Hoi, krijg een setje velgen aangeboden, “Castalettes” Zijn dit goede velgen voor mijn 2.0i 16V? Moet ik nog ergens op letten als ik ga kijken naar deze velgen? Vast bedankt!
Dik
Ik heb zelf Castellets onder m’n Break, passen goed. Deze velgen waren destijds een optie voor de Xantia. Dezelfde velgen zijn er ook in 6J, dan heten ze Magny Cours, de Castellets zijn 5.5J. Zorg er wel voor dat je de originele bouten voor deze velgen erbij krijgt, die van je stalen velgen passen niet.
Groet, Nico
Kijk, daar heb ik wat aan, dankjewel. Ga eerst ff kijken of de breedte van de velg past bij mijn banden en dan de verkoper bezoeken zaterdag.
Groetjes, Dik
Even ter aanvulling, hier zie je mijn Xantia met de Castellets. De banden die ik er onder heb zijn in de maat 195/65-15, dat gaat net. Het loopt niet aan, ook niet in de hoogste of laagste stand. De standaardmaat 185/65-15 passen uiteraard ook prima. Heb je breder rubber dan adviseer ik je om de Magny Cours velgen te nemen. Deze zaten gemonteerd onder de zwaardere Xantia’s, zoals de V6 en HDI 110.
Uploaded with ImageShack.us
Groet, Nico
Zo hé, dat staat goed! Mijn Xantia heeft dezelfde kleur als de jouwe. Ff nog een vraagje, zijn die speciale bouten eventueel nog los te koop of zijn die niet zo speciaal? Kosten?
Gr. Dik
Die zijn vaak wel van marktplaats te plukken voor 2 tientjes of een sloperij voor een tientje. Bij de dealer kosten ze snel 3 euro/stuk. Iig de moeite waard om te vragen naar de wielbouten bij zo’n set velgen en anders wat korting te bedingen.
Vanavond de velgen gescoord, nu de bouten nog. Ga voor de zekerheid bij mijn garage ff vragen. Garage de Pee uit Krimpen kan mij vast verder helpen, ze hebben mij nog nooit teleurgesteld…... (dus als je nog een goed adresje zoekt om je Citroen te laten verwennen, dan..)Zou nog graag een spoiler willen achterop, een zonder 3e remlicht natuurlijk, want dat zit er al op, en smoke glaasjes voor de achtelichtjes, een niet ddorgezakte bestuurdersstoel en natuurlijk de € 100.000(hihi). Als iemand mij hierbij kan helpen hou ik me van harte aanbevolen. Zal proberen een foto bij te plaatsen, weet no nog niet of dat gaat lukken, maar dat merken we vanzelf.
Groetjes, Dik