2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Hydraulische problemen
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 25 juni 2013 11:41 AM
  [ # 16 ]

Links en rechts zijn identiek afgezien van een (insignificant) klein zwart plastic dopje aan de bovenkant van de poot, waar je wat LHM in kan kieperen als de poot stroef gaat.

Als ik jou was zou ik inderdaad die poot wisselen, ik was even vergeten dat ie zo slecht was dat het slangetje eraf gaat.

Ik ben benieuwd naar de verschillen die Waterman aangeeft, ik was altijd van mening dat de (voor)poten allen identiek zijn

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
Jay-Jay...
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 14-03-2007

- C5 2.0 16v Berline Difference 2 LPG G3
- Saxo 1.4i exclusive
Gepost: 25 juni 2013 11:43 AM
  [ # 17 ]
waterman schreef:
HvdL schreef:

Volgens mij zijn die veerpoten allemaal eender.

Nee. Er zijn verschillende poten.

Als je dan ook even er bij zet wat de verschillen zijn en bij welke auto’s de verschillen van toepassing zijn is de informatie tenminste compleet. Je kunt op je vingers na tellen wat de volgende vraag zal zijn Wink

{edit} Er was me dus al iemand voor {/edit}

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2013 12:12 PM
  [ # 18 ]

Je hebt dunne en dikke poten als ik het mij goed kan herinneren. Het is al weer 10 jaar geleden dat de bx dagelijks werk voor mij was namelijk. De dikke poten zaten, volgens mij, onder de latere bx’en met de wat zwaardere motoren.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 25 juni 2013 12:18 PM
  [ # 19 ]

Ok, dan zal ik goed kijken of ze even dik zijn, want ik neem aan dat een 1.6 niet als zware motor geldt Smile

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 juni 2013 02:02 PM
  [ # 20 ]

Dan zouden ze dus ook een ander soort naaf gemaakt moeten hebben. Ik kan het me bijna niet voorstellen dat ze verschillende diameters hebben. Misschien interne veranderingen? Dit weekend kan ik weleens een aantal poten opmeten.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 juni 2013 02:02 PM
  [ # 21 ]

Nee, geen andere naaf. Ik meen dat er een verzetje in zit. Maar goed, te lang geleden. Gelukkig.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 25 juni 2013 02:03 PM
  [ # 22 ]

Ga ik dit weekend eens naar kijken.

Profiel  
 
deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2121
Geregistreerd: 11-11-2004

- BX Chic
Gepost: 25 juni 2013 02:14 PM
  [ # 23 ]

Maar voor McKlei: Poten wisselen is niet zo spannend. Als je nou toevallig in het zuiden van het land woont (Z-Limburg woon ik), ben ik absoluut bereid om te helpen.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 25 juni 2013 05:07 PM
  [ # 24 ]

Bedankt voor je aanbod, ik woon “helaas” in het westen, dus dat wordt wat lastig. Smile
Ben al begonnen met slijmen bij Vermond overigens, hopen dat hij daar gevoelig voor is.

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 29 juni 2013 08:51 PM
  [ # 25 ]

Het verwisselen ging vrij soepel, op een vergeten ringetje bij de veerbol na, maar dat is ook opgelost Smile
Best een leuk klusje nog.

Ben alleen nog niet helemaal tevreden, de nieuwe veerpoot lijkt te blijven hangen bij het omhoog gaan.. Eerst gebeurt er een tijdje niks (en wordt er druk opgebouwd), maar na een tijdje is de druk zo hoog dat de hele voorkant omhoog schiet. Te ver omhoog dus Sad
Naar beneden gaat wel soepel, allebei de poten voor kraken dan wel een beetje, maar dat is niet zo erg.

Weten jullie of dat komt doordat er misschien nog lucht in zit oid? Of moet ik een andere veerpoot gaan monteren?

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6134
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 29 juni 2013 09:44 PM
  [ # 26 ]

Ik ben bang dat je versleten veerpoten, of tenminste die ene , geplaatst hebt.

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 29 juni 2013 09:50 PM
  [ # 27 ]

Net even de veerpoot van bovenaf met LHM gevuld, er is denk ik bij elkaar een kopje ingegaan. Het lijkt helaas niet echt verschil te maken.. Anders morgenochtend maar weer aan de bak.

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5380
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 29 juni 2013 10:30 PM
  [ # 28 ]

Een heel kopje??
Een paar druppels is toch genoeg?

Profiel  
 
McKlei
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 105
Geregistreerd: 11-09-2012

- BX TRD Turbo
Gepost: 29 juni 2013 10:34 PM
  [ # 29 ]

Dat soort dingen weet ik toch niet :p
Morgen maar een andere proberen dan. Ik dacht dat er misschien nog lucht in het systeem zat.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 30 juni 2013 12:10 PM
  [ # 30 ]

Ik heb net een rondje meegereden en die poot is afgeschreven Smile. Vandaag herkansing.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook