Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
Wow Peter, wat een schoonheid! Iemand die voor ‘niet zwart of grijs’ gaat kan zowieso al op mijn waardering rekenen, maar deze kleur staat de dame nog bijzonder flatterend ook.
Mijn duit in het ‘welke auto moet weg’-zakje: naast onbegrip voor het overwegen een CX weg te doen (wat onverwacht, uit mijn mond…), denk ik dat de vraagstelling verkeerd is. De correcte vraag moet zijn: welke auto moet er BIJ! Je bent dichterbij dan de meesten van ons bij het magische rijtje van de Grandes Citroëns, de onnavolgbare vier-op-een-rij: met een DS erbij heb je een exemplaar van elke grote, hydraulisch geveerde Citroën-limousine, waar wacht je nog op?
Anyway…heel veel fijne en veilige kilometers gewenst in je nieuwe aanwinst!
Totaal aantal Berichten: 5482
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Erg aparte kleur..
Nooit geweten dat dat ook leverbaar was op de C6… Gave auto!
Tja, ik zou de C6 als pekelbak gebruiken, dus nu schorsen en de Xm en Cx als niet pekelweer gebruiken..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hoppa!!!
What a drive!!
Veel plezier ermee!
Life’s too short to drive without comfort!!!
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
WoW!! Ik ben niet jaloers ik ben niet jaloers.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.
Onderhoud aan een C6 kan serieus geld kosten is mijn ervaring. Da’s natuurlijk helemaal niet erg, maar als ik zou moeten kiezen zou ik liever geld in een cx en c6 pompen dan in een XM.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
jmmj schreef:De correcte vraag moet zijn: welke auto moet er BIJ! Je bent dichterbij dan de meesten van ons bij het magische rijtje van de Grandes Citroëns, de onnavolgbare vier-op-een-rij: met een DS erbij heb je een exemplaar van elke grote, hydraulisch geveerde Citroën-limousine, waar wacht je nog op?
Haha Jaco, da’s ook een benadering! Je brengt het wel heel overtuigend. Kan je niet eens bij mij thuis komen praten…?
Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!
Maar goed, dromen mag, maar de realiteit is dat op dit moment twee van die dingen het hoogst haalbare is.
Nog even uitzingen tot na Luxemburg…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
par eXeMple! schreef:
Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!
Komt er weer 30 to 40 ruggen bij…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
waterman schreef:Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.
Onderhoud aan een C6 kan serieus geld kosten is mijn ervaring. Da’s natuurlijk helemaal niet erg, maar als ik zou moeten kiezen zou ik liever geld in een cx en c6 pompen dan in een XM.
Je hebt gelijk hoor Yuri, maar het blijft moeilijk.
Die XM rijdt zo goddelijk. Zaterdag nog een toerrit gereden. Zeg nou zelf, zo’n auto weg doen is heel lastig.
Even uitzingen tot Luxemburg en ook kijken of ik met de C6 echt zo’n klik krijg zoals ik met de CX en de XM wel heb.
Mooi man! Bijzondere kleur ook!
Citroënloos
waterman schreef:Tja, welke auto er uit. Ik zou zeggen: die xm. De cx is betrouwbaar en onderdelen zijn goed te koop en het onderhoud is best betaalbaar (mits je naar de juiste garage gaat). Zo’n XM is een stuk onbetrouwbaarder, onderdelen worden steeds moeilijker te vinden en zijn duur en vind maar eens een goede specialist die er aan kan en vooral wíl werken.
Huh? Dat is nieuw voor mij. Is dat niet andersom?
Maar goed, dat is geen discussie voor dit topic. Hier gaat het over de geweldig fraaie nieuwe bak van Peter. Man, man, man wat een plaatje. En wat een gevoelens van ‘wil ik ook’ roept dat op zeg!
Voor Peter is de vraag welke auto er ‘weg moet’ volgens mij helemaal geen rationele maar een emotionele. Heb ik dat goed? In dat geval zou ik de CX zeker houden. Veel meer een auto om verliefd op te raken dan een XM, in mijn ogen. Zowel qua lijnvoering als qua zit- en rijbeleving.
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
par eXeMple! schreef:Haha Jaco, da’s ook een benadering! Je brengt het wel heel overtuigend. Kan je niet eens bij mij thuis komen praten…?
Je vergeet trouwens de 5de, de SM… Een echte GT, dus geen limousine, maar die hoort in mijn optiek toch echt in het rijtje thuis. Dan heb je pas echt een royal flush in handen!
Ik ben in te huren voor feesten, partijen, en slecht-nieuws-gesprekken
Om je tegemoet te komen had ik me beperkt tot a) hydraulisch geveerde auto’s en b) grandes Citroëns maar als je zelf meer wilt dan is een SM inderdaad niet te versmaden. Da’s geen limousine, maar ze is wel hydraulisch geveerd. Maar dan moet je, voor de balans, absoluut ook die ene niet-hydraulisch geveerde maar wel ‘grande’ Citroën erbij nemen, de Traktion Avant…. ik wilde bescheiden blijven maar goed Peter, als je er op STAAT…
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Wat een mooie auto!
Van Harte!
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
echt een mooie auto Peter !
tja, en die andere wegdoen, maakt niet uit welke, daar ga je alleen maar spijt van krijgen. Desnoods parkeren / stallen.
en wat krijg je er voor als je hem verkoopt….. ?
Die CX zit straks laag in de de MRB, en WA kost ook maar een paar tientjes.
De XM is misschien iets duurder. Maar als je de meeste km’s maakt in de C6 heb je 2 auto’s er bij voor weinig.
Die maken weinig km’s en ben je ook minder kwijt aan onderhoud.
Dus ik zou overwegen om ze te behouden.
veel zweefplezier in je C6 !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Da’s precies wat ik nu aan het overwegen ben Jim!
De CX stallen in de winter, de XM stallen in de zomer. Beide veranderen van dagelijkse auto’s naar erbij-/toerauto’s: WA verzekeren (zijn nu allebei volledig casco verzekerd), half jaar schorsen, weinig km’s maken. Met dit soort maatregelen proberen het “betaalbaar” te houden…
Totaal aantal Berichten: 43299
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als jij straks lekker wat kilometers gemaakt hebt met je C6 verlang je geen dag meer naar je XM. Geen dag. Je trapt hem in een hoek en kijkt er niet meer naar om Een C6 is een wereldauto vergeleken bij een XM. Een XM is een opgeblazen BX, een C6 is een echte auto.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste