166 van de 282
« Eerste  < Vorige 164 165 166 167 168 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 05 juli 2013 11:23 AM
  [ # 2476 ]

De vraag is ook afgenomen…..... door de nieuwe regelgeving.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2013 11:52 AM
  [ # 2477 ]

Dat betekent dus wel dat de verwachte inkomsten uit de MRB zwaar zullen tegenvallen, zoals hier al verschillende malen is voorspeld en dat er een flink deel van de bedrijfstak het moeilijk gaat krijgen.

Driemaal hoera voor Fransje Weekers.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8165
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 05 juli 2013 12:04 PM
  [ # 2478 ]

niet alleen negatief Han, er zullen ook andere auto’s aangeschaft gaan worden waar gewoon weer voor betaald gaat worden.

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2013 02:44 PM
  [ # 2479 ]

Dat zou kunnen Patrick, maar ik vraag me wel af hoeveel van die auto’s er uit gaan terwijl er al een ‘gewone’ auto beschikbaar was. Mijn zwager heeft een Mercedes met een dikke V8 er in uit de jaren 80, naast een kleine Japanse auto waar moeders mee rijdt. Die Mercedes gaat weg en daar komt nog ff niets voor terug. Misschien een 40+ auto op termijn.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2013 02:51 PM
  [ # 2480 ]

Dan kan ie dat ding net zo goed gewoon 3 maandjes per jaar stilzetten dus. Verkoop is in de meeste gevallen gewoon een slechte emotionele reactie.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 05 juli 2013 03:27 PM
  [ # 2481 ]
Han S schreef:

Dat betekent dus wel dat de verwachte inkomsten uit de MRB zwaar zullen tegenvallen…

Han, het gaat niet om geld en het gaat niet om het milieu. Nederland is het enige land is waar “Jan Modaal” in een Mercedes kan rijden, en daar is een publieke verontwaardiging over ontstaan. Politiek is vooral emotie, op dergelijke sentimenten worden dus beleid gevoerd. Alle onze argumenten mbt geld en milieu zijn daarom ook niet relevant, want dat is het probleem niet.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2013 03:37 PM
  [ # 2482 ]

De Mercedes rijdt op LPG Yuri en dat kan hij er wel uit slopen, maar hij wil er ook in de winter mee kunnen rijden en al met al wordt het dan een te dure auto vrees ik.

We zullen zien hoe de oldtimermarkt zich gaat ontwikkelen. Ik zie de prijzen van de nette en goede DS stijgen.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juli 2013 04:44 PM
  [ # 2483 ]

Han, ik heb een diesel Audi die nu nog belastingvrij is. Het ding rijdt goed, roest niet, is betrouwbaar en zuinig. En gut nou moet ik er belasting voor betalen. Tja.. ik heb uitgerekend wat het kost om een belastingvrij ding van 40+ te gaan rijden op gas. Zelfs mét MRB is mijn Audi of net goedkoper of even duur. Kortom, ik rijd gewoon lekker door en ga gewoon braaf belasting betalen. Er is niemand die mij verplicht om in welke auto dan ook te gaan rijden, alles is gebaseerd op een eigen keuze. Ik kies er voor om MRB te dokken. Grote voordeel van dokken van MRB is dat je zonder enige schaamte lekker 40.000 km per jaar kunt afleggen.

Dat zo’n benz v8 op gas duur is is een feit. Zelfs zonder MRB zuipt dat ding als een tempelier en 1 op 6 op gas is ook zonder MRB niet goedkoop. Daarbij koop je zo’n wagen niet om goedkoop te rijden maar hoort daar ook een stukje hobby bij. Die hobby is zwagertje lief dus geen 2 rooitjes MRB waard. Ok, zijn keuze. Net zoals dat het zijn keuze was om een V8 op lpg te gaan rijden en geen DAF 33 Wink kortom, we zijn allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we doen en waar we in rijden.

Prijzen van oldtimers zie ik niet stijgen door deze nieuwe regelingen. Ok, écht mooie auto’s die of top gerestaureerd zijn of compleet origineel met een lage kmstand zullen meer geld waard worden. Al het spul wat er tussen in zit niet.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 05 juli 2013 04:49 PM
  [ # 2484 ]

Zelfs na 166 pagina’s discussie heerst bij sommigen het sentiment nog steeds over ratio. Zouden we dat zo kunnen stellen?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2013 05:08 PM
  [ # 2485 ]

Prima verhaal Yuri en zwager Willem zal spoedig een keus moeten maken over wel of niet. Hij rijdt ook nog een Harley, dus erg zielig is hij niet.

Persoonlijk heb ik er geen last van, de DS heb ik bij een liefhebber kunnen onderbrengen en we zijn beiden blij hoop ik. Hij een mooie en gave DS en ik een mooie spaarrekening. Ik rijd meestal met de 206 op zoek naar handel. Handel is net als vissen, je hebt beet en je probeert de buit binnen te halen. Van de week nog bij een DS wezen kijken, prachtig op de foto, in werkelijkheid een langdurig project. Mooie en echt goed gave DSsen zij dun gezaaid hoor, dat weet jij als geen ander en van de week heb ik nog een nieuw forumlid geadviseerd om zijn budget van 4000 te verhogen naar 10.000 voor een knappe DS.

De Jag is 44 jaar oud, op LPG en zuipt als ik het rustig aan doe 1 op 4, ook niet echt goedkoop, dus dat moet je wel echt leuk vinden want een Audi diesel met MRB is de helft goedkoper.

Ik ben benieuwd hoe het er volgend jaar om deze tijd voor staat met de klassieker.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 05 juli 2013 07:31 PM
  [ # 2486 ]
waterman schreef:

Dat zo’n benz v8 op gas duur is is een feit. Zelfs zonder MRB zuipt dat ding als een tempelier en 1 op 6 op gas is ook zonder MRB niet goedkoop. Daarbij koop je zo’n wagen niet om goedkoop te rijden maar hoort daar ook een stukje hobby bij. Die hobby is zwagertje lief dus geen 2 rooitjes MRB waard. Ok, zijn keuze. Net zoals dat het zijn keuze was om een V8 op lpg te gaan rijden en geen DAF 33 Wink kortom, we zijn allemaal zelf verantwoordelijk voor wat we doen en waar we in rijden.

 

Ben ik het niet helemaal mee eens, natuurlijk ben jezelf verantwoordelijk voor je uitgave’s en beslissingen, maar ieder weldenkend mens en daar ga ik even vanuit heeft mogelijk ooit een oldtimer gekocht in de ‘goede’ tijd.

Hij heeft deze gekocht met de toen geldende brandstofprijzen en voordelen zoals een oldtimerverzekering en de vrijstelling voor wegenbelasting, daar heeft hij dan ook zijn budget op afgestemd .... dat lijkt me voor een weldenkend persoon logisch.

Om vele redenen zijn de energieprijzen dratisch gestegen, de altijd zo “heilige” oldtimervrijstelling is ondertussen al zo’n drie jaar lang onderhevig aan kritiek en wijzigingen waarvan nu nog steeds niet duidelijk is wat het gaat worden, zeker is wel dat dit geen verbetering wordt.

Als je al deze zaken MET ook nog alle andere snelle veranderingen in de wereld ziet gebeuren, pak even onze niet meer door een normaal mens te betalen gezondheidszorg en alle millieu toestanden, enz. enz. dan kan ik me voorstellen dat in dit geval de wegenbelasting die doorgedrukt wordt niet meer te verkopen is als hobby voor jezelf of gezin. We praten vaak toch wel over serieus extra geld wat overbrugt moet worden.
 

Om alles zomaar af te doen met ; je bent zelf verantwoordelijk, je hebt verkeerde keuzes gemaakt, we hebben boven onze stand geleefd vind ik iets te kort om de hoek.


Op deze mannier heeft elke “grootmacht” in welke vorm dan ook een vrijbrief om alles naar zijn hand te zetten en alles maar ongelimiteerd te veranderen en te verhogen. Past het bij de ander daardoor niet meer heeft hij een foute keuze gemaakt, of is het zijn keuze dat hij “noodgedwongen” moet stoppen.

NEE, .... daar wil ik niet in meegaan !!

Vergeet niet dat het wel een “part” van het systeem was en daar heb je toen je keuzes op gemaakt.

We mogen anno 2013 nog steeds kritisch zijn en strijden voor onze verworven of zelfs gekregen wetten, heffingen en belastingen.

jaco schreef:

Zelfs na 166 pagina’s discussie heerst bij sommigen het sentiment nog steeds over ratio. Zouden we dat zo kunnen stellen?


Ik denk dat het sentiment en ratio in deze discussie beide relevant zijn en blijven.


Of je deze extra kosten .. wel of niet kan .. of zelfs wel of niet wil .. betalen is een keuze maar in bepaalde gevallen in deze vorm niet altijd je eigen keuze.


Ik blijf voorlopig met mijn CX rijden, voor mij veranderd er ook niet zoveel ik ga het kwarttarief in.
Maar eerlijk is eerlijk ik zou dit ook liever aan iets anders uitgegeven hebben Smile

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2013 07:45 PM
  [ # 2487 ]
Profiel  
 
bartjes
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007

- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Gepost: 05 juli 2013 09:33 PM
  [ # 2488 ]

@Ron, ook niet weg te cijferen is de sterk gestegen MRB, vooral voor Diesel en (niet G3) LPG auto’s.

Ik ben nu eigenlijk wel benieuwd wat van de originele kostenraming van 153 M Euro nu eigenlijk over blijft, of eindigen we negatief door de vele faillissementen vin de branche ?

DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 05 juli 2013 09:43 PM
  [ # 2489 ]

Die 153 gaan ze zeker niet halen!

Als je echt alles mee zou nemen, gemiste inkomsten via horeca, hotels, toerristen belasting, parkeergeld bij dagjes uit, clubs die leden verliezen, meetings die kleiner worden, etc… en de enorme impact op de branche dan zou je best nog eens negatief uit kunnen komen.

Vergeet ook niet dat die impact er eigenlijk al bijna een jaar is.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4932
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 05 juli 2013 09:54 PM
  [ # 2490 ]

Dat het averechts kan gaan werken en ze negatief kunnen uitkomen is ook al veel eerder in deze discussie naar voren gebracht. Het is alleen verdomd jammer dat wanneer men daar achter komt, dat het dan te laat is en er niets meer valt te repareren. Een markt grotendeels verdwenen, een bedrijfstak failliet en veel interessante auto’s het land uit.

Want ook mijn 44 jaar oude ongerestaureerde prachtige en klokgave klassieker gaat richting buitenland als ik er in de toekomst MRB voor moet gaan betalen, omdat het buitenland wel goede regelingen heeft mbt het mobiele culturele erfgoed.

Profiel  
 
 
166 van de 282
« Eerste  < Vorige 164 165 166 167 168 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook