Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Vooral dat ploffen is interessant, backfires = onverbrande benzine = te veel benzine om te kunnen verbranden of te weinig lucht (of onjuist ontstekingsmoment), zoals al gezegd.
Met mijn BX kwam ik laatst kort na garagebezoek stil te staan omdat de kabel van bobine naar verdeler los lag. Losgetrild omdat ‘ie alleen aan het rubber had gehangen, in plaats van dat ze ‘m goed vastgeklikt hadden. Daarvoor heb ik ‘n tijd met een verzuipende bx rondgereden, doordat luchtfilter en carterventilatieslangen volledig verstopt waren.
Het kan dat ze bij de garage met mengsel- en stationairschroef hebben gerotzooid om een goede Co-waarde te krijgen, maar dan zou ik eerder verwachten dat ‘ie nu te arm staat dan te rijk waardoor ‘ie zou verzuipen.
Hierom mijn tip: controleer luchtfilter, verdeelkap, bougiekabels. En check idd bij de garage wat ze allemaal los gehad of afgesteld hebben.
Beste helpers, zoals jullie kunnen merken is het even wat stiller rond dit topic. Dit komt omdat ik NOG een BX heb die wat lastig door de APK komt. Ik ben hier nu druk mee bezig en verwacht volgende week met de rode verder te gaan. Ik hou jullie op de hoogte!
Groet,
Camiel