In mn XM uit 199 heb ik tegenwoordig een airbag lampje wat niet meer uitgaat.
Het is een symbool van man met stoel en een plofzak getekend.
Lijkt de zij airbags.
De stoelen heb ik jaar geleden gewisseld, ik had alcantara en nu zwart leer.
Storing wel eens eerder gehad, maar was na dag weg. Nu niet.
Stekkers van de stoel?
Iemand wel eens gehad?
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980
Als de stekkers van de airbags geen goed contact maken kan het lampje gaan storen, en wanneer die aanstaat blijft ie de hele rit aanstaan geloof ik. Ik heb XM stoelen in een xantia gezet en toen een 1,5ohm weerstandje erin gesoldeerd omdat de Xantia wel airbags had en de XM niet.. gaat het lampje ook uit
Denk dat je het moet gaan zoeken in de rode of de grote bruine van de gordelspanners. Heb zelf ook interieur gewisseld en de oranje stekker voorzien van een weerstand, zodat het airbaglampje niet meer knippert en uit gaat. Wel blijft continue hetzelfde lampje als bij jou branden.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Ben er zelf nu eindelijk uit. Misschien heeft iemand hier iets aan.
De oranje stekker gaat naar de Gordelspanner. Als deze slecht contact maakt blijft het airbag-lampje banden.
De rode stekker gaat naar de zij-airbag. Als deze slecht contact maakt dan blijft het lampje van die man met gordel en zij-airbag branden.
De linker bruine stekker gaat naar de sluiting van de gordel en naar een groen draadje met witte stekker die weer naar de zij-airbag gaat. Groene draad geeft geen melding.
De rechter bruine stekker gaat allen maar naar dat groene draadje en witte stekker.
Heb nu de gordelspanners van de originele stoelen overgezet naar de leren stoelen (die geen gordelspanner en zij-airbag heeft). De overbruggingsweerstand (1 W 2,2 Ohm) nu op de rode stekker gezet en de gordelspanners op de oranje stekker gezet en alle lampjes gaan nu uit zoals het moet.
XM 2.1 TD Y4 1999 Prestige. Niet meer.
Jabaar, TOP ga ik even zoeken naar de juiste stekkers!
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980