Hallo allemaal,
Na hard denken, veel auto’s bekeken te hebben en flink te hebben onderhandeld is de kogel door de kerk. Ik heb een C1 gekocht, helemaal blij.
Eigenlijk zou ik deze vandaag kunnen halen maar door leveringsproblemen wordt dit (hopelijk) volgende week!
Mijn dealer had het over dat de auto in Duitsland staat en door overstromingen er problemen zijn met leveringen. Hebben anderen dezelfde problemen?
En nu mijn eigenlijke vraag. Uit pure interesse.
Welke route loopt mijn C1 vanuit de fabriek in Tjechie (dat week ik dan , naar mijn dealer? Hoe komt deze in Nederland. Gaat deze gelijk naar de dealer? etc etc. Het is trouwens een voorraad auto.
Mijn dealer gaf wat informatie maar niet heel veel…..
Alvast dank voor eventuele informatie.
Bas
Bijna mijn eerste Citroen, een C1….
de naam voorraad auto zegt het al..
deze staat op voorraad bij citroen NL..
voor belgie weet ik dat ze samenkomen in Ghislenghien
Ronama,
Dank voor je reactie…
Wat raar dat mijn dealer zegt dat de auto nog in Duitsland staat. Voorraad auto’s staan altijd in het land waar deze verkocht worden?
Mocht iemand nog weten welke route de C1 vanuit de fabriek naar Nederland reist, ik ben benieuwd!
Bijna mijn eerste Citroen, een C1….
Voorraadauto betekend alleen maar dat dit een reeds geproduceerd exemplaar betreft hetgeen betekend dat er geen speciale wensen ,opties of uitrusting meer voor besteld kan worden.
De C1 wordt inderdaad in Tjechië geproduceerd en vertrekt vandaar met de trein naar een groot opslag/overslagterrein . Deze terreinen worden meestal beheerd door GEFCO. Daar zijn er meerdere van in Frankrijk. Ik ken er het complex in Aulnay sous Bois, dat ligt naast de autobaan net voordat je langs de fabriek de afslag neemt om bij het Conservatoire te komen. Er is ook een gigantisch opslagterrein als je vanaf Freiburg(D) naar Mulhouse rijdt, hier is het naast een voormalige Peugeot fabriek gelegen.
In België ligt er zo’n complex bij de fabriek van Valeo, ik kom er altijd voorbij als ik via de autobaan A8 vanaf het zuiden van Brussel naar noord Frankrijk rijd.Vroeger hield daar het 4 baans stuk op en moest je ongeveer 25 km over een 2 baans weg.
Het gebied waar in duitsland grote overstromingsproblemen waren en nog veel overlast is kan dus inderdaad tussen de fabiek en 1 van de distributie/overslag complexen liggen.
Citroën is hier heel wat voorzichtiger mee geworden nadat er in Italië enkele jaren geleden meer als 2000 voertuigen door waterschade economisch Totalloss gegaan zijn. Dat waren toen vooral C4 Grand Picasso’s. Hier is in Duitsland een heel schandaal over ontstaan.Er waren enkele klanten die een “grijs geimporteerde” auto gekocht hebben. Toen die auto’s op een gegeven moment voor een onderhoudsbeurt bij dealer kwamen bleken ze niet meer te bestaan volgens het computersysteem.Achteraf bleek toen dat die auto’s in Italië onder water hadden gestaan en door Citroën verkocht waren als schroot. De chassisnummers van die auto’s zijn toen bij Citroën uit hun computersysteem verwijderd.
Dan hoop ik niet dat ik een verzopen C1 krijg .
Ik wacht geduldig af. Wel jammer dat ik toch nog 2-3 weken moet wachten op een voorraad auto. Ach, de voorpret wordt alleen maar groter….
Bijna mijn eerste Citroen, een C1….