bogaard77 schreef:
De franse staat heeft ook nog aaardig wat geld in de onderneming zitten he…
Toch niet zoveel als je denkt, anders reden we nu al met een uitgerokken ruit als logo op de motorkap.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 43290
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Renooit is al heeeeeel lang geen staatsbedrijf meer. In psa zit meer geld van de franse staat dan in Renogo…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ik denk eigenlijk dat GM spijt heeft als haren op haar hoofd dat ze die 7% al hebben ingekocht.
“Europe remains a sinkhole. Opel/Vauxhall gained share because it lost fewer sales than an overall market that was down 6% in April , but Chevrolet got shellacked, with sales that fell 27%, and the Detroit News reports that analysts see no overall improvement in the European market until 2016. GM plans to invest $5.25 billion in Opel over the next three years, but doubts remain about the resonance of the Opel brand with European customers, as well as the eventual payoff from GM’s shotgun marriage with Peugeot.” N.B. Dit gaat over 2013.
Zolang merken als opel en citroen alleen de europese markt hebben om op te spelen gaat er niets gebeuren. Citroen is nu bezig in China voet aan wal te krijgen, maar het zou zo maar kunnen dat ze de boot al hebben gemist.
Een ding is zeker. Citroen heeft al heel lang geen echte citroen meer gemaakt. Wanneer citroen onderdeel van GM wordt, zal er ook nooit weer een echte gemaakt worden ook. Nu onder PSA blijf ik bij ieder nieuw model hopen tegen beter weten in.
auto cv, vw kever 1600 x2, r19, volvo 480 x3, cx 2500D, cx 2400 pallas, Bx 1.4 TE, Bx 1,6 TGI Break, 2x xantia, c3
Tja, uiteindelijk gaat het dan toch om geld..
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Volgens een bericht van vandaag gaan de overnamegesprekken nu in de andere richting: PSA zou mogelijk Opel overnemen!
Since 2012, General Motors and PSA Group have been implementing an Alliance covering, to date, three projects in Europe and generating substantial synergies for the two groups.
Within this framework, General Motors and PSA Group regularly examine additional expansion and cooperation possibilities, as well. PSA Group confirms that, together with General Motors, it is exploring numerous strategic initiatives aiming at improving its profitability and operational efficiency, including a potential acquisition of Opel.
There can be no assurance that an agreement will be reached.
bron: persbericht PSA Group
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Goeie move, lijkt me!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik zie de logica en de synergie niet: Ze vissen alle drie niet in het premium segment, maar daaronder ( een DS3,4,5 concurreert alleen aan de onderkant van het premium segment). Daarnaast zijn ze elkaars concurrenten, vooral Peugeot en Opel op veel plaatsen maar Citroen ook met “leuke auto’s”.
Maar de echte concurrentie dit in Hyundai/Kia en de opkomende markten, dus helpt Opel niet.
Als ze gezamenlijk de techniek gaan ontwikkelen is er wel schaalvoordeel maar daarvoor kunnen ze beter een fabrikant zoeken die complementair is, b.v. in de USA zit, want GM is er nooit in geslaagd veel synergie te bereiken tussen USA en Europa, vandaar dat ze van Opel af willen.
Ik wil niet zo ver gaan om te zeggen dat de lamme de blinde helpt (ik wil zeker geen mensen met een beperking schofferen, dit is een staande uitdrukking voor mij), maar ik wil dat nog wel eens uitgelegd zien. Eens kijken wat de aandelen doen: Als PSA zakt en GM stijgt na dit nieuws dan vinden de financiele markten het Niks. Die hebben niet altijd gelijk, maar weten vaak wel veel van de “business” en hebben soms inside informatie.
To err is human, not to err is divine.
PSA is geïnteresseerd in de techniek voor elektrische auto’s, lees ik.
Prima toch? En ieder automerk hunkert naar liefde van een ander automerk op Valentijnsdag.
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
PSA heeft een prima lijn met motoren, maar niemand koopt ze nog. MINI is weer terug bij BMW, de diesels die via Ford in vanalles en nog wat aan modellen van verschillende merken terecht kwamen zijn ook uitgefaseerd.
Ja, er is veel overlap, maar binnen europa is Opel echt wel een goede, niet te dominante partner. Overigens heeft GM altijd wel flink willen profiteren van de ontwikkeling en patenten uit Rüsselsheim, maar op papier is er nooit winst gemaakt.
Afijn, we gaan wel zien waar het schip strandt, maar ik zie het zeker niet als een onverstandige of onlogische zet.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 479
Geregistreerd: 25-10-2008
- C35 Neba Coryfee Special 2.5D integraal-camper
Ik lees hier net dat je met een der welke Amerikaan niet langdurig door kan rijden. Vraag ik me toch af hoe ik dat toch voor elkaar heb gekregen met 4 verschillende Amerikanen. In mijn jongere, wildere jaren heb ik een Chevrolet Beretta GT V6, Chrysler Voyager V6 1e model en een ‘92 Ford Taurus Wagon gehad. En met zowel de Chevy als de Ford kon ik uren achtereen blazen zonder problemen. De Chrysler gebruikte ik daar niet voor.
Onze vorige camper was een ‘76 Midas Mini 190 op GMC Vandura 5,7 V8. Nu rij je met een camper niet gauw op de limiet, maar met 3,5 ton 6 uur achter elkaar 100 km/u rijden bleek geen enkel probleem.
Kortom, wat een ongefundeerde nonsens. Natuurlijk zitten er ook rotte appels tussen. Maar die vind je overal. En zeker niet in de laatste plaats bij ons geliefde Citroën. Vraag een adept van een Japans, Duits, Zweeds of Amerikaans merk wat ze van Citroën vinden, of Franse auto’s in het algemeen, en de meningen zijn zelden verdeeld. Franse meuk moet je niet willen. Zwakke elektra, de diesels draaien eeuwig, wat je van de benzines niet kan zeggen, etc. En ook die meningen zijn op “feiten” gebaseerd. Waarom tussen aanhalingstekens? Het zijn wel feiten, maar die mensen vergeten dat ook hun merk rotte appels heeft. Kijk naar het geroemde Mercedes. Ik heb er 1. Een zo goed als roestvrije originele 230 CE van ‘88. En dat is zeldzaam. Ofschoon de tecniek van Mercedes over het algemeen goed en betrouwbaar te noemen is, rotten die dingen onder je kont vandaan.
On-topic? Ik vind het verleden en het huidige imago van een merk er niet echt toe doen als het om een overname of samenwerking gaat.
Feit is dat vele concerns al lange tijd met elkaar samen werken en onderdelen van elkaar gebruiken. Soms goed, soms niet zo geslaagd.
Of een vertrek van Peugeot uit PSA slecht is voor Citroën weet ik niet, evenmin of het een slechte zaak is dat GM een aandeel zou krijgen in Citroën. Hangt er allemaal van af wat de plannen van GM met Citroën zijn. En dat is afwachten.
Ex Citroëns:
‘87 Acadiane
‘92 BX Deauville 1.4 LPG
‘03 C5 Break Ligne Prestige HDi-110
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
PSA wil Opel overnemen, niet andersom
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ik lees hier net dat je met een der welke Amerikaan niet langdurig door kan rijden.
Dat is inderdaad ongefundeerde onzin.
Een van de redenen dat Europese auto’s in de USA lange tijd een slechte naam hebben gehad is juist dat je met deze zuinig gemotoriseerde “imports” niet eindeloos op hoge snelheid door kon rijden op de Interstates, zoals dat met de Amerikaanse slagschepen uit die tijd wél probleemloos kon…
Totaal aantal Berichten: 7791
Geregistreerd: 30-11-2005
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Zo hard rijden de amerikanen niet, maar het staat als een paal boven water dat de bestuurders niet wisten hoe je met een kleine motor moet omgaan. Warmrijden bijvoorbeeld. Het garagepersoneel dat er aan moest werken was dikke V8-motoren gewend, ook nogal andere koek vergeleken met een klein blok in een volgestouwde motorruimte.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Intussen op http://opel-forum.nl/forums/topic/opel-wordt-psa/
schrik er niet van
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Hoewel niet serieus, is de bijdrage van de Duitse, satirische, website ‘Der Postillon’ (vergelijkbaar met het Nederlandse ‘De Speld’) over het samengaan van PSA en Opel wel aardig. De nieuwe gezamenlijke naam: Popel!!!
Uiteraard met een nieuw logo: