Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ja maar bij mij zitten er gaten in de rubberstrip…de vorige eigenaar heeft dat rubber er op vast gepopnageld…
Ik heb dus een nieuwe rubberstrip nodig of in het ergste geval zo’ n complete plastic buitenplaat…
ai. Dat is jammer inderdaad.
die strip kun je niet los krijgen, dat is namelijk 1 geheel met de deur verbreder.
Je zou de gaten kunnen opvullen met plamuur en dan overspuiten. Zo’n paneel is aardig aan de prijs normaal gesproken.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Likkebaardend naar de foto’s kijkend!
Hier nog een paar mooie detail foto’s van de wielen, gisteren bij de ClubFranceKlopt! meeting.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Gisteren heb ik voor mijn saxootje een 4-2-1 spaghetti spruitstukje gekocht. Kon het ding voor een mooi prijsje en in de buurt ophalen.
Deze komt er pas onder als alles klaar is. Dan doe ik alles in 1 keer. andere kop met scherpe nokkenassen, spaghetti enz.
en dan van de zomer nog even laten chippen. Hopelijk komt ie dan boven de 160pk.
Eerst wordt de auto vandaag nagekeken voor de APK keuring. Als dit allemaal meevalt ga ik snel beginnen aan de motor upgrades.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Flinke plannen! Succes ermee! ben benieuwd en maak foto’s!
Heb je mooi gedaan met je saxo ben benieuwd naar je volgende foto’s
Ik ga zelf ook nog wel wat aan me auto knutselen daar komt nog een topic over:P
Dank je.
UIt de keuring is gebleken dat er een wiellager achter kapot was en er was een mistlampje defect. Ook bleek de middendemper ver heen te zijn en op ieder moment in 2-en kon vallen. Maar hij was (nog) wel gas dicht.
Dus ben ik aan het rondkijken gegaan naar een andere middendemper. en heb een mooie gevonden. Eentje van SUpersprint, met een kat vervanger er aan. Deze zal pas na de apk gemonteerd worden.
hier nog een plaatje van het spaghetti spruitstuk
Ook heb ik al contact gehad met en Ringsleutel tuning voor het chippen van de computer. Ik heb voor Ringsleutel gekozen omdat deze een eigen rollenbank hebben en zij hebben erg veel ervaring met PSA auto’s. Ook niet onbelangrijk.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Hoi RandY, mag ik vragen hoe je precies alle beugeltjes aan de binnenkant van de deurpanelen hebt bevestigd? Aan je foto te zien zit het schuifgat bij de ene in de rijrichting en bij de andere weer niet. Hoe krijg je dat dan uberhaupt weer vast aan het portier? Bij mijn Saxo zitten er zwarte-niet verwijderbare ‘schroeven’ in de deur.
Ik neem aan dat je zo’n deurpaneel weer terugzet door het paneel op de deur te schuiven in de rijrichting en dan onderaan vastklikken? Alvast bedankt voor de info!
sierra alpha x-ray oscar
Die beugeltje heb met ruitenkit weer opnieuw bevestigd aan de verbredings set. Daarna nieuw kunststof pennen gepakt en de de boel er weer voor gedrukt. Het deurpaneel zit met 1 klein schroefje helemaal voor aan vast (achter de stekken van de deur) De rest is allemaal klik verbinding. De verbreder acht de deur zit ook met 1 schroefje voor aan vast.
Eraf halen is met gepast geweld de boel lostrekken.
Foto’s zijn in dit album wel ergens te vinden.
https://plus.google.com/photos/108988151622088461716/albums/5687551413800143393?banner=pwa&authkey=CLbt0KOvp5PxBQ
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Ondetussen zijn er nog een aantal updates weer uitgevoerd..
supersprint kat vervanger en middendemper
oud en “nieuw” naast elkaar
hier kun je zien dat de supersptint pijp geen vernauwingen heeft t.o.v. de originele.
Het eindresultaat is niet zichtbaar, maar wel hoorbaar. Auto is nu wel iets luider geworden, maar het geluid zit achter de auto. Op zicht nog niet echt hinderlijk.
oordeel zelf
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gV5qyHduUY0
nieuwe green luchtfilter op de saxo gezet.
hier het filter wat er op zat
Het aanzuig geluid is door dit filter ook een stuk mooier geworden.
kofferbak is nu ook weer netjes, alle kabel netjes weggewerkt en de boel aangesloten.
Afgelopen donderdag nog ff wat geexperimenteerd met plastidip. Heb het middenstuk onder aan de bumper met plastidip gespoten.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
Wat is dat precies voor een systeem me die blauwe kabels die je aansluit links en rechts?
Verder ziet de auto er netjes uit! Wanneer woon je eens een meeting bij? Lijkt me mooi deze wagen eens in het echt te aanschouwen!
Die stekkers zijn voor de voeding van de versterkers en om het audio signaal door te geven. Dit zijn SpeaCon en PowerCon connectors. Dit wordt normaal gebruikt in de professionele audio wereld. Voor deel van deze constructie is dat de hoedenplank er zo uit kan.
4 augustus ben ik op de franse autodag aanwezig in Culemborg..Hopelijk aanwezig met een getunede motor.
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i
RandY schreef:Gisteravond heb ik een pakketje uit hong kong mogen ontvangen met daarin 2 3000K bi xenon lampen.
*knip*
Kan je me misschien vertellen waar je het besteld hebt, hoe is de kwaliteit? Hoe lang garantie? Hoe lang was ie onderweg naar je toe vanuit hongkong? Werkt ie nu nog steeds zonder problemen sinds de installatie?
Oh, nog ff zeggen dat je een gave auto hebt en gaaf dat je het allemaal hier toont wat je met je auto doet.
Saxo VTS 1.4 uit 2003
de 3000K lampen heb ik niet meer. Deze waren meer groen dan geel…. Als je echt mooi geel wilt hebben zul je aan een dure pilot set moeten.
HEb ze toen vervangen voor 6000K bi-xenon lampen. Deze waren wel even onderweg 2-4 weken.
DIe ebay winkel waari k het gekocht heb bestaat niet meer. Maar je kunt een H4-3 Bi-xenon of een H4-2 Xenon en halogeen lamp set kopen. Belangrijkste is dat de shop waar je het besteld een goede waardering heeft.
Toevallig is deze week 1 lampje kapot gegaan. Kwaliteit is dus niet top, maar de xenon lampen zijn nog goedkoper zo dan een halogeenlamp. En ze zijn gewoon door de apk euring gekomen…
Citroen DS4 thp200 Sport Chic
vorige bolides:
Peugeot 206 SW 2.0 GTi Citroën Saxo 1.6 16V VTS | Citroën xsara Coupe VTR | Seat Leon Cupra 4 2.8 V6 24v
Citroën xsara Coupe VTS HDi | Citroën ZX 16V | peugeot 205 XS 1.4i