Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
De thermostaat zit in de radiateur. Maar ik kan je niet volgen en dus ook niet helpen, sorry.
Als er wel 12V op de stekker van de fan komt met warme motor, is de massa-aansluiting van de fan dan wel goed?
Of heb je de spanning gemeten met de stekker los van de fan?
Als de thermoschakelaar brak is kan ie wel een beetje spanning geven, maar als er stroom geleverd moet worden dan gaat het mis.
Misschien kan je de stekker er een klein beetje afschuiven tot je je multimeter met aangesloten fan kan laten meten. Als je dan toch 12V meet moet je denk ik naar de massa van de fan kijken.
Er was pas geleden iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden…
Hij heeft het toch opgelost met een nieuwe thermoschakelaar volgens mij.
Maar dynamo vervangen is denk ik wel een goed idee, want hoe komt je accu anders plat?
H@ns schreef:Als er wel 12V op de stekker van de fan komt met warme motor, is de massa-aansluiting van de fan dan wel goed?
Of heb je de spanning gemeten met de stekker los van de fan?
Als de thermoschakelaar brak is kan ie wel een beetje spanning geven, maar als er stroom geleverd moet worden dan gaat het mis.
Misschien kan je de stekker er een klein beetje afschuiven tot je je multimeter met aangesloten fan kan laten meten. Als je dan toch 12V meet moet je denk ik naar de massa van de fan kijken.Er was pas geleden iemand met hetzelfde probleem, maar ik kan het zo gauw niet terugvinden…
Hij heeft het toch opgelost met een nieuwe thermoschakelaar volgens mij.Maar dynamo vervangen is denk ik wel een goed idee, want hoe komt je accu anders plat?
Hoi,
Ja de dynamo vervangen moet sowieso gebeuren en het is nu, dat die stuk is dat het probleem tevoorschijn komt.
Die schakelaar kan ik ook zo te horen best een afkuisen.
Waar kan ik deze ergens vinden?
Groetend
Axel
De massa is tevens goed. althans naar mijn weten.
Vermits ik geen weerstand meet tussen de min pool en de connector van de fan.
of de connector van de fan en de behuizing van de auto
Groetend
Axel
Hoi,
Het probleem ligt dus wel degelijk ij de batterij, nieuwe batterij gekocht en problemen zijn opgelost.
Buiten dan dat de spanningsregelaar defect is en ik 17V krijg van de alternator…
Wat wel veel te veel is.
Groetend
Axel