5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

carburateur verstopt! Help!
ericbx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 87

Gepost: 18 januari 2006 12:15 AM
  [ # 61 ]

Evelien , om even terug te komen op het hoge verbruik .
Als je de boel open hebt liggen even goed luisteren als je met de vlotter schud , deze kan lek zijn of als ie van kunstof is kan ie verzadigd zijn .
op die manier loopt je carb gewoon over . Is dit niet het geval dan
zoals wupke zegt je vlotter afstelling en het naald ventiel controleren
(blazen op de invoer en het ventiel zachtjes dicht drukken) .
Tip voor verwijderen vloeibare pakking;
doe een prop keuken papier in het spruitstuk en gebruik een aangescherpte houten wasknijper en een beetje diesel ,plastic plaatje of een oude ijskrabber werkt ook goed.

Als je vloeibare pakking in combinatie met een nieuwe pakking wilt monteren moet je hylomar (of een andere silicone pakking) gebruiken.
Beide kanten dun insmeren , even aan laten drogen en voor montage de pasvlakken even inspuiten met silicone spray of vettig maken met een beetje schone olie. De boel monteren en kruislings aanhalen.
Je hebt nu een perfecte afdichting en bij de volgende demontage komt het zo los en hoef je geen pakkingvlakken op te poetsen,

MVG; Eric

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 18 januari 2006 12:23 AM
  [ # 62 ]

vloeibare pakking op of in een carburateur gebruiken is totaal foei fout onmogenlijk never nooit niet doen helemaal oorlog.

hopenlijk issie duidelijk.
ook niet als noodoplossing.
die troep kan in je carb komen en de zaak verstoppen.

hoe je het doet is me een zorg, maar ALTIJD een PAPIEREN PAKKING gebruiken .....

vloeibare pakking NEVER NOOIT DOEN….....

mvgr wupke: Wink

Profiel  

ericbx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 januari 2006 12:37 AM
  [ # 63 ]

ik heb het ook niet over pakkingen in je carb , maar die van je spruitstuk Ja vloeibare pakking in het brandstof circuit is vragen om problemen , zo heb je ook van die muikers die een brandstofpomp afkitten met silicone kit.
Maar evelien geeft aan dat er nu vloeibare pakking tussen het spruitstuk en de carb zit , da’s meestal niet voor niks.Als er een onverlaat met een schroevendraaier of een pakkingsteker bezig is geweest ga je dat met een papieren pakking niet redden, Hylomar klaart die klus perfect en droogt op als een soort rubber .

MVG; Eric

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 18 januari 2006 12:54 AM
  [ # 64 ]
ericbx schreef:

ik heb het ook niet over pakkingen in je carb , maar die van je spruitstuk Ja vloeibare pakking in het brandstof circuit is vragen om problemen , zo heb je ook van die muikers die een brandstofpomp afkitten met silicone kit.
Maar evelien geeft aan dat er nu vloeibare pakking tussen het spruitstuk en de carb zit , da’s meestal niet voor niks.Als er een onverlaat met een schroevendraaier of een pakkingsteker bezig is geweest ga je dat met een papieren pakking niet redden, Hylomar klaart die klus perfect en droogt op als een soort rubber .

MVG; Eric

als er een crossover is op je spruitstuk dan moet je dat met een fijnschuurpapier wegwerken, en bv Sohail zn oplossing gebruiken.
het papier van een melkfles.

vloeibare pakking kan op de gekste plaatsen terecht komen in een carb, JA OOK IN DE VOET.
en dan heb je de poppen aan het dansen.
hylomar of andere siliconen pakkingen zijn puur voor olieafdichtingen, zoals klepdeksels ed bedoeld.

ook al laat je het beide zijde opdrogen , het is foei en fout.
sommige kanalen in een carb zijn 2 tiende diameter, 1 flutfrutje pakking erin en je hebt een nagenoeg onvindbare en oplosbare storing.
gevolg, schroef er een andere carb op.
en dan zit je met je pakkingsresten te hannesen…

neem de tijd, met een stanleymesje schaar je moeders teennagel voor mijn part, en knip snijd zaag een nieuwe papieren pakking.

en blijf 2000 mijl uit de buurd met je hylomar of andere siliconen pasta van de carburateur…

mvgr wupke Wink

Profiel  

ericbx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 18 januari 2006 02:00 AM
  [ # 65 ]

wel of geen hylomar is denk ik nu voor later , laat evelien nu eerst maar eens kijken wat ze vind . jij hebt een afschuw van vloeibare pakking , ik heb er goede ervaringen mee , op de juiste plek en de juiste hoeveelheid wel te verstaan (dus geen klodders die er tussen uit komen ).
Dat zijn onze meningen en ervaringen waar we waarschijnlijk een hele nieuwe topic mee kunnen starten.
mvg; eric

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 759

Gepost: 18 januari 2006 11:22 AM
  [ # 66 ]
ericbx schreef:

wel of geen hylomar is denk ik nu voor later , laat evelien nu eerst maar eens kijken wat ze vind . jij hebt een afschuw van vloeibare pakking , ik heb er goede ervaringen mee , op de juiste plek en de juiste hoeveelheid wel te verstaan (dus geen klodders die er tussen uit komen ).
Dat zijn onze meningen en ervaringen waar we waarschijnlijk een hele nieuwe topic mee kunnen starten.
mvg; eric

mijn pa (sasso op het forum), heeft alles in dit topic doorgelezen en zal vandaag aan de gang gaan met mijn BX. Helaas kan ik er zelf niet bij zijn, omdat ik op stage zit.
Ik hoop dat het verder allemaal mee valt en na een goede schoonmaakbeurt en een filter der tussen de bx weer loopt!

- Evelien

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 18 januari 2006 11:52 AM
  [ # 67 ]

je hebt mn nummer.
greets wupke: Wink

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2006 11:57 AM
  [ # 68 ]

klopt,

het bx alarmnummer is bekend Wink

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2006 08:43 PM
  [ # 69 ]

oke… een update…

slecht nieuws…

de carburateur is voledig schoongemaakt,... helemaal los geweest en nagekeken…

resultaat… helemaal nix… BX loopt nu echt bagger,

misschien dat ie nu gewoon finaal verkeer staat afgesteld, maar hoe en waar kan ik dit zo goedkoopmogelijk laten doen?

wie kan me uit de brand helpen? ik wil mijn BX niet weg doen
Crying or Very sad  Crying or Very sad

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 18 januari 2006 08:46 PM
  [ # 70 ]
EvelienBX schreef:

oke… een update…

slecht nieuws…

misschien dat ie nu gewoon finaal verkeer staat afgesteld, maar hoe en waar kan ik dit zo goedkoopmogelijk laten doen?

tja,, enigste die het echt kan en 100 % zeker weet dattie het kan is ik zei de wup.

zal je dus toch een ritje zuidwaards aan moeten wagen, aangezien je nu dus wel andere onderdelen behoefd.

voor deze ene X zal ik hem dan alleen tegen de materiaal kosten fixen, en die krijg je dan nog met korting ook nog.

mvgr wupke Wink

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2006 08:49 PM
  [ # 71 ]
kreazyV8wuppo schreef:
EvelienBX schreef:

oke… een update…

slecht nieuws…

tja,, enigste die het echt kan en 100 % zeker weet dattie het kan is ik zei de wup.

zal je dus toch een ritje zuidwaards aan moeten wagen, aangezien je nu dus wel andere onderdelen behoefd.

voor deze ene X zal ik hem dan alleen tegen de materiaal kosten fixen, en die krijg je dan nog met korting ook nog.

mvgr wupke Wink

dan is de vraag… hoe krijg ik um daar… hij wil niet lopen… hij zuipt nu… 1 op 1 ofzo.. er valt niet mee te rijden Crying or Very sad

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 18 januari 2006 08:56 PM
  [ # 72 ]

je hebt mn nummer bel maar FF .eens kijken of we wat kunnen organiseren
mvgr wupke
Wink

Profiel  

stoterstangen90
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2230

Gepost: 18 januari 2006 08:59 PM
  [ # 73 ]

Ik heb hier nog een complete carburateur van een 150c motor liggen. zonder de vacuumgasklepvertragingsrimram die op een 150j motor zit.

komt van een lopende motor. Kun je komen halen voor een pak koeken ofzo.  Cool

<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten

Gepost: 18 januari 2006 09:10 PM
  [ # 74 ]

kijk eens, plop die erop en zak dan af zuidwaards, regel ik het hele spul in en leg je uit hoe en wat.
klaar is je bix.
mvgr wupke: Wink

Profiel  

EvelienBX
> 700 berichten

Gepost: 18 januari 2006 09:16 PM
  [ # 75 ]
stoterstangen90 schreef:

Ik heb hier nog een complete carburateur van een 150c motor liggen. zonder de vacuumgasklepvertragingsrimram die op een 150j motor zit.

komt van een lopende motor. Kun je komen halen voor een pak koeken ofzo.  Cool

waar?

Profiel  

5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook