd ontworpen en uitgevoerd.
Iedere passagier in de nieuwe Grand C4 Picasso kan rekenen op een bijzondere behandeling zodat hij of zij zich thuis zal voelen:
- het grafische effect op de bekleding van de voorstoelen suggereert de heerlijke bank van thuis;
- de tweede zitrij bestaat uit drie losse stoelen met afstelbare zittingen en rugleuningen;
- de derde zitrij heeft ook uitstroomopeningen van het ventilatiesysteem, een exclusiviteit in deze klasse.
Elegantie en comfort voeren de boventoon met bekledingen die zijn overgenomen uit de binnenhuisinrichting: zo is er tweekleurige Nappa bekleding leverbaar en Mistral leder.
In de nieuwe Grand C4 Picasso reist iedereen eerste klasse dankzij het Lounge pakket, exclusief in dit segment, dat bestaat uit voorstoelen met een massagestand, een Relax stoel met onderbeensteun voor de passagier voorin zodat deze zijn benen kan uitstrekken en voor iedereen een Relax hoofdsteun die de nek goed steunt. Op de tweede zitrij kunnen inzittenden gebruik maken van het multimedia pakket ‘plug & play’ voor het bekijken van hun favoriete films op de twee in de voorste hoofdsteunen ingebouwde schermen.
100 % digitaal, 100 % touch
De nieuwe Grand C4 Picasso een geheel digitale boordcomputer die zowel gebruiksvriendelijk als ook nog eens mooi is. Het strakke dashboard is opgebouwd om twee schermen heen die centraal zijn geplaatst: een 7” touchscreen en een 12” HD panoramisch scherm.
Via het standaard 7 inch touchscreen kunnen alle functies van de auto worden bediend: airconditioning met gescheiden regeling, navigatiesysteem, audio- en multimediasysteem, handsfree telefoon, rijhulpsystemen, online diensten… Alle bedieningsfuncties binnen handbereik!
Op het spectaculaire 12 inch HD-panoramascherm wordt alle essentiële rij-informatie weergegeven. De bestuurder kan dit scherm op elk moment configureren. Hij kan kiezen of hij de navigatiegegevens wil zien of liever de rijhulpsystemen. Via een USB-stick kan de bestuurder zelfs heel eenvoudig een persoonlijke foto als achtergrond instellen. De auto wordt zo een echte leefruimte waar alle belangrijke informatie voor de bestuurder zich binnen zijn blikveld bevindt.
Om altijd verbonden te zijn, beschikt de nieuwe CITROËN GRAND C4 Picasso over CITROËN Multicity Connect, een appcenter dat via het 7 inch touch screen wordt bediend. Al deze apps zijn geschikt voor gebruik in de auto en maken het leven van de bestuurder en zijn passagiers gemakkelijker:
- door de weg te wijzen naar het dichtstbijzijnde en/of goedkoopste tankstation via de app ‘Brandstof’,
- door de mogelijkheid te bieden een hotel of restaurant te zoeken via de app ‘Trip Advisor’,
- door verkeersinformatie te verschaffen via de app ‘Michelin Trafic’,
Alle apps zijn volledig geïntegreerd in het 7” touchscreen en houden rekening met de informatie over de auto (positie, snelheid, geplande route, brandstofniveau, ...) om op het beste moment correcte informatie te geven en in elke situatie te anticiperen op de behoeften van de bestuurder.
Ontspannen en eenvoudig rijden
Naast de handige functies in dagelijks gebruik, zoals keyless start & entry, de gemotoriseerde achterklep, de 220 V aansluiting, of de achteruitrijcamera, biedt de nieuwe Grand C4 Picasso innovaties die het rijden eenvoudig en ontspannen maken, zoals:
- Vision 360, een voor dit segment exclusief systeem: met vier camera’s die zich rondom de auto bevinden, kan de bestuurder kiezen voor een ‘Birdview’ weergave of alleen een achteraanzicht, of een panoramisch zicht vóór, handig voor het uitrijden van een garage! Hiermee heeft de bestuurder een volledige beeld van de directe omgeving van de auto. Het zicht is breder, manoeuvreren wordt gemakkelijker;
- het Park Assist systeem: deze parkeerhulp helpt de bestuurder bij het zoeken naar een geschikte parkeerplaats en parkeert de auto automatisch in, zowel bij fileparkeren als bij haaks inparkeren. De bestuurder hoeft alleen maar de snelheid van de parkeermanoeuvre te regelen met het gas- en rempedaal.
wordt vervolgd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Technieken ten behoeve van veiligheid
De nieuwe Citroën Grand C4 Picasso is een bundeling van anticiperende en ondersteunende technieken om nog veiliger en rustiger te kunnen rijden:
- een actieve cruise control, die gebruik maakt van een sensor ,detecteert en waarschuwt wanneer de voorligger afremt en behoudt een constante afstand door het gaspedaal te beïnvloeden binnen bereik van ongeveer 30 km/h. Als de weg vrij is, gaat de auto automatisch terug naar de ingestelde snelheid. Deze ontwikkeling wordt al standaard aangeboden op het Exclusive-niveau.
- de aanrijdingswaarschuwing maakt eveneens gebruik van de sensor in de voorbumper om de bestuurder te waarschuwen dat hij te dicht op zijn voorganger rijdt. Deze waarschuwing werkt bij een snelheid vanaf 30 km/h met 3 waarschuwingsniveaus naargelang het risico (visueel, geluidsignaal en via de spanning van de veiligheidsgordel).
- de actieve veiligheidsgordels van de bestuurder en de voorste passagier zijn uitgerust met sensoren die de gordel automatisch strak trekken bij gevaar om een optimale bescherming te bieden. Daarnaast wordt de bestuurder dankzij LDWS (Lane Departure Warning System) gewaarschuwd door trillingen in de gordel als de auto de wegbelijning overschrijdt;
- een miniatuurcamera die geïntegreerd is in de binnenspiegel regelt het automatisch groot licht, dat wil zeggen het automatisch in- en uitschakelen van het groot licht naargelang de verlichting en het omringende verkeer. Deze technologie maakt het mogelijk om het groot licht 5 keer zo vaak te gebruiken als wanneer dit handmatig wordt bediend;
- de dodehoekdetectie maakt de bestuurder attent op de aanwezigheid van een auto in de dode hoek via een oranje LED in de hoek van de buitenspiegels. Dit systeem bestaat uit 4 sensoren in de voor- en achterbumper en werkt tussen 12 en 140 km/h. Het bestrijkt een gebied vanaf de buitenspiegel tot ongeveer 5 m achter de achterbumper en 3,5 m aan de zijkant van de auto.
- Citroën eTouch, een service met een systeem voor een noodoproep en een pechhulpoproep met lokalisatie van de auto (afhankelijk van het land), twee gratis services die 24/7 beschikbaar zijn dankzij een geïntegreerde SIM-kaart, en die in geval van pech of een ongeluk een nauwkeurige lokalisatie en snelle hulpverlening garanderen.
Deze intelligente technologieën maken de weg veiliger voor de bestuurder, de passagiers en de anderen, zodat het rijden meer dan ooit een moment van plezier en rust is. Voor deze nieuwe generatie van de C4 Picasso zijn meer dan 3,5 miljoen testkilometers gereden, in verschillende landen en in de meest extreme situaties, om een zorgeloos gebruik te garanderen.
Een efficiënte constructie voor nog meer modulariteit en ruimte
Het modulaire EMP2-platform heeft het mogelijk gemaakt om het achterwiel 55 mm naar achteren te plaatsen ten opzichte van de versie met 5 zitplaatsen en zo een specifieke, lange wielbasis van 2,84 m aan te nemen (de grootste van het segment). Terwijl hij dezelfde lengte houdt als de vorige generatie, maakt de Citroën C4 Picasso het mogelijk om:
- tot 7 personen te vervoeren, dankzij de derde rij wegklapbare stoelen;
- een laadlengte van meer dan 2,75 m vrij te maken door de voorste passagiersstoel neer te klappen;
- de grootste ruimte van het segment op de tweede en derde zitrij te bieden met een maximale flexibiliteit (variabele knieruimte van 67 tot 217 mm op de tweede zitrij en van 66 tot 108 mm op de derde zitrij);
- te beschikken over de beste toegang tot de derde zitrij van het segment, met verbeterde afmetingen en openingshoeken van de portieren (achterwiel 55 mm meer naar achteren geplaatst ten opzichte van de versie met 5 zitplaatsen) en de grootste afstellengte van de tweede zitrij van het segment (150 mm);
- gebruik te maken van een laadvolume dat 69 liter groter is ten opzichte van de vorige generatie, met een bagageruimte van 645 liter VDA en meer dan 700 liter als de tweede zitrij maximaal naar voren is geschoven. Het is ook de breedste bagageruimte van zijn klasse met 1,17 m tussen de wielkasten.
De afmetingen (L: 4,59 m / L: 1,83 m / H: 1,63 m), in combinatie met een elektrische stuurbekrachtiging en een draaicirkel van 11 m, maken de nieuwe Grand C4 Picasso tot een wendbare auto die zich aan alle rijomstandigheden aanpast.
De nieuwe Grand C4 Picasso heeft ook talrijke opbergruimtes, nu nog slimmer en praktischer, verdeeld over het hele interieur. Zoals bijvoorbeeld het verlichte opbergvak in het midden van het dashboard, met jack-, USB- en 220 V-aansluiting, ideaal om een smartphone of tablet aan te sluiten en die uit het zicht te houden. Of de verwijderbare middenconsole op de versies met een elektronisch bediende versnellingsbak, tussen de voorstoelen, om al uw persoonlijke spullen altijd binnen handbereik te hebben. En uiteraard de opbergvakken onder de voorstoelen en in de portierpanelen, de opbergnetten, de tafeltjes met LED-verlichting achter op de rugleuning van de voorstoelen en opbergvakken in de vloer op de tweede zitrij, die uitermate handig zijn in dagelijks gebruik.
wordt vervolgd
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
De nummer één in het segment op het gebied van CO2-uitstoot en verbruik
Om de CO2-uitstoot aanzienlijk te verminderen, is de nieuwe Citroën Grand C4 Picasso meer dan 100 kg lichter gemaakt ten opzichte van zijn voorganger. Dit is gelukt dankzij:
- het nieuwe platform EMP2 voor 60 kg winst, met onderdelen van aluminium en staal met een zeer hoge elasticiteitsgrens en een vloer achter van composietmateriaal;
- het silhouet voor nog 40 kg extra, dankzij de verbeterde buitenafmetingen en het gebruik van nieuwe materialen, zoals een motorkap van aluminium en een klep van composietmateriaal.
De HDi 115 Exclusive versie is bijna 110 kg lichter ten opzichte van de vergelijkbare versie van de vorige generatie! Dit lagere gewicht, in combinatie met een uitvoerig bestudeerde aerodynamica (SCx van 0,70, de laagste van het segment) en een verbeterd motorengamma, zorgt voor een aanzienlijke verlaging van de uitstoot en het verbruik: gemiddeld ligt dit 30 gram lager, oftewel meer dan 1 liter per 100 km in vergelijking met de vorige generatie.
Daarnaast is de nieuwe Citroën Grand C4 Picasso de eerste grote monospace met verbrandingsmotoren die minder dan 100 g CO2/km uitstoten. De e-HDi 90 Airdream, die is uitgerust met de nieuwe generatie elektronisch bediende 6-versnellingsbak, ETG6, heeft een CO2-uitstoot van slechts 98 g/km en een ongekend laag brandstofverbruik van 3,8 l/100 km.
Bovendien onderscheidt het motorengamma van de nieuwe Grand C4 Picasso zich door opmerkelijke troeven:
- alle dieselmoteren zijn voorzien van het Stop&Start;-systeem;
- de e-HDi 115 motor heeft een CO2-uitstoot van 105 g met de ETG6-versnellingsbak en de handgeschakelde versnellingsbak) en een verbruik van 4 l/100 km.
De nieuwe Grand C4 Picasso is het eerste model van Citroën dat is uitgerust met een BlueHDi-motor die voldoet aan de Euro 6-normen: de BlueHDi 150 heeft een recordlage CO2-uitstoot in deze klasse voor dit vermogen: 150 pk en een CO2-uitstoot van slechts 110 g/km (117g CO2/km bij een automatische versnellingsbak). Hij beschikt over een SCR-module (Selective Catalytic Reduction), de enige technologie waarmee de NOx-uitstoot aanzienlijk beperkt kan worden (- 90%) en die tegelijkertijd de CO2-uitstoot vermindert (in elke situatie). Doordat het vlak boven het roetfilter is geplaatst, werkt de SCR vanaf het moment dat de motortemperatuur stijgt en blijft het volledig inzetbaar tijdens het rijden in de stad. Hierdoor kan het motorrendement worden verhoogd, met name dankzij een betere compressieverhouding, en kan het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot worden beperkt met 2 tot 4%.
Deze BlueHDi 150 motor wordt ook aangeboden met een automatische 6-versnellingsbak van de nieuwste generatie die op een aantal punten is verbeterd:
- het verbruik, met name dankzij de vermindering van interne wrijving
- de snelheid van het schakelen
- minder trillingen door onregelmatigheden van de motor beter op te vangen
Deze nieuwe automatische versnellingsbak is ook compatibel met het Stop & Start-systeem.
De handgeschakelde 6-versnellingsbak is leverbaar op alle dieselmotoren (behalve e-HDi 90) en wordt aangevuld met de ETG6 (Efficient Tronic Gearbox 6 speeds), leverbaar op de motoren e-HDi 90 et e-HDi 115. Met deze versnellingsbak heeft de bestuurder de mogelijkheid om verschillende standen (handmatig of automatisch) af te wisselen naargelang zijn voorkeur en zijn omgeving.
De combinatie van comfort en wegligging
Speerpunt van deze nieuwe Grand C4 Picasso: de rijeigenschappen. Aan het erkende comfort van de Citroën C4 Picasso voegt deze nieuwe generatie nog meer wendbaarheid, en manoeuvreerbaarheid en rijgemak toe, om eenvoudiger en rustiger te rijden.
Zo zorgen het lagere gewicht en het lagere zwaartepunt voor een nieuw evenwicht tussen het comfort en de wegligging, met tegelijkertijd meer rijcomfort, meer veiligheid en een ongekend veercomfort.
Het geluidscomfort en trillingsniveau zijn eveneens opmerkelijk, dankzij:
- de elektrische stuurbekrachtiging voor een betere demping van de trillingen van de weg in de stuurkolom:
- de demping van de rijgeluiden dankzij de demping van het frame vóór;
De meeste van deze veranderingen zijn te danken aan het nieuwe platform EMP2.
bron: persbericht Citroën Nederland
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Zo, forummers, eindelijk hebben we eens een fatsoenlijk stuk tekst te lezen. Dit is weer eens iets anders dan het gemiddelde forumbericht van vier regels .
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Ik heb er maar een woord op te zeggen:
SPAREN
Totaal aantal Berichten: 7778
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Rens, moet er niet een delegatie van het forum nader kennismaken met deze auto (liefst in een ver zonnig oord) en daar verslag in woord en beeld van uitbrengen?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Goed idee! Een bergachtige streek mag ook, dat zul je over enkele minuten zien…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17397
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Vooruit, nog één:
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Kijk een stukje Hollands trots, een gazelle!
Genoeg ouwe meuk!