18 van de 26
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

Wimb’s XM: het einde.
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3236

Gepost: 12 mei 2013 09:59 AM
  [ # 256 ]

Gisteren ben ik teruggekomen van 2 weken Hongarije. Moeders’ jongste dochter had op 3 mei haar ‘Ballagas’, wat zoiets is als het eindexamenfeest maar dan vóór het eindexamen.

Ter voorbereiding was ik op vrijdag 28 april nog een half dagje naar de Beunclub geweest om een en ander na te lopen. Ik heb onder meer de beugel van de voorste stabilisatorstang met 80Nm vast gezet. Dat leek me altijd veel omdat dat blok van aluminium is, maar het WPH is daar heel duidelijk in. Het resultaat is een rammel- en bonkvrije voortrein. ‘s Middags is de auto uitgelijnd wat hoogst noodzakelijk was. Maar dat wist ik omdat ik de fusees had vervangen. De monteur heeft op z’n gemak de auto van onderen bekeken en ik kreeg complimenten over de algehele staat. Hij was met name te spreken over hoe droog de auto is en hoe mooi het blok stationair loopt. Smile

In Hongarije heb ik me met een aantal geplande zaken bezig gehouden. Zo heb ik het ruiterwissermechaniek afgesteld waardoor de armen niet meer door de nulstand schieten en ze in rust dus ook niet meer in de vaanstand staan. Verder heb ik eens gekeken naar de carterontluchtingsslang die bij het vulvaatje gescheurd is. Dat had ik beter niet kunnen doen want de slang bleek volledig hard geworden en te verkruimelen. Om het feest compleet te maken is een nieuwe niet meer te krijgen. confused Gelukkig had ik een universele brandstofslang met de juiste diameter bij me, die ik ooit ‘ns gekocht had om een stuk koelslang te vervangen. Deze heb ik voorzien van 2 koperen knietjes zodat de slang ongeveer hetzelfde traject loopt als de originele.

Tja, en dan het resultaat. Op die dikke 4.000 km die de auto de afgelopen 2 weken heeft afgelegd zijn zowel het LHM- als het koelvloeistofverbruik nul, zero, zip, nada. Over het koelvloeistofverbruik ben ik verbaasd omdat madame het heel lang heeft volgehouden om bij de retour van de kachel, naast de turbo, wat te lekken. Maar dat is dus gestopt.
En het olieverbruik is marginaal, te weinig om bij te vullen. Ik vind het geen slecht resultaat voor een auto van bijna 19 jaar oud met ruim 3 ton op de teller. Kortom: mie is heppie. dance

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3137

Gepost: 12 mei 2013 11:28 AM
  [ # 257 ]

Een Xm brengt je altijd thuis Wim, en die van jou zeker!  very good

Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 12 mei 2013 01:46 PM
  [ # 258 ]

Dat had ik het Nederlandse vriendje van de oudste dochter ook verteld. En tussen neus en lippen door de opmerking dat het wel een Franse auto betreft, dus dat je nooit weet waar je aan toe bent. cheese
Of het door die opmerking kwam weet ik niet, maar in ieder geval hoefde ik ze op weg naar huis niet ‘effe’ op het vliegveld in Budapest af te zetten. Laughing

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4870

- Xsara Scootertje.
Gepost: 12 mei 2013 01:51 PM
  [ # 259 ]

Idd een XM brengt je altijd thuis en de vooroordelen kunnen soms ook voordelen zijn. Laughing

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 29 juni 2013 05:09 PM
  [ # 260 ]

Zoohooo, al anderhalve maand niets gepost. gulp
Gisteren ben ik weer ‘ns een dag bezig geweest bij de beunclub omdat de lijst met ergernissen te lang werd. Bovendien had ik de hydrauliekpomp en het hogedrukblok van Breaky overgenomen.
Goed, wat zijn dan die ergernissen?
Om te beginnen de motorsteunen. Die heb ik ooit ‘ns vervangen maar verkeerd geplaatst waardoor de motor kantelt. Dus gisteren de onderste vervangen. Het schakelen gaat nu (nog) soepeler en vanuit stilstand optrekken gaat ook zonder klap.
Vervolgens het blok vervangen waar de voorraadbol op zit. De ‘ratels’ om het systeem op druk te houden, gingen steeds langer duren. Nu is het weer een korte tik.
En tot slot de carterpan. Om de een of andere reden begon het links, bij de bak te lekken. En behoorlijk ook want de pan was zo nat dat ik bang was dat er een druppel olie aan hing hangen.

En tot slot vanochtend nog de hd-pomp verwisseld.

Foto’s? Nee, natuurlijk weer vergeten. Rolling Eyes

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 29 juni 2013 11:22 PM
  [ # 261 ]

Laughing die camera zou toch maar intens smerig zijn en beelden met een groen bruine waas geven!

Maar goed werk Wim. Ik denk dat dit onderhand de beste TCT in NL is… zeker van dit bouwjaar!

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 juni 2013 11:24 PM
  [ # 262 ]

En nu is alles naar wens, ik was even benieuwd of “Breaky’s” onderdelen naar behoren werken!?

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 29 juni 2013 11:28 PM
  [ # 263 ]

Ja natuurlijk. Breaky for ever. gooi

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 juni 2013 11:30 PM
  [ # 264 ]

Mr. Green

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 30 juni 2013 08:34 PM
  [ # 265 ]

Vandaag heb ik ook de bovenste motorsteun vervangen. En omdat dit geldt:

volgen nu wat foto’s
De nieuwe motorsteun:

En een close up om te laten zien hoe de correcte positie is.De twee rubber armen die aan de buitenring vast zitten, staan haaks op de zwarte beugel.

Ook heb ik nog de luchttemperatuursensor in het gasklephuis vervangen. Ik merk het verschil vooral met stationair toeren; de motor blijft op een veel constanter toerental. Hier is de nieuwe gemonteerd:

Omdat de sensor zelf achter de gaskleppotentiometer zit, hier nog een foto van de oude:

En als laatste een show off pic:

Mr. Green

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 juni 2013 08:39 PM
  [ # 266 ]

Mooi hoor. Cool

Profiel  

DSuper1970
> 3000 berichten

Gepost: 30 juni 2013 10:30 PM
  [ # 267 ]

Alleen nog je schutboard-isolatie zwart spuiten, verders geen op of aanmerkingen..  cheese

Profiel  

wimb
> 3000 berichten

Gepost: 01 juli 2013 08:22 AM
  [ # 268 ]

Ja, met Plastidip. Laughing

Vanochtend over de A2 naar Mokum getuft. Het motortje is heerlijk rustig en reageert op het gaspedaal zonder stoten. Verder hoor ik de hydrauliekpomp niet en ook de ratel van het weer op druk brengen is bijna onmerkbaar. Het resultaat van het gebeun van de afgelopen dagen doet alle spierpijn meer dan vergeten.

Ik zat gisteren te rekenen dat ik bijna 18.000 km met dezelfde motorolie heb rondgereden. Surprisedops:

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  

par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5019

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 01 juli 2013 10:51 AM
  [ # 269 ]
wimb schreef:

Vervolgens het blok vervangen waar de voorraadbol op zit. De ‘ratels’ om het systeem op druk te houden, gingen steeds langer duren. Nu is het weer een korte tik.

Die ratels worden bij mijn XM ook steeds langer en komen ook veel te vaak. Paar weken geleden een nieuwe voorraadbol maar dat heeft niet zo veel verschil gemaakt.
Het blok waar de voorraadbol op zit, is toch de HD-regelaar? Die moet bij mij dan ook maar eens vervangen worden.

Profiel  

jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10230

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 01 juli 2013 06:32 PM
  [ # 270 ]

Je kan hem laten testen en afstellen. Het kan zijn dat het verschil tussen in- en uitslagdruk te klein geworden is.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  

18 van de 26
« Eerste  < Vorige 16 17 18 19 20 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook