Vandaag heb ik echt een “vrijdag de dertiende” gevoel.
net op het nieuws : einde grijs kenteken, terwijl ik net een nieuwe Berlingo HDI grijs kenteken gekocht heb, moet zelfs nog afgeleverd worden . . . . (al wel aankoopcontract ondertekend, dus hopelijk behoud ik wel het voordeel van geen BPM bij aankoop : )
Wat zullen de gevolgen zijn ????
hogere wegenbelasting in ieder geval, maar ook :
- hogere verzekeringpremies??? (immers nieuwwaarde auto stijgt met BPM waarde, immeers eerst niet in aankoopbedrag auto, nu wel)
- kelderende inruilbedragen ???
- mag je dan gewoon achterin in de laadruimte stoelen monteren ???
Ben bienieuwd hoe dit uit gaat pakken . . ..
Oh ja, ook nog eens einde pc-prive en spaarloon . . . .
(nog te leveren) Berlingo HDi 2.0 grijs kenteken. Gris Iceland, met ABS, cruisecontrol, mistlampen en “Commerce” pakket.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
Tsja, het wordt ook wel eens tijd dat er een eind gemaakt wordt aan al die particulieren die grijs rijden en net zo veel gebruik maken van de weg als geel rijders. En bedrijven worden wel gecompenseerd, persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Maar ja, wel lullig als je net een neiuwe auto hebt gekocht.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
misschien is er een regeling oid dat als je voor een bepaalde tijd een auto hebt gekocht dat het daarvoor dan niet geldt….
is ook met brommercertificaat geweest: als je voor een bepaalde datum 16 was of werd had je het niet nodig….
zandvoorta schreef:Tsja, het wordt ook wel eens tijd dat er een eind gemaakt wordt aan al die particulieren die grijs rijden en net zo veel gebruik maken van de weg als geel rijders. En bedrijven worden wel gecompenseerd, persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Maar ja, wel lullig als je net een neiuwe auto hebt gekocht.
, helpt ‘t als ik zeg dat ik hiervoor Xantia reed ??? (1.9 td sx break)
(nog te leveren) Berlingo HDi 2.0 grijs kenteken. Gris Iceland, met ABS, cruisecontrol, mistlampen en “Commerce” pakket.
Totaal aantal Berichten: 2039
- BX 14E
- C1 C1 Selection
ted schreef:zandvoorta schreef:Tsja, het wordt ook wel eens tijd dat er een eind gemaakt wordt aan al die particulieren die grijs rijden en net zo veel gebruik maken van de weg als geel rijders. En bedrijven worden wel gecompenseerd, persoonlijk heb ik er geen problemen mee. Maar ja, wel lullig als je net een neiuwe auto hebt gekocht.
, helpt ‘t als ik zeg dat ik hiervoor Xantia reed ??? (1.9 td sx break)
Ja, sorry hoor, vond het altijd nogal een kromme regeling dat particulieren grijs kunnen rijden, voor bedrijven ok maar vooral al die T4 bussies en zo die particulier worden gereden, wel een achterbank hebben en maar een fractie betalen van wat een ander met geel betaald, daar zie ik het nut dus niet van in.
Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl
Dat is zeer verontrustend nieuws, ik rij en gebruik de auto dus ook zakelijk, dus ik zou er zwaar op achteruit gaan. Dan hebben ze het wel over belastingmaatregelen die het weer compenseren, maar vooralsnog wordt gepraat over het verlagen van de vennootschapbelasting… en ja, als eenmanszaak heb je die niet…..
Dat ze iets willen doen tegen particulieren die grijs gaan rijden kan ik me wel voorstellen, alhoewel dat ook al niet echt lekker is. Maar hoe zit het dan met kleine bedrijfjes?
Aan de andere kant kan ik me moeilijk voorstellen dat dit erdoorheen komt.
je hebt ook lui die het hele jaar met van de omgebouwde VW transporter-campers rondracen, die betalen maar voor 1 kwartaal WegenBelasting…...
ik moet eigenlijk niet klagen, met mn amper 30 euri per kwartaal…. ops:
Dat klopt ook, en daarom is de intentie ook wel aardig, maar als eenmanszaak wordt je dus flink gepakt volgens het persbericht..
Ik denk dat we in nederland nog wel blij mogen zijn dat er ondernemers zijn…. als dit erdoorheen komt wordt het wel steeds moeilijker, en uiteindelijk betaald de consument, ik zal ook mijn prijzen moeten verhogen als mijn lasten ineens veel hoger worden.
gr. Rogier
Wordt gedaan om de winst belasting te kunnen verlagen…
Ja hoor…let op…de komende tijd gaan er een aantal kleine koeriers en transport bedrijven naar de knoppen..
Het voordeel dat je die winstbelasting verlaging bereikt is niets tegenover de grote kosten die nu staan te wachten op de kleine bedrijven…
Om faillesement te voorkomen moeten dus de transport kosten omhoog wat doorberekend wordt aan de klant die zijn 7% ‘korting’ dus ook al weer gauw ziet verdwijnen.
En dat er zoveel particulieren grijskenteken rijden..
Ook die auto’s moeten aan regels voldoen zoals bijvoorbeeld een minimale L-B-H in de laadruimte en een tussenschot.
Je offert dus wel wat op als particulier zijnde.
Bovendien, als jij alleen staand of samenwonend bent kun je toch net zo goed een berlingo kopen en minnder betalen…
Het is de NL staat die die achterlijke wetgeving voor grijskenteken auto’s heeft verzonnen.
Voor die mensen die alleenstaand of samenwonend zijn zou een BX/xantia oid zonder achterbank etc ook voldoende zijn hoor…maarja daar past geen ‘verplichte’ doos in van 1.25*50*1.50…
Wederom is de staat weer met vanalles bezig zonder te kijken of het wel resultaat heeft…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Wordt gedaan om de winst belasting te kunnen verlagen…
Ja hoor…let op…de komende tijd gaan er een aantal kleine koeriers en transport bedrijven naar de knoppen..
Ze denken idd niet echt na nee, al die kleine koeriersbedrijven, klusjesmannen, en noem maar op kennen geen winstbelasting in de vorm zoals die gecompenseerd gaat worden volgens het persbericht.
kan me hier dus echt een beetje kwaad over maken, mij is geleerd “eerst denken dan doen” maar in de politiek is dit niet altijd het geval.. of zal het een luchtballonnetje zijn : Het is tijd voor nieuwe verkiezingen…
Gr. Rogier
HDI schreef:Het is tijd voor nieuwe verkiezingen…
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Simpele Ziel schreef:Wordt gedaan om de winst belasting te kunnen verlagen…
Ja hoor…let op…de komende tijd gaan er een aantal kleine KOERIERS en transport bedrijven naar de knoppen..
.........
........
Wederom is de staat weer met vanalles bezig zonder te kijken of het wel resultaat heeft…
Tsja…...je hebt helemaal gelijk, Nico…nu rijd ik af en toe gelukkig voor een vrij groot koeriersbedrijf…die ook veel werk krijgen van o.a. DHL (net ook weer eentje voor gereden, naar het NOB in Hilversum).....dus die zullen het hoofd nog wel boven water weten te houden…maar zowiezo gaat dan de km-prijs weer omhoog…..wat uiteindelijk gaat zorgen voor hogere prijzen voor de consument.
Er zijn ook koeriersbedrijven die werken met werknemers op oproepbasis.(bram?)
op het moment dat er werk binnenkomt wordt de eerste de beste werknemer gebeld met de vraag of die kan en wil rijden( het zijn allemaal vutters of gepensioeneerde).
Ze krijgen geen salaris maar krijgen betaald per kilometer op basis van onkosten vergoeding.
Dat soort bedrijven heeft de overheid al te pakken gehad door de onbelaste kilometer vergoeding van 29 naar 18 cent te verlagen.
Maar om even on-topic te blijven…dat soort mensen(meesten daarvan zijn alleenstaand of getrouwd en de kinderen zijn dan het huis uit.
Voor dat soort mensen is een grijskenteken auto heel gunstig maar die hebben echt geen bus nodig met 4kuub aan laadruimte
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Dit is weer zo een actie van de overheid om de automobilist, zakelijk en particulier weer eens uit te melken.
Heb even snel alle berichten in deze topic gelezen, krant gelezen en TV gekeken, op de regering na word niemand hier beter van.
Helaas zijn wij Nederlanders iets te braaf en blijven gewoon de portomonee open trekken. In Frankrijk zouden ze massaal gaan staken en de wegen blokkeren.
Tsja de gemiddelde nederlander is geen lefgozer.
BMW E46 320d Touring
Ex BX 16v, Ex AX GTI
Totaal aantal Berichten: 21
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Hoorde een minister vertellen op TV dat het voornamelijk ging om het feit dat de staat 275 miljoen misliep doordat particulieren in autootjes rijden op grijs kenteken…
Dus daar gaat het om, de particulier mag het bedrijfsleven weer eens sponsoren..
Lekker dom, als er dus 275 miljoen meer betaald moet worden aan houderschapsbelasting kan er dus ook 275 miljoen minder besteed worden aan andere zaken en loopt het bedrijfsleven die 275 ,iljoen eregens anders dus weer mis, zal uit de lengte of de breedte moeten komen lijkt me.
Hoop alleen dat dit geen trend gaat worden, oldtimers en motorfietsen volgende slachtoffer?